8 hatásos reggeli rituálé, ami megváltoztatja a reggeleidet (vagy akár az életedet is)

Kihívás elfogadva!

Nézz mélyen magadba, és gondold át, hány olyan reggeled volt az elmúlt héten, amikor azt érezted, bárcsak ne kellene felkelned?! Ha ismerős a probléma, de szeretnél változtatni, akkor tarts velünk! Júniusi kihívásunk: 8 lépéses reggeli rutin!

A nehézségek, problémák, az előttünk tornyosuló feladatok hada sokszor már reggel bénító hatással van ránk: a testünk abban a pillanatban elnehezedik, ahogy kitesszük a lábunkat az ágyból, az agyunkban a kis szabotőr munkához lát: nem fog menni / félek / elrontottam / mi lesz, ha?… A zuhany alatt próbálunk magunkhoz térni, de csak a megszokás löködi előre a tagjainkat: meleg víz, hideg víz, tusfürdő, sampon, hideg víz, meleg víz, törülköző, fogkefe. Az unalomig ismételt reggeli teendők közepette a maradék lelkesedésünket is elveszítjük, amit aztán egy bögre forró kávéval megpróbálunk kicsit visszatornászni. Legalább a nulla pontra, hogy ne mínuszból induljon a napunk. Az enervált reggelek időnként mindannyiunkat utolérnek, nem kell hozzá rossz munkahelyen dolgoznunk vagy kiüresedett párkapcsolatban élnünk, éppen elég annyi, hogy nem bírjuk a monotonitást.

Én naponta küzdök a fenti érzéssel, annak ellenére, hogy nagyon szeretem a munkámat és boldog párkapcsolatban élek. Ugyanakkor az életvitelem nem kedvez a lendületes reggeleknek. Kávézom, nem sportolok rendszeresen, imádom az édességet és esténként rendszerint az aktuális kedvenc sorozatommal bújok ágyba. Pontosan tudom – mint ahogy mindannyian tisztában vagyunk vele -, hogy vannak olyan apróságok, amelyekkel kilendíthetném magam a reggeli apatikus hangulatomból. Éppen ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy júniusban új reggeli rutint állítok fel. Elsőre nehéznek tűnik, de hiszek a tudatos tervezés erejében, és bízom magamban.

És még valami: nem leszek túl szigorú, ha úgy ítélem meg, hogy a 8 lépés valamelyike számomra nem kivitelezhető, vagy nem szerez örömet. Egyszerűen kihagyom. Ajánlom tehát a következő rutint mindazoknak, akik velem tartanának, és akik hozzám hasonlóan nap mint nap azon vannak, hogy egy kicsivel jobbá váljanak és többet érjenek el.

1. A lendületes reggel alapja: a megfelelő esti rutin

Az első és legfontosabb lépés, hogy az esték rendben legyenek. Ünnepélyesen megfogadom, hogy nem viszem be – legalábbis júniusban – a gépemet az ágyba, nem egy sorozattal fogom búcsúztatni a napot, hanem mondjuk olvasással. Ó, és minden vágyam, hogy éjfél előtt elszenderedjek, ez is célom lesz a hónapban.

2. Kávé helyett: citrom+ víz

Gyilkos. 12-13 éves korom óta kávézom, pár hete már csökkentettem a napi adagomat, de a fekete makacsul kapaszkodik a reggeleimbe. Elterveztem, hogy minden este előkészítek egy citromot és a facsarót, meg egy üres poharat, ezzel fogom emlékeztetni a bennem élő robotpilótát, aki 18 éve minden egyes reggelét kávéval indította, hogy most már más szelek fújnak.

3. Telefon-stop: ébredés természetesen

Újságíró vagyok, lételemem az információ, éppen ezért az elmúlt pár évben rendszeressé vált az, hogy telefonnal a kezemben kelek. Már csak az ébresztő miatt is. Most az a célom, hogy a nap első 30 percében távol tartsam magamat a kisokostól.

4. Napkelte: ébresztő kakas nélkül

A rutin egyik legsarkalatosabb pontja az ébredés. A guruk többsége állítja, hogy képesek vagyunk ébresztő nélkül is felkelni, én azonban ettől egy kicsit tartok. Ha hétvégén 7-kor kidob az ágy, akkor hétfőn teszek egy próbát élesben is!

5. 10 perc csak az élet: meditáció, mondjuk hangtállal

Tudom, pontosan tudom, mert ezerszer elolvastam, hogy a meditáció szuper dolog. De valamiért eddig nem tudtam rendszeresíteni az életemben, azt éreztem, hogy a csukott szemmel ülés, és semmittevés nem az én műfajom, a gondolataim csak úgy cikáztak az agyamban a meditáció alatt. Ebben a hónapban kap tőlem a meditáció még egy esélyt, majd csak elválik, egymáshoz valók vagyunk-e.

6. Edzőtermem a padlószőnyeg: pár vérpezsdítő perc

Rajongok a gyors, otthoni edzésekért, így ez a pont lesz a reggeli rutinom kedvenc része. Egy 7 perces rituálé éppen elég ahhoz, hogy tetőtől talpig átmozgasson, és energikusabban indítsam a napot.

7. Boldog vagyok és pont: azaz reggeli mantra

Sok barátom veszettül hisz a mantra dologban, én meg roppant szkeptikus vagyok. De miért ne tennék egy próbát, elvégre ez egy kihívás, nem?

8. Egészség a konyhában: smoothie és társai

Hello, Marcsi vagyok, egészségfanatikus, a kollégákat megkérem, ne kommentálják, kuncogjanak csak magukban. Igen, kétségtelenül én vagyok a szerkesztőség megszállottja, ha az egészséges étkezésről van szó, éppen ezért a különféle smoothie-k elkészítése nem lesz akadály. Arra azonban biztosan figyelni fogok, hogy zöldségalapú italokat készítsek, hiszen a szervezet nem veszi jó néven, ha egy adag magas cukortartalmú gyümölccsel ébresztjük fel a reggeli kómából. Ugye, megmondtam?

Remélem sokan kedvet kaptok, és legalább a 8 lépés valamelyikét beiktatjátok a reggeli rutinotokba. A saját eredményemmel a hónap végén jelentkezem!

Nyitókép: Leszek Glasner/Shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: