2020 furcsa, mégis innovatív vásárlási szokásokkal ajándékozott meg minket

A világjárvány az online térbe terelte a vásárlókat, amit néhány márka kifejezetten ötletesen fordított a hasznára: elképesztő digitális élményekkel tették izgalmassá a shoppingolást, amelyek fényes jövőt jósolnak az e-kereskedelem számára.

Te is észrevetted már, hogy a modern társadalom számára a klasszikus shopping-élmény önmagában már nem elég? A márkák már nemcsak hatalmas akciókkal vagy figyelemfelkeltő reklámokkal próbálják felülmúlni a konkurens cégeket, hanem egyedi, magával ragadó vagy szórakoztató szolgáltatásokkal is előállnak. A Fendi például egy pop-art stílusú kávézót nyitott, a Nordstrom egyik üzletében pedig spa kezelésekkel várták azokat, akik az online rendelésükért érkeztek. De jól tudjuk, 2020 tavasza milyen váratlan fordulatot hozott. A világjárvány kitörése után az üzletek bezártak, és a vásárlás az online platformokra terelődött át. A bevételkiesés arra késztette a vállalatokat, hogy minden erejükkel az e-kereskedelem felpörgetésére fókuszáljanak. A webáruházaknak ráadásul nemcsak egymást kellett felülmúlniuk, hanem a Netflix, a YouTube és a közösségi média vonzerejével is szembe kellett szállniuk. Ennek (is) köszönhető, hogy néhány cég őrületesen innovatív, szokatlan ötlettel állt elő. 

Az American Eagle Snapchat üzletet nyitott

 Az American Eagle vezetői rájöttek arra, hogy esélyük sincs a közösségi média népszerűségével szemben, ezért jobb, ha egyesítik valamelyik platformmal az erejüket. Ezzel a brand megnyitotta az első Snapchat üzletet, ahol a felhasználók az alkalmazáson keresztül, közvetlenül a márka oldalán megosztott történetekből vásárolhattak maguknak. Az amerikai divatmárka az ünnepi kollekcióját már az appon mutatta be.

Fotó: HElloWorld/YouTube

Akik november és december között meglátogatták az American Eagle Snapchat profilját, azok az üzlet digitális változatát járhatták be, és ha megtetszett nekik egy termék, néhány kattintással megrendelhették maguknak. A fejlesztők arra is figyeltek, hogy a visszatérő látogatók ne unják meg a digitális shopping-körutat, ezért a két hónap alatt többször is megváltoztatták a termékek elrendezését. Az innovatív megoldás nyerő stratégiának bizonyult: a képzeletbeli üzletet 41 millióan látogatták meg és 26 ezren vásároltak is, ami közel 2 millió dolláros bevételt jelentett a cégnek.

Vásárlás élő adás közben

Fotó: Beautycounter

A Beautycounter nevű szépségmárka legújabb üzletében egy stúdió is helyet kapott, a karantén időszaka alatt innen közvetítették élőben, ahogyan a profi sminkesek bemutatták az újdonságokat vagy termékeket ajánlottak. Az élő adás alatt a nézők feltehették kérdéseiket a szakértőknek, és ha valamelyik rúzs, alapozó vagy szérum elnyerte a tetszésüket, akkor csak rá kellett kattintaniuk a videóban és azonnal a termékoldalon találták magukat. Természetesen a közvetítés ekkor sem szakadt meg, hanem kisebb méretben, a képernyő sarkában folytatódott. Gregg Renfrew, a Beautycounter alapítója és vezérigazgatója szerint ez remek lehetőség, hogy áthidalják a szakadékot a bolti és az online vásárlási élmény között. 

A vásárlás jövője a videójátékokban rejlik?

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Imaan Hammam (@imaanhammam) által megosztott bejegyzés

Lucy Yeomans, a brit Harper’s Bazaar egykori főszerkesztője tavaly indította el a Drest nevű videójátékot, amelyben bárki belekóstolhat a stylistok életébe. A felhasználók minden nap új kihívásokat kapnak, ezek határozzák meg, milyen stílusban kell felöltöztetniük a modellt egy fotózásra. Ha a szettek összeállítása közben valaki beleszeret az egyik ruhába, akár meg is vásárolhatja magának. Ugyanis a Drest kuriózuma, hogy a termékek nemcsak virtuálisan léteznek, hanem a divatházak által készített ruhák gondosan renderelt digitális változataiA cég már több mint 200 márkával dolgozott együtt, például a Gucci, a Prada és Stella McCartney kollekciói is szerepelnek a videójátékban. Sőt, december óta a felhasználók öt szupermodellt is felkérhetnek egy-egy munkára: többek között Irina Shayk és Imaan Hammam hiperrealisztikus avatarja is megtalálható a a Drestben. 

A Balenciaga is beszállt a videójáték-bizniszbe

Számos divatház rájött arra, hogy a virtuális valóság még rengeteg kiaknázatlan lehetőséget tartogat számukra. Szeptemberben már bemutattuk, hogy a Gucci milyen digitális divatbirodalmat épített ki magának. Amikor már elkönyveltük, hogy senki sem múlhatja felül az olasz luxusmárkát, akkor a Balenciaga meglepett minket. A francia brand egy online videojáték formájában mutatta be 2021-es kollekcióját.

Decemberben debütált az Afterworld : The Age of Tomorrow, ahol a kreatív vezető, Demna Gvasalia a közeli jövőbe, 2031-be repítette a gamereket. A játékosok a saját avatarjukkal ellátogathattak a Balenciaga üzletébe, különféle varázslatos tájakat fedezhettek fel, és még egy rave partit is meglátogathattak. A virtuális világban szereplő karakterek természetesen a divatház legújabb kollekcióját viselték. Mivel a játék a márka weboldalán volt elérhető, ezért a vásárlás kézenfekvő volt.

A Net-A-Porter a tehetős törzsvásárlóira gondolt

Fotó: Net-A-Porter

A Net-A-Porter nemzetközi online luxusáruház szerint a VIP kifejezés már divatjamúlt, ezért a hűséges (és sokat költő) ügyfelek számára egy új rövidítést találtak ki: EIP (Extremely Important Person), azaz extrém fontos személy. Ez a titulus csak azoknak a törzsvásárlóknak jár, akik rendszeresen nagyobb összegben vásárolnak. Cserébe kiemelt figyelmet kapnak. A cég personal shopper (divattanácsadó, aki segít a bevásárlásban) alkalmazottjai a WhatsAppon keresztül veszik fel velük a kapcsolatot és így mutatják be azokat a termékeket, amik passzolnak a vásárló adottságaihoz és stílusához. A pandémia alatt a szolgáltatás népszerűsége szépen megnőtt, hiszen az emberek személyesen nem látogathatták meg kedvenc üzleteiket. A Net-A-Porter pedig nemcsak házhoz szállította nekik a termékeket, hanem néhány napon belül visszamentek azokért a darabokért, amelyet a vásárlók nem szerettek volna megtartani. Itt még nem ér véget a különleges bánásmód: csak az EIP-k számára elérhető kollekciókat is bemutattak. Illetve a cégnek köszönhetően 2020 egyik legnépszerűbb videójátékában, az Animal Crossingban exkluzív dizájner ruhákba bújtathatták avatarjukat.

Nyitókép: Balenciaga

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)