3 lépéses reggeli rutin, amivel frissebb, energikusabb és koncentráltabb nap elé nézhetsz

A reggeli rutinok megszállottjai vagyunk, és ez nem véletlen. A nap első pár órája ugyanis sorsdöntő. Ha elcsúszik, pesszimista gondolatok törnek ránk, rossz hírt kapunk, netán ezer dolog szakad azonnal a nyakunkba, az alááshatja a teljes napot.

Ahogy beírom a keresőbe a reggeli rutin kifejezést, müzlis tálak, szexin ébredező lányok és gőzölgő kávék képeinek sora tódul elém. Nézem a fotókat és képtelen vagyok választani, ugyanis a remek reggel, a szuper rutin nekem nem ezekről az idillinek tűnő, túlszerkesztett pillanatokról szól. Na, persze kávézom én is, ám cseppet sem ilyen trendin. És talán sokan egyetértetek velem abban, hogy a gőzölgő fekete iszogatása nem nevezhető a reggeli rutin egyik lépésének. Sokkal inkább az abszolút nulla pontja a reggelnek, csakis ezután indulhat el valamilyen irányba a nap.

De van-e olyan konkrét napindító lépés, ami univerzálisan hatásos lehet mindenkinek?

Én azt hiszem, hogy igen, de az biztos, hogy a kliséknél sokkal mélyebbre kell ásnunk. Szóval a változatos, zöldségekben gazdag reggeli, a sport, meditáció, jóga, mantra, digitális detox, reggeli olvasás és a többin túl 3 egészen konkrét tippem van arra, mitől lesz energikusabb és produktívabb a nap. Ezeket a szupertitkos trükkjeimet osztom most meg veletek.

1. Vesd be az ájurvédikus orvoslás tippjeit

Az elmúlt években egyre népszerűbb az indiaiak több ezer éves gyógyító hagyománya, amely nemcsak a test, hanem a szellem, a lélek és az elme egészségére is fókuszál. Mivel szeretek egyszerre több dologgal foglalkozni, sokat dolgozom, ezért biztosan nem lepek meg senkit, ha azt mondom, elég stresszesek a napjaim. Abban is biztos vagyok, hogy ezt a legtöbben elmondhatjátok magatokról. A több szerepben való helytállás, az egyre gyorsuló munkatempó és a nagyobb társadalmi elvárások akkor is nyomást helyeznek ránk, ha nem szenvedünk (annyira) a megfelelési kényszertől.

Hogy az egészségem, mind a mentális, mind a testi ne menjen rá erre a felfokozott tempóra, pár éve belevetettem magam az ájurvédába.

Reggelente például megiszom egy pohár meleg vizet, ez felébreszti a testemet. A kávé csak ezután jöhet. A reggeli rutinom a tulsi levélből készült teával lesz teljes. A legtöbb bioboltban kapható, ha pedig kisebb városban vagy faluban laksz, online akkor is rendelhetsz belőle. A tulsi egyébként csökkenti a stressz káros hatásait, kiváló adaptogén, növei az állóképességet és segíti a test oxigén felhasználást. Emellett támogatja a szív, a tüdő és a máj működését, vírus- és gombaölő hatású.

2. Szépségápolás, nem csak a szépségedért

Sokáig nem volt szépségápolási rutinom. Valójában csak, amikor átléptem a bűvös 30-at, akkor kezdtem el rendszeresen arckrémet használni. Azóta persze jobban odafigyelek, és próbálom behozni a lemaradást, azonban nem azért, mert megszállottan kergetem a szépséget vagy a fiatalságot. Inkább, mert észrevettem, hogy vannak olyan termékek, eszközök, amiknek hála nemcsak szebb lesz a bőröm, hanem valahogy frissebbnek és energikusabbnak érzem magam tőlük. Hogy egy egészen konkrét dolgot mondjak, eléggé rákaptam az arcolajakra. A kínai teaolaj vagy kaméliaolaj pár cseppje például képes arra, hogy mosolyra húzza a számat még a legbénább hétfő reggeleken is. A reggeli rutinom másik fontos szereplője egy szépségápolási eszköz, a FOREO UFO 2 Black.

Foreo Ufo Black
Fotó: FOREO

A készülék egyik legjobb tulajdonsága, hogy napi 2 perces rituálévá alakítja az arcápolást, ráadásul több szuperereje is van. A kozmetikai szalonokból ismert termoterápia a maszkok és szérumok összetevőit mélyen a bőr felszíne alá juttatja, míg a krioterápia a bőr gyors lehűtésével összehúzza a pórusokat, és csökkenti a puffadás látható jeleit. Nagy kedvencem a FOREO termékekből jól ismert T-Sonic pulzálás, ami az arc-, és nyakizmok ellazításával a legkisebb feszültséget is kiűzi belőlem reggel. A kezelés után buddhai nyugalommal tudok leülni a gép elé. Ráadásul a készülék a teljes spektrumú LED fényterápiának hála az öregedés jeleinek csökkentésére és az arcbőr vitalitásának növelésére is remek. 

Ahogy azonban fentebb is említettem, nem csak azért szeretem ezt a készüléket, mert szebbé teszi a bőröm. A fényterápiának ugyanis egy rakás jótékony hatása is van a bőrszépítés mellett. Például a bőrkiegyenlítő és élénkítő hatásáról ismert zöld fényt több szempontból is vizsgálta tanulmányaiban a dr. Mohad Ibrahim, az Arizonai Egyetem professzora.

Legizgalmasabb megállapításai között szerepel, hogy a zöld színű LED-fény képes csökkenteni a migrénes és egyéb krónikus fájdalmat.

Mivel nagyon fejfájós vagyok, és nem ritkán reggel tör rám, ezért is nagyon jól jön nekem a FOREO UFO 2. De elárulok még valamit a készülékről. A fehér fény, ami feszesíti a bőrt és csökkenti a puffadást, valami másra is jó. Számos tanulmány bebizonyította, hogy növeli a nemi vágyat és emeli a tesztoszteronszintet. A Sienai Egyetem kutatása összefüggést talált a fényterápiás kezelés és az LH hormon (luteinizáló hormon) szintjének emelkedése között, amely bizonyítottan emeli a férfiak tesztoszteron szintjét. Azaz, érdemes a párotokat is rászoktatni a készülék használatára! 😉 Ha még többet megtudnátok a készülékről, akkor kattintsatok IDE.

Hogyan használd?

Ha ez az első FOREO készüléked, akkor töltsd le a mobilodra a FOREO applikációját. Ezen belül regisztráld a saját készülékedet, válaszd ki a kedvenc arcmaszkodat, amit már sima drogériákban is beszerezhetsz, majd indítsd el az adott maszkohoz tartozó módot. Végül nincs más dolgod, mint 2 percre elengedni magad, hagyd, hogy a készülék kifejtse a fent említett jótékony hatásait!

3. Produktivitást fokozó app

A fenti két tipp a belső és a külső egészségre koncentrált, a harmadik tippem pedig az agy tehermentesítését szolgálja. Van egy program, amit pár hónapja találtam, és ami egészen megváltoztatta a reggeleimet. Nem vagyok az a listaírós típus, próbálkoztam vele, de valahogy mindig elbuktam. Általában azért, mert azután írtam fel a feladatok nagy részét a listára, hogy megcsináltam volna. Soha nem szántam időt reggelente arra, hogy leüljek, és összeszedjem a napom feladatait, hogy őszinte legyek, nem láttam értelmét. Aztán rátaláltam a Timestripe nevű programra, ami teljesen más perspektívába helyezte a listaírást. A Timestripe lényege, hogy heti, havi, éves és élet célokat is listába szedhetsz benne, a legjobb az, ha a nagy célokat bontod egyre kisebbekre. Így úgy érezheted, hogy minden egyes apró feladat, amit elvégeztél, egy nagy egész része.

Nyitókép: J_art/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: