15 perc mozgás hátfájósoknak

Gyakran fáj a derekad? Ezzel a gyakorlatsorral lazíts!

Ülünk a buszon, villamoson, metrón. Ülünk a munkában, otthon, ülünk étteremben, kávézóban, moziban, színházban, egyszóval mindenhol! Az állandó ülésnek pedig megvan a böjtje. Gyakorlatilag nincs ember, aki ne küzdene alkalmanként hátfájással.

Az állandó ülőmunka miatt az utóbbi időben egyre gyakrabban tapasztalok hátfájdalmat. Bármennyire kényelmes is a székem, a nap végére mindenem elgémberedik az üléstől. Ezt egyrészt azzal kompenzálom, hogy a villamoson és a metrón sosem foglalok helyet, másrészt rendszeresen sportolok. Ha neked is gyakran fáj a hátad, akkor gerinctréninggel, illetve jóga vagy pilátesz gyakorlatokkal enyhíthetsz a panaszokon.

Viszonylag gyakran piláteszezek, sőt, a jógával is tettem már egy próbát. Mindkettő lassú, a mélyizmokat is megdolgoztató mozgásforma, javítja az egyensúlyérzéket, a tartást, erősíti a törzsizomzatot és segít kikapcsolni a fejedben zakatoló gondolatokat. A jó hír pedig, hogy még fitneszterembe sem kell elmenned ahhoz, hogy élvezd a sportok előnyeit!

Próbálj ki egy rövid gyakorlatsort a négy fal között!

Ha nem elég kemény az ágyad, akkor válaszd inkább a jógamatracot vagy egy puha szőnyeget, ugyanis fontos, hogy jól meg tudd támasztani a hátadat. Minden mozdulatot 10-szer ismételj 3 körben. Ez a mozgássor többek között azért is szuper, mert csupán 15 perc! 

Íme a konkrét gyakorlatok:

  1. váltott lábujjérintés a talajra
  2. lábujjérintés páros lábbal
  3. csípődöntés oldalra

Figyelj arra, hogy mozgás közben egyenletesen vedd a levegőt, a törzsedet tartsd egyenesen, a tekintetedet pedig szegezd a plafonra, és lassan, körültekintően végezd az összes gyakorlatot. Tartsd mindig derékszögben a lábadat, éppen úgy, ahogy a videóban látod. Csak addig engedd le őket, amíg a derekadat a talajon tudod tartani. Az oldalra forduláskor figyelj arra, hogy a vállaid ne emelkedjenek el a földtől.

Nyitókép: Alena Ozerova/Shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: