30 napos júniusi kihívás: Így szépültek meg a reggeleim

Reggeli rutin, ahogy tetszik

Ahhoz, hogy egy új szokás berögzüljön, egyesek szerint 21, mások szerint 90 napra van szükség. Én egy hónap után úgy érzem, már képtelen lennék másként ébredni.

Biztos sokan emlékeztek rá, hogy június elején egy 8 lépéses reggeli rutinnal jelentkeztünk az oldalon. Akkor megfogadtam, hogy kipróbálom az egyes lépéseket, és beiktatom az életembe. Azzal már korábban is foglalkoztam, hogy miként tudunk a leghatékonyabban új szokásokat kialakítani, ezért rutinos rókaként ugrottam neki a feladatnak. A célom nem az volt, hogy a 8 lépés mindegyikét átültessem a gyakorlatba. Az első héten teszteltem egyiket a másik után, és, amiről úgy gondoltam, hogy jobban érzem magam nélküle, azon nem görcsöltem tovább.

De idézzük csak fel, hogy mi is volt az a bizonyos 8 lépés:

  1. Megfelelő esti rutin
  2. Kávé helyett citromos víz
  3. Csak semmi telefon
  4. Ébredés ébresztő nélkül
  5. Meditáció
  6. Reggeli sport
  7. Reggeli mantra
  8. Egészséges reggeli

Most ugrik a majom a vízbe!

A 4 hét során, örömmel jelenthetem, hogy minden egyes nap ébresztő nélkül ébredtem, ami elképesztő erővel hatott rám reggelente. Attól, hogy magamtól keltem ki az ágyból az volt az érzésem, hogy nincs szükségem noszogatásra, tele vagyok energiával és tettvággyal. Ehhez persze az is kellett, hogy bevezessek egy igen hatékony esti rutint, amivel megalapoztam a zavartalan ébredést. Egyrészt legkésőbb éjfélkor álomra hajtottam a fejem, másrészt esténként újra elkezdtem futni. A futás nagyon jó hatással van rám, kiszellőztetem a fejemet, levezetem az aznapi feszültséget, sőt, még a másnapot is sikerül egy kicsit átgondolnom közben. A 8 lépésből volt egy, ami abszolút nem okozott nehézséget, a reggeli. Gyerekkoromban mindig éhgyomorral indultam el otthonról, gyűlöltem reggelizni, aztán 27 évesen valami átkattant bennem és a reggelik megszállottja lettem. Azóta töretlen a reggeliző kedvem, mindig szánok rá időt, és változatos finomságokkal lepem meg magam. A hosszas korai falatozásnak van még egy haszna, amivel plusz egy lépést kipipálhattam a listán: az ébredés utáni első fél órában hozzá sem nyúlok a telefonomhoz.

Persze volt olyan része is a rutinnak, ami azonnal kifogott rajtam, úgy tűnik, hogy a reggeli kávét képtelen vagyok elhagyni, sőt a reggeli meditáció és a mantrázás sem az én terepem. A reggeli sport bevezetését a következő hónapra tartogatom, biztos vagyok benne, hogy nem lehetetlen küldetés, ráadásul az éhgyomri edzés az egyik legjobb narancsbőrgyilkos, úgyhogy muszáj bevezetnem. 

30 + 60 nap

Szóval a kutatásokra visszatérve még 60 napig kell tartanom az új szokásaimat ahhoz, hogy beivódjanak az életembe, a legjobb az egészben, hogy azt gondolom, nem lehetetlen ez a küldetés. Az új szokások kialakításában egyébként egy klassz kis applikáció is a segítségemre van, a neve Fabulous. Ha úgy érzed, szükséged van egy kis külső motivációra, akkor mindenképp próbáld ki! A szokások kialakításával kapcsolatban tudnod kell, hogy minél nagyobb a változás a régi rutinodhoz képest, annál nehezebb lesz fenntartanod. Fontos, hogy kicsiben kezdj. Én sem próbáltam mind a 8 lépést rögvest beépíteni az életembe, hanem apránként haladtam, tegyél így te is.

Nyitókép: AleksandarNakic /E+/GettyImages 

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: