170 ezer forintért megvásárolható fenékmaszk vagy néhány ezer forintért kapható minőségi korrektor – ilyen termékeket is találhatunk azoknak a szépségmárkáknak a kínálatában, amelyeket világszerte ismert sztárok alapítottak.
Az Olsen-ikrek lassan 15 éve vezetik saját, eredményes divatmárkájukat, Kylie Minogue és Cameron Diaz a borászat világában tűnt fel, Mark Wahlberg pedig étteremláncot alapított testvéreivel. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Hollywood-i hírességek körében jól bevált szokás, hogy a szórakoztatóipar mellett valamilyen üzleti vállalkozásba is befektetnek. Sőt, sokan saját márkát alapítanak, és bebizonyítják, hogy az eredeti szakmájuk mellett máshoz is van érzékük. Ebből az elmúlt években a szépségipar is sokat profitált, hiszen szépen megugrott a sztárok által alapított márkák száma. Nem meglepő, hogy ezek a brandek elképesztő keresletet generálnak, hiszen a sztárok rajongói megragadják a lehetőséget, hogy ugyanolyan hibátlanul nézhessenek ki, mint kedvenceik.
Lady Gaga: Haus Laboratories
Lady Gaga a karrierje elején különc külsejével és merész átalakulásaival hívta fel magára az egész világ figyelmét. Az énekes-színésznőre az elmúlt években a visszafogottabb megjelenés jellemző – legalábbis a korábbi stílusához képest –, de továbbra is mindenkit arra biztat, hogy ne féljen megmutatni valódi énjét. Pontosan ez az üzenete a saját szépségmárkájának is, amelyet 2019 szeptemberében mutatott be. A Haus Laboratories, vagy röviden Haus Labs vegán és állatkísérlet-mentes kozmetikai termékeket kínál. „Nem csak egy sminkmárkát indítunk. Ez egy varázslatos támadás a világ ellen, hogy az elfogadó, alázatos, bátor és mindenekelőtt kedves legyen. Nem számít, minek vallod magad, mindenkit szeretettel várunk a Haus Laboratoriesnál!” – mutatta be Lady Gaga a saját brandjét.
Addison Rae: Item Beauty
A TikTok- és Instagram-sztár elképesztő követőtáborral büszkélkedhet mindkét közösségi média platformon. Természetesen ezt Addison Rae kihasználta és 2020-ban megalapította az Item Beauty kozmetikai márkát. A 20 éves influenszer elmondása szerint a brand üzenete, hogy a külső és a belső szépség ugyanannyira fontos. Büszke arra, hogy az Item Beauty termékei csak olyan összetevőket tartalmaznak, amelyek nem károsak a bőrre és a környezetre, illetve a cruelty-free és a vegán jelzőt is megkaphatják.
Selena Gomez: Rare Beauty
Selena Gomez 2020-ban alapította meg a Rare Beauty-t, amely egészen egyedi módon közelíti meg a szépség fogalmát. Az énekesnő a brand social media oldalain a mentális egészségről és a szépségideálról is gyakran beszél. Emellett ragaszkodik ahhoz, hogy minden termékcsaládot úgy tervezzenek, hogy azzal a vásárlók ne elrejtsék, hanem kiemelhessék a természetes adottságaikat. A brand gyorsan a rajongók kedvencévé vált, hiszen a termékek színeit és textúráit épp úgy szeretik, mint a márka filozófiáját.
Rihanna: Fenty Beauty és Fenty Skin
A barbadosi világsztár valóságos üzletasszonnyá nőtte ki magát, aki felépítette a Fenty brand-birodalmat. A Fenty Beauty 2017-ben debütált a piacon, amellyel gyorsan a legkeresettebb sminkmárkák élmezőnyében találta magát. A rajongók szívébe nemcsak a minőséggel és az inkluzivitással lopta be magát, hanem a márka hitvallásával is. A Fenty Beauty a diverzitásra összpontosított, így minden bőrszín és testalkat képviselteti magát a márka kampányaiban, és attól sem riad vissza, hogy retusálatlan bőrhibát mutasson meg a képeken. A rajongók 2020 júliusa óta a Fenty Skin termékeit is megvásárolhatják, amelynek kínálatában kizárólag gendersemleges bőrápolók találhatók. Lehet, hogy ezzel még mindig nem ért véget Rihanna sikeres vállalkozásainak a sora, hiszen azt rebesgetik, hogy az énekesnő éppen a Fenty Hair megalapításán dolgozik.
Jennifer Lopez: JLo Beauty
„Lassan 20 éve gondolkozom egy saját szépségmárkában, de az elindításával meg kellett várnom a tökéletes időpontot. Azt hiszem, egy kicsit jobban meg kellett találnom önmagam, hogy a szépségápolási termékek mögött egy üzenet is legyen: a szépség belülről fakad és nincs szavatossági ideje.” – mondta a Puerto Ricó-i énekesnő, amikor 2021 januárjában bemutatta a JLo Beauty-t. Jennifer Lopez brandje állatkísérlet-
Gwyneth Paltrow: Goop Clean Beauty
Gwyneth Paltrow híres és igencsak megosztó életmódmárkája, a Goop termékcsaládjában – a vagina illatú gyertya és a vibrátor nyaklánc mellett – a tiszta szépítőszerek is megtalálhatók. A márka termékei minőségi, természetes összetevőket tartalmaznak, a test- és hajápoló kozmetikumoktól egészen a sminktermékekig. Azonban úgy tűnik, a színésznő szerint a szépségért nagy árat kell fizetnünk: néhány termék a középkategóriába sorolható, de a legtöbbet aranyáron mérik.
Kylie Jenner: Kylie Cosmetics és Kylie Skin
2020-ban Kylie Jennert milliárdosnak nyilvánította a Forbes magazin, ebben pedig óriási szerepet játszott a kozmetikai márkája. Kim Kardashian testvére 2015-ben, mindössze 18 évesen alapította meg saját sminkmárkáját, amelynek mai értéke több mint 1,2 milliárd dollár. A Kylie Cosmetics néhány folyékony rúzzsal és szájceruzával indult hódító útjára – amelyet azonnal elkapkodtak –, hat héttel később pedig a Seed Beauty sminkgyártó cég megkötött vele egy hosszútávú szerződést. A márka sikere azóta is töretlen, olyannyira, hogy 2019-ben a termékkínálat tovább bővült: Jenner egy arcápoló termékcsaládot dobott piacra KylieSkin néven.
Kim Kardashian: KKW Beauty
A húga sikerét látva és egy közös kollaboráció után Kim Kardashian West is kedvet kapott ahhoz, hogy saját kozmetikai márkával álljon elő. A valóságshow celeb a kontúrozás nagy rajongója, így nem meglepő, hogy a KKW Beauty ilyen palettákkal debütált 2017 júniusában. Ezeket a termékeket néhány perc alatt elkapkodták, ahogyan az ezt követő kollekciók minden egyes darabját is. A KKW Beauty kínálatában azóta számos kozmetikai termék megtalálható, például parfümök, ajakbalzsamok, illetve folyékony alapozó lábra és testre.
Millie Bobby Brown: Florence By Mills
A Stranger Things sorozatból is ismert Millie Bobby Brown, a dédnagymamája után Florence-nek nevezte el saját márkáját. Ő inspirálta a brand mottóját is: „a szépség nem más, mint az önmagunk iránt érzett szeretet kifejeződése.” A Florence By Mills bőrápolói és sminktermékei a Z-generációt célozzák meg. Minden kozmetikum tiszta összetevőkből áll, fokozottan figyeltek az egyszerű formulákra és a könnyű felhasználásra. A fiatal színésznő az eladásokból befolyt bevétel egy részét az Olivia Hope Alapítványnak ajánlja fel – amely egy leukémiában elhunyt barátja tiszteletére jött létre –, ezzel támogatja a gyermekkori rákos megbetegedések elleni küzdelmet.
Miranda Kerr: Kora Organics
Miranda Kerr világszerte ismert természetes szépségéről és sikeres modellkarrierjéről. Azonban azt kevesen tudják az ausztrál topmodellről, hogy táplálkozási és egészségpszichológiai tanulmányokat végzett. Az egészséges életmód iránti szenvedélye odáig vezetett, hogy 2009-ben megalapította a Kora Organics márkát, amely a biokozmetikumokra specializálódott. Szeretett volna olyan tanúsított természetes bőrápoló termékeket piacra dobni, amelyeket korábban sosem talált meg az üzletek kínálatában. A Kora Organics összes terméke parabén-, szintetikus illat és színezék, szilikon és PEG mentes.
Victoria Beckham: Victoria Beckham Beauty
Victoria Beckham 2008-ban alapította meg saját divatmárkáját, de 2019-ben úgy döntött, a divatvilág után a szépségipart is meghódítja. Sarah Creal-lel közösen létrehozta a Victoria Beckham Beauty-t, amelynek ideológiája, hogy a szépségnek és a szépségápolásnak ki kell egészítenie az emberek dinamikus életét. Az alapítók számára nemcsak a luxus minőség a fontos, arra is ügyelnek, hogy etikus, fenntartható és átlátható körülmények között készüljenek a termékeik. Ezért természetes összetevőket használnak, és ellenzik az állatkísérletek.
Madonna: MDNA Skin
Madonnát régóta csodálják időtlen szépsége és kortalan megjelenése miatt, amely arra ösztönözte az énekesnőt, hogy saját skincare márkát hozzon létre. Az MDNA Skin 2014-ben debütált Japánban, de az amerikai piacon csak 2017-ben jelent meg. „Hét éve dolgozom rajta. Nem ment könnyen, sok mindenre nemet mondtam, mindenkit megőrjítettem és a jövőben is ezt teszem majd. De nagyon büszke akarok lenni arra, ami kikerül a kezeim közül. Ez nem egy hiúsági projekt. Annak ellenére, hogy a hiúsághoz kapcsolódik. Ez az életem egyik paradoxonja” – mondta Madonna. A luxus bőrápoló termékeket kínáló MDNA Skin termékei között egy 600 dolláros (körülbelül 175 ezer forintos) agyagmaszk is található, amit az énekesnő rendszeresen alkalmaz a fenekén.
Nyitókép: JLo Beauty