5 dolog, amiért szuper otthon edzeni

Nem baj, ha nincs kedved lemenni a terembe

Kevesebb kedved van kimoccanni otthonról, most, hogy kint egyre hűvösebb van? Egyáltalán nem kell a hideg miatt lemondanod a testmozgásról. Az otthon végzett edzésnek is rengeteg előnye van!

Egyáltalán nem elfogadható kifogás az edzés kihagyására az, hogy…

nem akartam kimenni a hidegbe otthonról.

Hiszen a saját nappalid is fitneszteremmé változhat egy órácskára – akár drága eszközök nélkül is. Az otthoni edzésnek ráadásul számos előnye is van. Most ötöt hoztunk példának.

1. Nem kell felöltözni

Elnyűtt póló, kinyúlt derekú leggings, ami még pont megáll a csípődön, lyukas zokni. Ezek otthon tökéletesen megfelelnek, hiszen nem nézi senki, mit viselsz. Nem kell attól tartanod, hogy becsmérlő pillantások kísérnek, mert nem a legújabb sportszettben gyűröd a futópadot. Hiszen senki se lát – max. a családod vagy a házi kedvenced, de ők nem ítélkeznek.

Szerezz be egy jó minőségű jógamatracot!

2. Nem kell kimoccanni

Nagy előny, hogy amikor hazaérsz a munkából, nem kell rögtön edzőfelszerelést ragadnod, és ismét kicaplatnod a hűvösbe. Plusz nem is kell izzadtan valahonnan hazamenned, hanem zuhanyzás után rögtön bedőlhetsz az ágyba, hogy visszanyerd az energiád.

WooHoo-tipp:
Szerezz be otthonra eszközöket az edzéshez. Egy jógamatrac alapkellék, utána jöhetnek az aerobik súlyzók, a steppad, az ugrálókötél és a különböző méretű labdák. Figyeld az akciókat, a kuponos ajánlatokat, így nem ver majd földhöz az elköltött összeg.

3. Olyan zene szól, amit szeretsz

A termekben sok helyen idegesítő, monoton valamit játszanak, vagy olyan rádióadást, amelyben körülbelül óránként jönnek az „aktuális, mai slágerek”. Az aerobikedzők is sokszor ugyanazt a lemezt pörgetik egy egész szezonon át, ami már unalmas. Otthon te lehetsz a DJ. Állítsd össze a saját playlistedet, vagy keress rá a videómegosztó portálokon a „workout music” szóra, és válogass a mások által összerakott mixekből!

4. Jobban el tudod engedni magad

Mivel a saját otthonodban vagy, nem kell attól tartanod, hogy idegenek néznek és véleményt alkotnak. Szerintem egyébként is mindenki saját magával van elfoglalva a teremben, de persze felmerülhet az is, hogy a kezdőket kinézik. Emiatt otthon végképp nem kell aggódnod.

Ne feledkezz meg a nyújtásról!

5. Akkor állsz neki, amikor akarsz

Elkéstél az óráról? Zárva a terem vasárnap? A délelőtti edzés megtelt? Ezek otthon nem fordulhatnak elő. Akkor kezdesz neki, amikor kedved van, és olyan edzést végzel, amilyet akarsz. Ha céltudatos vagy és valóban szereted a testmozgást, akkor otthon, önszántadból is nekiállsz és végigcsinálod a programot – ellenállva a kísértésnek, hogy kinyomd a videón az instruktort, majd kidőlj a szőnyegen.

WooHoo-tipp:
Keress magadnak edzőt virtuálisan! Csordultig vannak a videómegosztó oldalak fitneszgyakorlatos videókkal, amelyekhez már csak a play gomb megnyomása szükséges. Mikor először vágsz bele az otthoni testmozgásba, akkor mindenképp jól jön egy szakértő irányítása, hogy helyesen végezd a gyakorlatokat, és ne sérüljön az izomzatod.
Legnépszerűbb cikkek: