5 gluténmentes gabonaféle, amit vétek kihagyni az étrendünkből

Íme 5 kevéssé ismert gabonaféle, ami nemcsak finom és egészséges, de gluténtmentes is!

A reform vagy mentes élelmiszerekről sokan azt gondolják, hogy kevésbé finomak, mint a már megszokott, hagyományos alapanyagok. A köretek terén még mindig a rizs és a krumpli a legnépszerűbbek, pedig érdemes lenne nyitni egyéb alternatívák felé, nemcsak az egészségünk, de a változatosabb étrend miatt is. Íme 5 olyan gluténmentes gabonaféle, amivel feldobhatjuk az étkezéseinket.

Amaránt

Az amarántról talán kevesen hallottunk, pedig kiváló alapja lehet a gluténmentes étkezésnek. Jelentős zsír, fehérje és kálcium tartalma miatt a vegánok étrendjébe is remekül beilleszthető, de a száraz bőrrel is csodákat tesz, ha rendszeresen fogyasztjuk. Készíthetünk belőle müzlit, de akár a kukoricát, ki is pattogtathatjuk.

Köles

A kölest magas vastartalma miatt kifejezetten ajánlják vérszegényeknek, de ha növelni szeretnénk a rostbevitelünket, akkor is remek választás, mivel igencsak magas rosttartalommal rendelkezik. Ezernyi módon elkészíthetjük, nemcsak főzve finom, de ropogós granola is készülhet belőle, ha pedig süteménybe sütjük, a túróhoz hasonló ízt kapunk.

Hajdina

A hajdina egyik jótékony hatása, hogy rendszeres fogyasztása csökkenti a koleszterinszintet, emellett pedig a legsokoldalúbban felhasználható gluténmentes gabona. Készül belőle liszt, ami kenyérfélék, sütemények vagy akár palacsinta alapjául is szolgál, de főzve, sőt pörkölve is finom, így egy kicsit diós ízt idéz.

Quinoa

Manapság az egyik legismertebb szuperétel, vagyis amellett, hogy tápláló, számos olyan ásványianyagot tartalmaz, amire nagy szükségünk van. Ez a dél-amerikai gabona, amelyet a Titicaca-tó mellett kezdtek termeszteni az amerikai őslakosok, magas fehérjetartalma miatt sportolók diétájába is jól beilleszthető. Fogyaszthatjuk főzve, de reggeli kásának is tökéletes, sőt, egy tápláló salátában is remek.

Kukorica

A kukorica valószínűleg sokunk kedvence a moziban, sósan, vajasan, pattogtatva, ám mint tudjuk, ez nem a legegészségesebb elkészítési módja. Egyszerűen sós vízben főzve visszaidézi a balatoni strandolások élményét, de liszt formájában vagy kukoricadaraként készíthetünk belőle polentát, ami köretként szolgálhat húsok és zöldségek mellé.

Szerző: Simon Eszter
Nyitókép: Ella Olsson/ Unsplash

Legnépszerűbb cikkek: