9 tipp az esti rutinhoz, hogy nyugodtabban induljon a reggel

Úgy szoktál felkelni, mint, aki egy szemhunyásnyit sem aludt? Ahelyett, hogy a hétfő reggelt hibáztatnád, érdemes lenne az esti rutinodon változtatni. A következő 9 hasznos tipp segíteni fog abban, hogy szuper formában légy már a korai órákban is!

1. Válassz egy pihe-puha ágyneműt

Talán az egyik legfontosabb pontja az esti rutinodnak, hogy mire hajtod álomra a fejed. Ki ne szeretne egy puha ágyneműben elszenderülni? Én például rajongok a puha pamut huzatokért, amelyek olyan érzést keltenek, mintha egy felhőn pihennék.

2. A Netflix mellett az olvasásra is fordíts időt

Kár tagadni, engem is beszippantott a Netflix színes világa. Viszont a végtelen sorozatozás nem vezet sehova, sőt néha jól esik egy kis szünetet tartani két rész között. Ilyenkor a kezembe veszem az aktuális kedvenc könyvem, hogy egy óra erejéig elmerüljek a saját belső mozimban. Olvasás közben is elkalandozhatok ismeretlen tájakra, belebújhatok különböző emberek bőrébe, miközben fejlesztem a szókincsemet és használom a fantáziámat.

3. Szerezz be nyugtató illóolajokat

Már nagyon régóta szeretnék beszerezni egy aromadiffúzort, ami kellemes illatokkal tölti meg a lakást. Sajnos, még nem sikerült beszereznem, de ez nem akadályoz meg, hogy élvezzem az illóolajok finom aromáit. Nyáron vettem egy nagyobb kiszerelésű levendula spray-t, amiből lefekvés előtt egy keveset a párnámra fújok. A levendula nyugtató hatásának köszönhetően oldódik bennem a stressz, teljesen ki tudok kapcsolni, mély álomba szenderülök és feltöltődöm a következő napra.

4. Írd össze a rád váró teendőket

Fontos, hogy a munkát ne cipeld be az otthonodba! Itt az ideje, hogy megtanulj lazítani. Lefekvés előtt rendezd a gondolataidat és írd össze a következő napi teendőidet. Én a feladatokat fontossági sorrend szerint szoktam rendezni, a lista elejére azokat írom, amelyek nem tűrnek halasztást.

5. Rend a lelke mindennek

A párom szerint mániákus pakolászó vagyok, miközben csak szeretem, ha harmonikus környezet vesz körül. Egyszerűen nem bírok annak a tudatában elaludni, hogy rendetlenség van a lakásban. Ha este gondosan elpakolok mindent, sokkal jobban alszom éjszaka és reggel sokkal jobb egy tiszta lakásban ébredni.

6. Egy kis énidő mindenkinek jár

Legyen szó egy regeneráló arcmaszkról, egy új körömlakk kipróbálásáról vagy félóra jógázásról, az este folyamán szánj pár percet magadra is! Ezek a tevékenységek téged szolgálnak, a te jókedvedről gondoskodnak, ezért nem érdemes a háttérbe szorítani őket.

7. Találd meg a számodra megfelelő hőmérsékletet

Tudtad, hogy a túlfűtött lakás befolyásolhatja az alvásod minőségét? Ezt elkerülvén, ne csinálj szaunát a hálószobából, lefekvés előtt tekerd lejjebb néhány fokkal a radiátort.

8. Készíts elő pár dolgot a következő napra

Főzz ebédet, készítsd össze előző este a reggelit, töltsd fel a telefonod és a laptopot. Az ehhez hasonló dolgok apróságnak tűnhetnek, de megkönnyíthetik, hogy a másnap gördülékenyen induljon.

9. Szánj időt a szeretteidre is

Elmehetsz a világ legjobb wellness szállodájába, kipróbálhatod a legújabb kezeléseket, semmi sem fog annyira kikapcsolni, mint a közösen töltött idő a szeretteiddel. Attól függetlenül, hogy a szüleiddel beszélsz a telefonon, a pároddal együtt vacsorázol, esetleg a legjobb barátnőddel beültök valahova beszélgetni, mindegyik tevékenység az esti rutinod fontos részét képezi. Ezek a pillanatok fognak igazán feltölteni, emellett a legborúsabb hétköznap reggelbe is jókedvet csempészhetnek.

Nyitókép: gpointstudio/iStock / Getty Images Plus

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: