Összecsaptak a fejed felett a hullámok? 4 időmenedzsment trükk

Minden idők legjobb időmenedzsment tippjei közül válogattunk ki most négyet, hogy neked már ne kelljen.

Való igaz, hogy az embernek az idő az egyetlen kincse. Mégis, gyakran túl bőkezűen osztogatjuk azt olyan tevékenységeknek és embereknek, akik nem érdemelnék meg, hogy időt szánjunk rájuk. Ráadásul mintha az idő sem lenne már a régi, valahogy sokkal gyorsabb és megfoghatatlanabb, mint régen. Rohamosan nő a tempó, az időnyomás pedig egyre erősebb. Nem csoda, ha néha azt érezzük, hogy fejvesztve rohanunk és levegőt is alig kapunk. Ilyenkor jön kapóra, ha van néhány hatékony időmenedzsment módszer a zsebünkben, amelyekkel visszaszerezhetjük az irányítást a száguldó percek felett. Mutatunk is rögtön ötöt.

1. Időmenedzsment appok

A digitális világban ostobaság lenne nem kihasználni az eszközeink adta lehetőségeket az időmenedzsmentben. Habár órákat fecsérelünk el az online térben, vannak igazán hasznos alkalmazások, amik segítenek visszaszerezni a kontrollt az időnk felett. A Marinara Timer például a Pomodor technikán alapszik, vagyis felosztja a munkaidőt kisebb blokkokra és pihenőidőt is beállít. Az Asana applikáció átláthatóvá teszi a feladataidat, amivel könnyebben szervezheted meg a munkádat. A Time Doctor pedig abban segít, hogy átlásd mivel mennyi időt töltesz el.

2. 2 perces szabály

A 2 perces szabály David Allen nevéhez kapcsolódik, aki a GDT időmenedzsment módszer megalkotója. Az a lényege, hogy ha beérkezik egy olyan feladat, aminek az elvégzése nem haladja meg a 2 percet, akkor azt azonnal el kell végeznünk. Ezek olyan apró feladatok, amik csak foglalják a helyet az elménkben, pedig nagyon gyorsan letudhatnánk őket. Ilyen például egy e-mail megválaszolása, a szemét kiürítése, időpontfoglalás stb. Ezzel a technikával elkerülhetjük a halogatást.  A nagyszerű pedig az benne, hogy igazán nem nagy dolog betartani, hiszen két perce még a legelfoglaltabb embereknek is van.

3. Ivy Lee módszer

Ivy Lee-t a produktivitás mesterének tartották. Lee kitalált egy pofonegyszerű technikát, amivel növelhető a teljesítmény. Hatalmas cégek vezetőit tanította meg az időgazdálkodás csínjára-bínjára és csodálatos eredményeket ért el. A varázslat a módszer egyszerűségében rejlik. Mindössze ezeken a lépéseken kell végighaladnunk:

  1. Minden munkanap végén írd le a hat legfontosabb dolgot, amit másnap el kell végezned! 6 legyen a maximum.
  2. Miután leírtad, állíts fel egy fontossági sorrendet a 6 feladat között.
  3. Másnap kezdd a napot a legfontosabb feladattal. Csak akkor léphetsz tovább a következőre, ha ezzel végeztél.
  4. Haladj addig a feladatokkal, amíg csak tudsz, ha netán marad befejezetlen feladat, azt helyezd át a másnapi listádra.
  5. Ha észreveszed, hogy egy feladat folyamatosan új napra kerül és mindig lecsúszik a prioritási listáról, akkor fontold meg, hogy tényleg szükséges-e ezt elvégezned.

4. Tematikus napok

Az időmenedzsment egyik alapja a helyes priorizálás, a másik a hatékony csoportosítás. A tematikus napok megtervezése abban segít, hogy a hasonló feladatokat egy napon végezd el, ezzel is időt spórolva. Tehát, ha tudod, hogy több ügyintézésre is sort kellene kerítened a héten, vond össze őket és intézd el egy napon az összeset. Így megspórolod magadnak az utazás, tervezés idejét és a multitaskingre sem megy el az energiád. Ez nemcsak a munkádban, a magánéletedben is nagyon hasznos lehet. Így lehet például a szombat az öngondoskodás napja, a vasárnap a családi nap, a hétfő az irodai feladatok napja, kedd a főzős nap, szerda a meetingnap és így tovább.

Nyitókép: Guido Mieth/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)