7 nyári bőrápolási baki, amit jobb, ha nem követsz el a bőrgyógyászok szerint

Bőröd egészségének és szépségének megőrzésére a legforróbb évszakban különösen figyelni kell: íme, 7 nyári bőrápolási baki, amelyeket a bőrgyógyászok gyakran látnak, és amelyekre a te figyelmedet is szeretnék felhívni.

Akár most ismerkedsz a tudatos bőrápolással és bőrvédelemmel, akár már haladó vagy, a bőrgyógyászok szerint akkor is van néhány olyan nyári bőrápolási baki, amelyeket bizony könnyű elkövetni. Ha ismered ezeket, már tenni is könnyebb lesz ellenük! Nézzük most át együtt, mire figyelmeztetnek a szakemberek.

7 nyári bőrápolási baki, amelyeket ne kövess el

1. Nem kensz fel naptejet – Talán már unod is, hogy mindenki a naptejhasználat fontosságára figyelmeztet, de most nekünk is meg kell tennünk, hiszen bőröd egészsége, na meg az idő előtti bőröregedés kivédése szempontjából is kulcsfontosságú. Igen, akkor is, ha felhős az ég, vagy be van borulva. Sőt, a bőrgyógyászok szerint a legjobb, ha egész évben cink-oxidot és titán-dioxidot tartalmazó fizikai fényvédővel kened magad.

2. Nem használsz elég naptejet – Sokan csak a 25-50 százalékát kenik fel annak a naptejmennyiségnek, amire a bőrüknek szüksége lenne. Ez finoman szólva nem elég. A szakemberek kiemelik, hogy a naptejjel nem szabad spórolni: az ajánlott mennyiség legalább 30 ml, amit minden reggel oszlass el az arcodon és a ruha alól kilátszó területeken. Ne felejtsd el bekenni a szemhéjadat, a szádat, a füledet, az orrodat és a homlokodat sem, egészen a hajtövekig.

Bőrápolás
Ezeket a nyári bőrápolási bakikat ne kövesd el! (Fotó: Andrea Piacquadio/Pexels)

Hidratálós hibák

3. Nem váltasz a téli, zsírosabb krémekről könnyedebb nyári termékekre – Bármennyire imádod a téli bőrápolási rutinodat és a hatóanyagokban dús krémeket, nyáron érdemes hialuronsavval ellátott, hidratáló krémekre váltani. Hogy miért? Mert ezek anélkül hidratálnak, hogy nehéznek, ragacsosnak vagy zsírosnak éreznéd a bőrödet.

4. Csak az arcodra fókuszálsz, a tested többi rész nem hidratálod megfelelően – A zuhanyzás vagy fürdés utáni hidratálás ugyanolyan fontos, mint az arc hidratálása. Használj ceramidokat és hialuronsavat tartalmazó könnyű krémeket, amelyek segíthetnek megőrizni bőröd nedvességtartalmát.

5. Nem iszol elég vizet – Bőröd egészsége és megfelelő védelme érdekében nemcsak a külső, hanem a belső hidratálás is nagyon fontos. Ez azt jelenti, hogy elég vizet kell innod minden nap – a szakorvosok szerint ez 8-10 pohárnyit jelent legalább. Ugye, milyen könnyű erről megfeledkezni? Tölts is mindjárt egy pohár vizet, ha nem is tudod mind meginni, tartsd készenlétben, és szürcsölgesd rendszeresen!

Tisztítás, hámlasztás meg a lézer

6. Túlzásba viszed a tisztítást és a hámlasztást – Nyáron jobban izzad, zsírosodik a bőrünk, ezért sokan hajlamosak vagyunk túlzásba vinni az arctisztítást. Ez nem tesz jót a bőrnek, sőt, irritációt is okozhat. A bőrgyógyász azt javasolja, ne a tisztítás gyakoriságán változtass, hanem szerezz be egy gyengéd, habzó arctisztító terméket, ami kíméletesen távolítja el a szennyeződéseket, és a bőrödet is kíméli közben. A gyakori hámlasztásra pedig azért mondj nemet, mert az fokozhatja a leégés kockázatát. Ha mindenképp hámlasztani szeretnél, maradj a heti egy, legfeljebb két alkalomnál.

7. Lézeres beavatkozás napozás után – Bőröd hosszú távú egészsége érdekében halaszd későbbre a lézeres kezeléseket. Ugyanis a bőrgyógyászok szerint a lézer nem tud különbséget tenni a pigment között, amelyet meg kellene céloznia, és a nemrég napozásból származó pigment között, így az eredmény elmarad majd a várttól.

Forrás: wellandgood.com
Nyitókép: Anna Efetova/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: