3 liter víz naponta, applikációval! Van értelme?

Kapcsolatom a Drink Water Reminderrel

Mindannyian tudjuk, hogy fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, de sokszor csak a nap végén döbbenünk rá, hogy alig ittunk valamit. Szerencsére van okostelefonunk, ami figyelmeztet minket, ha itt az ideje egy újabb pohár víznek!

Napi 6-8 pohár folyadékot kell fogyasztanunk ahhoz, hogy megfelelően működjön az anyagcserénk, hogy jól funkcionáljanak a szerveink és hidratált maradjon a szervezetünk. Bár az emberek többsége tudja, hogy a vízfogyasztás fontos, valamiért mégis elsiklunk felette. Nos, szerencsére számos trükköt bevethetünk annak érdekében, hogy akaratlanul is, de ne kerüljük meg ezt a fontos kötelességet.

  1. Fogyassz magas víztartalmú gyümölcsöket és zöldségeket
  2. Szerezz be egy vizespalackot, amit mindig magadnál tartasz és újratöltesz
  3. Előételként válassz levest, vagy igyál meg egy pohár vizet minden étkezés előtt
  4. Kezdd a napod egy nagy pohár vízzel

A hasznos tanácsokon kívül van más alternatív módszer is arra, hogy a napod fontos rutinja legyen a rendszeres folyadékbevitel: ez a vízivást ösztönző applikáció.

A Drink Water Reminder és én

Az ingyenes appot a Google Play-en és Apple Store-ban is megtalálhatod. Miután letöltötted, adj meg néhány adatot magadról: nem, testsúly, mikor kelsz, mikor fekszel. Ezután az alkalmazás kiszámolja, naponta hány milliliter az ajánlott folyadékmennyiség számodra. Az adagokat és az időbeosztást magad választhatod ki, ezután már csak annyi a dolgod, hogy figyeld az alkalmazás jelzéseit.

Az első alkalommal úgy döntöttem, elég, ha óránként figyelmeztet az app, tudom én, hogy mi a dolgom, és különben is, nem akartam csak erre hagyatkozni. Egyébként, minden alkalommal, amikor ittam – figyelmeztetés nélkül – rögzítettem a bevitt mennyiséget. Olyan lelkes voltam, hogy délután 3-ra túl is teljesítettem a megjelölt 1820 millilitert.

Nem mosom át a vesémet?

Megfordult a fejemben, ha ez az app tovább pittyeg, én pedig vakon követem az utasításait, lehet, hogy az ajánlott mennyiség duplájával fogom zárni a napot. Ezért utánanéztem, mi történik akkor, ha túl sokat iszom. Hamar kiderült, hogy nem érdemes átesni a ló túloldalára. Ezért változtattam a beállításokon, és figyeltem, hogy mindig pontosan adjam meg, mennyi vizet fogyasztottam egy-egy alkalommal.

Mi történik, ha túl sok vizet fogyasztasz?
Kutatók kimutatták, hogy a túlzott folyadékbevitelnek, a hiperhidrózisnak számos veszélyes következménye is lehet. Fokozódik a veseműködés, jelentkezhet koncentrációzavar, az éjszakai vizelés miatt romlik az alvás minősége, sőt, a nagy mértékű izzadás következtében fellépő sóhiány akár agydaganat kialakulását is eredményezheti.

Az alkalmazás egy nagy hibája, hogy nem számol az aktív életvitellel: nem kérdez rá, hogy hetente mennyi időt töltesz sportolással, és mely napokon edzel. Furcsa, hiszen a sportos napokon nyilván több vizet igényel a szervezet.

Egy idő után eldöntöttem, hogy az appot, amennyire csak tudom, a saját életvitelemhez alakítom. Átvettem az irányítást, és azóta inkább csak ajánlásként kezelem a pittyegéseit. Most már csak akkor iszom, amikor szomjas vagyok, de a mennyiséget mindig rögzítem az alkalmazásban.

Ha betartod az előírást, a szervezeted igazán hálás lesz: a bőröd rugalmasabbá válik, sőt, a folyadék a narancsbőr elleni harcban is jó társad lesz. Ha szeretnéd növelni a folyadékbevitelt, akkor ajánlom, hogy tegyél az appal egy próbát, hiszen a kezdeti szakaszban valóban hasznos lehet. Viszont amennyiben semmi kedved még egy applikációt is követni, akkor figyelj arra, hogy napi 6-8 pohár vizet elfogyassz.

Nyitókép: graphbottles/Shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: