7 alternatíva a kávéra leszokóban lévő koffeinfüggőknek

Úgy döntöttél, hogy egy kicsit szeretnéd parkolópályára állítani a kedvenc eszpresszódat? Jó hírünk van, ugyanis számos egészséges energiafokozóval helyettesítheted!

Cikória, vagy gabonakávé

Ha nem tudsz lemondani a kávé ízéről, és arról, hogy a bögrédet szorongatva tartasz egy kis szünetet a munkádban, akkor íme a tökéletes megoldás: a cikória, illetve a gabonaváltozat aromája szinte a megszólalásig hasonlít a kávéra, azonban nem tartalmaz koffeint – ráadásul egészségesebb is. Így bár élénkíteni nem fog, a placebo hatás garantált!

B-vitamin

A B-vitamin hiánya a szervezetedben hangulatingadozáshoz, kimerültséghez és koncentrációzavarhoz vezethet, ezért nagyon fontos, hogy beiktass az étrendedbe olyan ételeket, amivel pótolhatod ezt: például fogyassz gyakrabban sovány húsokat, dióféléket, magvakat – vagy szedd táplálékkiegészítőként tabletta formájában!

Diófélék

Mivel a diófélék szénhidrátot, zsírt és fehérjét is tartalmaznak, ezért tökéletesen beleilleszthetőek a tápanyagokban gazdag, egészséges étrendbe. Amellett, hogy energikusabb leszel tőlük, növelik a koncentrációképességet és serkentik az agyműködést is – egyes kutatások szerint még az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét is csökkenti. Úgyhogy dobáld tele a müzlis táladat magvakkal, vagy rágcsáld őket nasiként munka / tanulás mellett.

Víz

A dehidratáltság a fáradtság egyik legfőbb okozója, ezért ahelyett, hogy reflexből a kávéscsészéd után nyúlnál, amikor éberségre vágysz, inkább gondoskodj arról, hogy legalább másfél-két liter vizet fogyassz naponta! Ha hiányolod az ízeket, dobj bele citromot, vagy erdei gyümölcsöket!

Borsmenta tea

A borsmenta tea frissítő hatása közismert, éppen ezért, ha rendszeresen iszod, segíthet kiváltani a kávét. A jó hír az, hogy könnyedén nevelgetheted otthon, a konyhakertedben is, így mindig kéznél lehetnek a friss levelek egy újabb bögre szupererőre.

Ginzeng tea

Érdemes rászoknod a ginzeng teára, hiszen amellett, hogy csökkenti a stresszt és a kimerültség érzését, fokozza a teljesítőképességet és javítja a koncentrációt is.

Bogyós gyümölcsök

Hagyd a cukorkákat és a csokit, és vegyél magadhoz tápanyagban gazdag, természetesen édes erdei gyümölcsöket! Ha például az újabb adag eszpresszó helyett az áfonyát választod, akkor a magas rosttartalma miatt jóval tovább fogod energikusnak érezni magad. Készíts belőle salátát, müzlit, vagy akár smoothie-t is!

Forrás: mindbodygreen
Nyitókép: anilakkus/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: