Sokadszorra is végignézted az örök klasszikusokat? Ha a Jóbarátok és a Szex és New York helyett valami új sorozatot keresel, akkor mi ezeket ajánljuk.
A mozik és a színházak ideiglenesen bezártak, a kulturális és zenei rendezvényeket pedig törölték – nem csoda, hogy a fél világ sorozatnézéssel tölti a szabadidejét. Bevalljuk, mi is, de egyáltalán nem bánjuk. Az elmúlt hónapokban alaposan feltérképeztük a streaming szolgáltatók repertoárját: sokkoló igaz történetek, inspiráló karakterek és természetesen a humor sem hiányozhat a napjainkból – hála ezeknek a műsoroknak. Kedvenc online kiállításainkat, virtuális túráinkat és könyveket is ajánlottunk már – most azokat a sorozatokat gyűjtöttük össze, amelyeket szerintünk az utolsó képkockáig érdemes lepörgetni.
McMilliók
https://www.youtube.com/watch?v=u_S_pOI33JY
Talán senki sem gondolta, hogy a világ legismertebb gyorsétterem-láncáról egyszer egy olyan dokumentumfilm-sorozat készül, amely annyira izgalmas és szórakoztató történetet mutat be, mint a McMilliók. Az HBO hatrészes sorozata a ’90-es évek Amerikájába repít vissza minket, ahol a McDonald’s történetének egyik legnagyobb csalássorozatának részleteit ismerhetjük meg. Az FBI akkor kezd nyomozni az ügyben, amikor észreveszik, hogy a McDonald’s népszerű Monopoly-nyereményjátékának nyertesei rokoni kapcsolatban állnak egymással. Innentől az olasz maffia is bekerül a képbe, és egy bizonyos Jerry bácsi, aki 1989 és 2011 között 24 millió dollárt lopott a cégtől. Az ő története bizonyítja, hogy az emberi találékonyság és a kapzsiság sem ismer határokat – és pontosan ez okozza a vesztét is.
Tigrisvilág
Március 20-án debütált a Tigrisvilág című sorozat, amelyről nem túlzás azt állítani, hogy azonnal meghódította a világot: a Nielsen közvélemény-kutató felmérése szerint a bemutatást követő 10 napban Amerikában közel 34 milliós nézettséget hozott. A Netflix saját produkciója azóta popkulturális jelenséggé vált, a napokban bejelentették, hogy film készül belőle. Az igaz történetet feldolgozó dokumentumfim-sorozatban a különc magánállatkert tulajdonost, Joe Exotic-ot ismerhetjük meg. Bundesliga-frizurája, egyedi stílusa és nem túl éles esze igazán szerethető karakterré tenné, ám a férfiról hamar kiderül, hogy meth-függő és fegyvermániás, aki bérgyilkost küldött egy riválisára. Az idilli cím ellenére a Tigrisvilág nem egy állatos természetfilm, hanem egy fordulatos, drámai történet, amely újra és újra megdöbbenti a nézőt.
Jobb idők
https://www.youtube.com/watch?v=n1TDonR_Gm8
A sorozat írója, rendezője és főszereplője, Pamela Adlon. Az erősen önéletrajzi ihletettségű történetben Adlon egy Los Angeles-i színésznő, Sam bőrébe bújik, akinek eddig egy munkája sem hozta el az áttörést, nem túl sikeres, de ennek ellenére sikerül fenntartania a családját. A munka és a kamaszkorba lépő gyerekek nevelése mellett a szomszédban élő nőről is gondoskodik, illetve néha-néha a párkereséssel is megpróbálkozik. A sorozat érdekessége, hogy különböző életképeket ragad ki a főhősök életéből, és a néző feladata, hogy összerakja a történet egészét. A játékot tovább nehezíti, hogy a szereplők gyakran fontos részleteket hagynak ki a sztorijaikból – ezzel igazi fejtörőt állítanak elénk.
Családi biznisz
A Családi bizniszben egy Párizsban élő zsidó család életébe csöppenünk. A francia vígjátéksorozat hősének már több ‚‚innovatív’’ ötlete támadt, de amikor megtudja, hogy Franciaországban legalizálják a kannabiszt, új tervvel áll elő. Joseph úgy dönt, hogy a barátai és családja segítségével átalakítja apja hentesboltját és megnyitja az ország első füves kávézóját. A projekt megvalósítása közben több probléma is felmerül: a bennfentes információ kiszivárogtatója követelésekkel áll elő, apja kételkedik az üzlet sikerében, ezzel szemben nagymamája örömmel veti bele magát a feladatokba. A szereplők franciás temperamentuma számos vicces és drámai helyzetet szül, amit csak tovább bonyolít, hogy gyakran a családtagok között alakul ki konfliktus. Joseph ezután kétszer is meggondolja majd, érdemes-e az üzleti életbe a családot is bevonni.
GirlBoss
Sophia Amoruso, a Nasty Girl vezérigazgatója és alapítója ihlette a GirlBoss című sorozatot. A Netflix produkciójában azt követhetjük végig, hogy a főhős hogyan építette fel saját divatbirodalmát mindössze néhány év alatt. Amoruso 22 évesen kezdett ruhákkal üzletelni, de először csak az eBay online piacán, a saját hálószobájából próbált profitot termelni. Ez a vállalkozás nem volt hosszú életű, hiszen néhány negatív visszajelzés miatt kitiltották az oldalról. A lány azonban nem adta fel és megalapította saját cégét, amelynek értéke öt évvel később több mint 180 millió euró volt. A sorozat egy vidám, inspiráló sztorit mutat be: azt, ahogyan egy fiatal, talpraesett lány rátalál a saját útjára, majd önerőből építi fel karrierjét, és néhány év alatt sikeres üzletasszonnyá válik.
Termékkorrupció
A cégek napról-napra olcsó, rossz minőségű termékeket dobnak a piacra – arról viszont nem tájékoztatják a vásárlókat, ezek mennyire károsak a környezetre és az egészségre. A Netflix négy részből álló sorozatában azokról a csalárd módszerekről rántják le a leplet, amelyekkel a vállalatok ezeket a kellemetlen információkat próbálják meg elhallgatni. A Termékkorrupció rádöbbenti a nézőt, hogy milyen ára van a tömegtermelésnek, globalizmusnak, a fogyasztói kultúrának, illetve arra, néhány marketinges módszerrel milyen könnyen megtéveszthető a társadalom. A sorozat sokkoló részletei mindenkit elgondolkodtatnak, felnyitják az emberek szemét arra, hogy a jelenlegi életvitelünk, a konstans vásárlás és pazarlás hosszú távon még több globális problémát okoz majd.
Nyitókép: IMDb