Ez az év igazán kedvezett a popzene rajongóinak. 2024-ben tanúi lehettünk ugyanis Chappell Roan üstökösszerű felemelkedésének, Beyoncé műfajokat átívelő Cowboy Carter-ének, a Brat summernek, és természetesen a számos nemzetközi turnénak is.
Ahogy Taylor Swift Eras Tour-ja, Charli XCX és Troye Sivan Sweat, valamint Sabrina Carpenter Short n’ Sweet turnéja bejárta a világot, az izgalom nemcsak dalaik, hanem az egyes fellépők szettjei körül is egyre csak fokozódott. Ezek a koncertek ugyanis, mint jelentős popkulturális események, marketinglehetőséget kínáltak a divatmárkák számára arra, hogy új közönséget érjenek el. Ennek hatását a Launchmetrics adatai is alátámasztják, amelyeket az ezen turnékon szereplő divatmárkák vonatkozásában elemeztek.
Taylor Swift világkörüli divatbemutatója
Taylor Swift soha véget nem érőnek tűnő, Eras Tourja minden idők legnagyobb bevételét hozó turnéjaként írta be magát a zene történelem könyvébe. De emellett persze a divat különösen fontos szerepet játszik Swift show-jában, ahol zeneileg és vizuálisan is végigjárja albumai korszakait. A Joseph Cassell által stylingolt énekesnő rendre csillogó Versace body-kat viselve Lover érájával kezdi meg nagyszabású koncertjeit, amiből átlép a Fearless-be, ahol egy egyedi Roberto Cavalli mini ruhában tűnik fel. A turné során így persze nemcsak a saját vagyonát növelte.
Az elemzések szerint nem kevesebb, mint 6,3 millió dollárnyi médiaértéket (MIV) generált a Versace számára, míg a Roberto Cavalli Couture esetében ez a szám a 4,9 millió dollárra rúgott a Launchmetrics május 17. és július 27. közötti adatai alapján. Swift ugyanis a Reputation korszak body-jaihoz is Roberto Cavallit választott, csillogó kígyómotívumokkal, valamint a 1989 kétrészes, rojtos szettjei is a divatháztól kerültek az Eras Tuor színpadaira. A Midnights szakaszban Zuhair Murad Couture kreációit viseli, ami 2,3 millió dollárnyi médiaértéket hozott a márkának. Ezek az éjkék body-k bonyolult gyöngyözéssel, ezüst csillagmotívumokkal és kivágott részletekkel készültek.
Ikonok találkozása: Beyoncé és a Levis’s
Az idei év egyik legmeghatározóbb divatirányzatát Beyoncénak köszönhetjük. A márciusban megjelent Cowboy Carter persze nemcsak a trendekre hatott, hanem számos más előadót is arra inspirált, hogy próbálja ki magát ebben a műfajban. Persze, ahogy sok más területen, itt sem sokan vehették fel vele a versenyt. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy miután új albumán megjelent a Levi’s Jeans című dal, a címadó márka szinte azonnal megkereste őt egy együttműködés reményében. Így láthattuk ők októberben a Reimagine kampányban, melyben a Levi’s néhány ikonikus reklámját újragondolva fotózták és videózták őt.
Kenny Mitchell, a brand globális marketingigazgatója szerint kampányukkal két legendát ünnepeltek: a Levi’s-t, páratlan történelmét és hatását, valamint Beyoncét, aki kulturális irányt mutató művész és ikon. Ebből kifolyólag már sejhető, hogy a MIV is (egy saját fejlesztésű mutató, amely valódi pénzbeli értéket rendel a marketingstratégiákhoz a nyomtatott, online és közösségi média platformokon, hogy kiszámítsa a megtérülést) elég magas számot produkált ez esetben. Beyoncé az Instagram-oldalán osztotta meg a kampány képeit, amelyek két posztban jelentek meg, és 1,3 millió dollárnyi médiaértéket (MIV) generáltak a Launchmetrics adatai szerint. A kampány mindössze 48 óra alatt összesen 5 millió dollárnyi MIV-t ért el.
Charli XCX nyomában
A hihetetlen hatást gyakorolt Brat nyár után Charli XCX és Troye Sivan – Chris Horan és Marc Forné stylingjával – szeptemberben indították el közös Sweat turnéjukat, amely könnyed klubhangulatával szintén gyorsan megnyerte magának a közönséget. A duó Acne Studios összeállításokban lépett színpadra, ami 643 ezer dollárnyi médiaértéket generált a márkának. Így már értjük, miért is választotta a brand arcául és nagykövetéül Charli XCX-t.
Ennek fényében meglepő lehet viszont, hogy a Sweat turné estében mégsem az Acne, hanem az Alexander McQueen vitte a prímet: 681 ezer dollárnyi médiaértékkel, melyet a Seàn McGirr által tervezett, lebegő fehér ruhájának köszönhettek. A turné persze további ismert luxusmárkákat is felvonultatott, így például a Saint Laurent (120 ezer dollár MIV), a Gucci (85 ezer dollár MIV) és a Luar (53 ezer dollár MIV) is bőven keresett azon.
Sabrina Carpenter is beszállt a versenybe
Zenei stílusához és kacér természetéhez illően Sabrina Carpenter Short n’ Sweet turnéja telis tele van csillogó miniruhákkal és fehérneműk által inspirált darabokkal. Így ehhez az idén hamvaiból főnixként feltámadt Victoria’s Secret tényleg magától értetődő választásnak tűnt. Jared Ellner stylingjában Carpenter egyedi, különféle színekben pompázó, 150.000, kézzel elhelyezett Swarowski kristállyal díszített fűzőket, áttetsző hálóruhákat és azokkal színben tökéletesen harmonizáló csipkeharisnyákat visel, amivel 747 000 dollárnyi médiaértéket (MIV) generált a Victoria’s Secret számára.
A sztár turnéjának gardróbjában viszont nem csak a Victoria’s Secret kapott helyett. Carpenter a feltörekvő tervező, Ludovic de Saint Sernin munkáit is reflektorfénybe helyezte a színpadon. Csillogó, nyakpántos kétrészes szettjeivel 578 000 dollárnyi MIV-t hozott el a márkának. Emellett egyedi, csipkés Patou body-javal a francia brandnek 213 000 dollárnyi MIV-t generált.
Nyitókép: Tom Cooper/Getty Images
Forrás: Fashionista
Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:
- Charli XCX új albumával diktálja a divatot: itt a brat summer
- Hétköznapi vadnyugat Beyoncé után szabadon
- Micsoda show: megmutatjuk Taylor Swift legjobb Eras Tour kosztümjeit