5 meglepő szokás, amivel visszaszoríthatod a gyulladást a szervezetedben

Életmódváltásra készülj!

A gyulladás kialakulása valójában egy természetes folyamat, így védekezik a szervezetünk a különféle fertőzésekkel és sérülésekkel szemben. A gond akkor következik be, ha a gyulladás tartósan fennáll.

A hosszantartó gyulladás komoly betegségekhez vezethet, amiket jobb elkerülni. Íme 5 tipp, amelyekkel felveheted ellene a harcot!

1. Próbáld ki a HIIT edzést!

Valójában minden mozgásfajta hasznos, ha a gyulladások leküzdéséről van szó. A magas intenzitású intervall (HIIT) edzés azonban kifejezetten hatásos lehet. Heti háromszor 10 perc mozgással felvehetjük a harcot a gyulladásos eredetű megbetegedésekkel szemben.

2. Egyél tojást!

A tojás jelentős mennyiségű D-vitamint tartalmaz, a D-vitamin pedig rendkívül fontos a szervezet számára. Bár sokan még mindig úgy vélik, hogy csak az egészséges csontozat megőrzésében nyújt segítséget, a valóság az, hogy a D-vitamin például a gyulladásokkal szemben is hatékony. Az elmúlt évek kutatásai bebizonyították, hogy a vitamin szerkezete nagyon hasonlít a különféle gyulladáscsökkentő hormonokéhoz.

3. Antibiotikumot csak végszükség esetén szedj!

Az antibiotikumok nélkülözhetetlenek például influenza esetén, azonban nagyon fontos betartanunk a gyógyszer szedésére vonatkozó utasításokat. Csak orvos utasítására használjunk antibiotikumot, és semmi esetre se vegyünk be többet, mint amennyit a szakember előír. Az antibiotikum nemcsak a káros baktériumokat pusztítja el, hanem a jókat is, ezért a kezelés után legyengült szervezet sokkal fogékonyabbá válik a gyulladásokra. Szedjünk jó minőségű probiotikumot, amivel megelőzhetjük a problémát.

4. Fűszerezz!

Jó néhány fűszer gyulladáscsökkentő hatású! Itt az ideje bevetni a fahéjat, fekete borsot, fokhagymát az esti vacsihoz, ugyanis a bennük található polifenoloknak köszönhetően jó szolgálatot tesznek a különféle fertőzések esetén. De akár a gyömbéres, szegfűszeges tea is segíthet leküzdeni a krónikus gyulladást!

5. Fizess be egy masszázsra!

A masszázs sokkal több egyszerű relaxációnál, az izmok megdolgozása ugyanis olyan érzékelőket aktivál a szervezetben, amelyek gyulladáscsökkentő jeleket küldenek az izomsejteknek. Továbbá már egy 10 perces masszázs is segít kezelni a stresszt, hiszen csökkenti a kortizol szintjét a szervezetben. És, mint köztudott a gyulladásos eredetű megbetegedések alapja sokszor a szervezetet érő fokozott stresszre vezethető vissza. 

Nyitókép: jacoblund/iStock / Getty Images Plus
(oprah.com)

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: