7 egyszerű módszer, ha több zöldséget szeretnél csempészni az ételeidbe

A zöldség nem a salátánál kezdődik! Ezer és egy módja van annak, hogy hogyan turbózd fel az étkezéseidet még több zöldséggel. Elárulunk 7 egyszerű tippet.

Megfogadtad, hogy ezentúl sokkal több zöldséget fogyasztasz? Ha valamilyen oknál fogva mégsem sikerül tartanod magad a fogadalomhoz, ne aggódj. Néhány egyszerű módszerrel pillanatok alatt készíthetsz egészséges zöld finomságokat, amelyek tele vannak tápanyagokkal. Például klorofillal, ami jótékony hatással van a máj működésére, illetve javítja a vérképet. Itt az ideje kipróbálnod a következő praktikákat!

1. Turmixok

A turmix a lusta életmódváltók eledele. Lényegében sok-sok egészséges zöldséget és gyümölcsöt bedobálsz egy turmixgépbe, ízlés szerint öntesz hozzá vizet, tejet, esetleg növényi tejet, majd összemixeled az egészet. Ráadásul rengeteg zöldség alapú recept létezik, amelyben a gyümölcs megadja a kellő édességet is. Próbáld ki a kivi és fodros kel kombót, vagy gondold egy kicsit tovább, és keverj össze egy kis ananászt, mangót, érett avokádót, friss gyömbért, bio spenótot, majd adj hozzá egy kevés mandulatejet is.

2. Friss gyümölcslé

Rengeteg olyan gyümölcslé receptre bukkanhatsz a neten, amibe szintén csempészhetsz zöldségeket. Nem kell hozzá más, mint egy gyümölcscentrifuga vagy egy facsaró, valamint gyümölcsök és zöldségek. Szerezz be például egy nagyobb uborkát, négy egész zellerszárat, egy kelkáposztát, két nagyobb zöld almát, facsard ki a levüket és bolondítsd meg az egészet egy kevés gyömbérrel. Amennyiben túlságosan lustának érzed magad az ital elkészítéshez, keress fel olyan üzleteket, ahol hasonló finomságokat árulnak.

3. Tálalás újragondolva

Az alábbi étel egyszerű, ráadásul vacsora és ebéd gyanánt is megállja a helyét. Első lépésként készíts el egy nagyobb adag csirkesalátát (a vegánok bátran kísérletezhetnek tofuval), majd az elkészült ételt tálald ropogós salátaágyon. Ehhez szedj leveleire egy nagyobb fej salátát – tele van vassal, fehérjével, káliummal, C- és B-vitaminnal – majd a különálló levélcsónakokba kanalazd a tölteléket. A salátalevelekkel akár tortilla lapokat, hamburger zsemlét, de még a tacót is helyettesítheted!

4. Csipsz!

Igen, jól olvastad, a zöldségekből csipszet is készíthetsz. Lehet elsőre furán hangzik, de a fodros kelből készült ropogtatni való simán kiüti a nyeregből a sima rágcsálnivalókat. Nem lesz másra szükséged, mint egy nagy fej káposztára, olívaolajra és sóra. Ha minden hozzávaló megvan, mosd át a káposztaleveleket, utána egy konyharuha segítségével szárítsd meg és tépkedd kisebb darabokra. Végül sózd, locsold meg a levélkéket, és 15-20 percig süsd 220 fokon. A végeredmény egy finom, K-, A-, és C-vitaminban gazdag nasi. Nem rossz, ugye?

5. Pesto és különféle zöld szószok

Imádom a pestot, ami nemcsak a tésztaételeket dobja fel, de a zöldségtartalma miatt az egészségnek is jót tesz. Én sokáig kizárólag kész pestot vásároltam, aztán nemrég készítettem házi pestot, ami legalább annyira finom volt, mint  a bolti. Ha te is szeretnéd kipróbálni az otthon készült változatot, akkor készítsd el az ötperces káposztás alternatívát. Mire lesz szükséged? Két csésze aprított káposztalevélre, kevés olívaolajra, sóra, egy gerezd foghagymára, egy citrom levére és fél csésze hántolt mandulára. Az összes hozzávalót dobáld bele egy robotgépbe, dolgozd össze és élvezd az ízeket.

6. Pakolj zöldséget egy már elkészült ételre

Tegyük fel, hogy a nyakadon maradt egy nagyobb adag házi pestos tészta. Ilyen esetekben a már elkészült ételhez bátran adj hozzá más zöldségeket, pár spenótlevél vagy egy marék borsó azonnal új színbe tünteti fel az ételed. Én sokszor a rendelt pizzámat is fel szoktam dobni rukkolával, ami a magas K-vitamin tartalmának köszönhetően a csontokat is erősíti.

7. Zöldségtálakkal az egészségért

Próbáltad már a Buddha-tálakat? Ezek a szemet gyönyörködtető finomságok rengeteg zöldséget tartalmaznak, amelyek különböző ízviláguknak köszönhetően sosem válnak unalmassá. Szerezd be Janits-Szabó Virág, Buddha-tálak – Vegetáriánus és vegán ételkompozíciók című receptkönyvét, és válogass kedvedre az étvágygerjesztő fogások közül. Én korábban egy Délies harmónia tálat készítettem el belőle, isteni finom!

Nyitókép: Enrique Díaz/7cero/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: