5 mantra, ami segít leküzdeni a szorongásodat a koronavírus idején

Ezek a mondatok megnyugtathatnak, és enyhíthetik a feszültséget, amit érzel!

Nem szabad elfelejteni, hogy még ebben a nehéz helyzetben sem a COVID–19 az egyetlen, ami ellen fel kell vennünk a harcot: a bezártság ugyanis könnyen depresszióhoz és szorongáshoz vezethet. Tehát addig is, amíg minden visszatérhet a normál kerékvágásba, most még inkább oda kell figyelni a gondolatainkra: szeretően, támogatóan kell beszélnünk magunkkal, mintha csak a saját szüleink lennénk.

Az alábbi mantrák segíthetnek neked abban, hogy megnyugodj és enyhíthetik a feszültségedet.

1. „Ez csak átmeneti.”

Bármennyire is hihetetlennek tűnik ebben a pillanatban, a koronavírus-járvány nem fog örökké tartani – sőt évekig sem. Éppen ezért emlékeztesd magad gyakran arra, hogy ez a stressz és szorongás, amit érzel, csupán átmeneti!

2. „Minden rendben lesz.”

A jövő mindig ismeretlen: de nem csak most, máskor is! Azonban ennek ellenére felesleges az idegrendszerünket egészen a pánikrohamokig feszíteni. Ismételd el minél többször hangosan, hogy „Minden rendben lesz”! Ha pedig ehhez túlságosan realistának, vagy pesszimistának érzed magad, akkor módosíts rajta egy kicsit, így: „Valószínűleg minden rendben lesz.” Amennyiben még ezt sem tartod olyan mantrának, amit el is hinnél, válts erre: „Még ha nem is lesz minden rendben, én akkor is túlélem!” Próbáld ki, melyik verzió tud megnyugtatni téged!

3. „Nem vagyok egyedül.”

Előfordulhat, hogy a családod vagy a barátaid fizikailag most távol vannak tőled, de ez még nem jelenti azt, hogy magadra maradtál ezekben a nehéz hetekben. Amikor úgy érzed, hogy rád tör a szorongás, hívj fel valakit, akit szeretsz – vagy keress fel online egy terapeutát (Magyarországon egyre több szakember vállal konzultációt az interneten keresztül)!

4. „Egyszerre egy nap. Egyszerre egy óra. Egyszerre egy perc.”

A bezártság a negatív hatásai ellenére hatalmas pozitív előnnyel is jár: lehetőséget kaptunk arra, hogy végre lelassítsunk. Ne akarj előre rohanni az időben, most az a cél, hogy percről percre, óráról órára és napról napra éld az életed – és ne szorongj amiatt, mi lesz a következő héten. Az is segíthet, ha összeírod, mik azok a dolgok, amelyek lecsendesíthetik az elmédet, és ki sem kell mozdulnod hozzájuk. Ilyen például, ha…

  • Légzési gyakorlatokat végzel.
  • Kitakarítod az otthonodat.
  • Csinálsz egy bögre teát, vagy kávét.
  • Tornázol.
  • Veszel egy forró fürdőt.
  • Elmerülsz egy könyvben.

Ha pedig egyik sem segít, akkor nyugtasd meg magad: „Tarts ki! Holnap új nap lesz!”

5. „Az, hogy ebben a pillanatban aggódok, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy a dolgok rosszabbak, mint korábban voltak.”

A szorongó embernél nincs is jobb forgatókönyvíró: az agyunk ilyenkor képes egészen katasztrofális történeteket gyártani. Éppen ezért, ha azt tapasztalod, hogy magával ránt ez a negatív spirál, próbálj megálljt parancsolni az elmédnek: „Csak azért, mert most éppen aggódok, a dolgok nem lettek rosszabbak számomra, mint amilyenek tegnap voltak.”

Forrás: mindbodygreen

Nyitókép: Westend61/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: