5 ok, amiért a sós reggeli jobb az édesnél

Nem érdemes a reggelit kihagyni, ám az sem mindegy, hogy milyen ízzel indítod a napod.

A reggeli rohanásban sokan ott próbálnak időt nyerni, hogy kihagyják az étkezést. Pedig abban minden táplálkozással foglalkozó szakértő egyetért, hogy a reggeli nagyon fontos megalapozása a napunknak. Hacsak éppen nem időszakos böjtöt tartasz, akkor semmiképpen sem érdemes üres gyomorral útnak indulnod.

Ha a napot egy finom és egészséges étkezéssel indítjuk, az ugyanis kellő energiát biztosít és javíthatja a koncentrációs képességet. Ezért kifejezetten rossz szokás az időhiányra hivatkozva mellőzni, mert az az egész napra rányomhatja a bélyegét. Ahogy az autó sem megy üzemanyag nélkül, a szervezetnek is szüksége van arra, hogy a megfelelő lendülethez és vitalitáshoz legyen miből energiát nyernie. Ám az sem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! A kakaós csiga vagy a lekváros pirítós finom és kézenfekvő megoldásnak tűnik, de nem feltétlenül a legszerencsésebb választás.

Az, hogy mit preferálunk reggel, legtöbbször csak a megszokáson múlik, nem feltétlenül tudatosan megfontolt döntés. A hangsúly a kiegyensúlyozottságon és az arányokon van, ahogy a nap többi részében is. Az ideális étkezés az, amikor minden makrotápanyagot biztosítunk a szervezetnek, azaz fehérjét, rostot, szénhidrátot és zsírt is.

Ha túlnyomó részben az édes finomságokat részesíted előnyben, akkor 5 érvet mondunk arra, hogy miért jobb a sós ízekre váltani (legalább heti négyszer) reggelenként:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@breakfast (@breakfast) által megosztott bejegyzés

1. Hosszabb ideig tartó jóllakottságot biztosít

A sós reggeli a fehérjéknek köszönhetően sokkal táplálóbb a szervezet számára. A tojás, a sajtok, a zöldségek, vagy a csirkemell sonka hosszan tartó jóllakottságérzést biztosítanak, a kenyérben és zöldségekben található rostokkal együtt pedig lehetővé teszik, hogy sóvárgás nélkül tudj elmenni az utadba kerülő pékségek mellett.

2. Segít stabilizálni a vércukorszintet

Az édes reggeli többnyire sok cukrot tartalmaz, és nemcsak a péksütemények, hanem sokszor a müzlik, granolák, és a velük együtt fogyasztott ízesített joghurtok is tele vannak vele. Ezek olyan élelmiszerek, amelyek növelik a vércukorszintet, átmeneti teltségérzetet keltenek, és beindítják az inzulintermelést. Ennek a hormonnak a termelése azonban rövid ideig tart, és amikor leáll, energiacsökkenés és éhségérzet jelentkezik majd. Emiatt reggeli után másfél órával már úrrá lehet rajtad a fáradtság érzése, visszatér a cukor utáni vágy és ismét éhes leszel. Sós reggelinél viszont az inzulintermelés stabil marad, az éhségérzet pedig csak ebédidő magasságában tör rád újra. Ezért ideális választás a cukorbetegek vagy az inzulinrezisztensek számára.

3. Praktikus, ha sietsz

Sokszor nem is az időhiány miatt marad el a reggeli, hanem mert például edzés előtt nem akarod terhelni a szervezeted evéssel. Hogy ne is menjen ezzel hajnalban az időd, már este készítsd el magadnak a szendvicset. A teljes kiőrlésű pirítós, sovány csirkemell vagy pulykamell, vaj és valamilyen saláta vagy zöldség kombóval minden makrotápanyagot és kellő energiát is biztosíthatsz magadnak az edzés után. Tedd légmentesen záródó dobozba és vidd magaddal!

4. Változatos

Egy-egy péksüteménynél sokkal változatosabb és sokoldalúbb reggelit varázsolhatunk sós ízekből, elég, ha csak arra gondolunk, hogy például a tojást milyen sokféleképpen lehet elkészíteni, pillanatok alatt. De a különböző intoleranciában szenvedők számára is kézenfekvőbb megoldás.

5. Energikus

Az energiára mindenkinek szüksége van a nap során, hogy kellő lendülettel induljon a reggel. Ráadásul soha nem tudhatod, hogy mi vár rád a nap során, hiszen még akkor is közbejöhet egy tárgyalás, esetleg vidéki utazás, ha előre nem kalkuláltál vele. Könnyen borulhat tehát a terved, ha reggel azért nem eszel, mert majd napközben leugrasz a kollégáiddal. Gondolj csak bele, hogy milyen rosszul érzed majd magad, ha üres gyomorral ülsz egy megbeszélésen. Nem csak az éhség kezd el egy idő után kínozni, akár még rosszul is lehetsz, aminek akár már a gondolata stresszt jelent. Vagyis egyszerűen nem éri meg, hogy kihagyd a reggelit! A minden makrotápanyagot tartalmazó, sós napindító étkezés segíti az izmok regenerálódását, és megfelelő energiát biztosít a nap kihívásaihoz is.

 

Forrás: vogue.fr

Nyitókép:Ivannag82/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: