A 7 legegészségesebb gyümölcs, amit könnyedén beiktathatsz télen is az étrendedbe

A gyümölcsfogyasztás a hideg időszakban különösen elengedhetetlen a szervezet számára.

Ha egészséges ételekről van szó, akkor szinte biztos, hogy a zöldségek és gyümölcsök jutnak elsőre eszünkbe. Nem véletlenül, hiszen a legjobb vitaminforrások, miközben kalóriatartalom szempontjából is kedvezőek.

Bár télen talán sokkal nagyobb szükségünk van a gyümölcsökre, felmérések alapján sokkal kevesebbet fogyasztunk, mint az év többi időszakában. Egy nemrégiben készült tanulmány feltárta, hogy melyik a 7 legegészségesebb címet viselő gyümölcs, és a jó hír az, hogy ezek mindegyike könnyen beszerezhető, még télen is.

A lista összeállításakor a New Jerseyi Egyetem kutatói a vitamin- és rosttartalmat, valamint a kalória mennyiségét értékelték.

A világ 7 legegészségesebb gyümölcse:

1. Citrom

Citromfa, fotó: Ivan Halkin/GettyImages

A gyümölcsök között a legelőkelőbb helyen a citrom áll, amely 100 grammonként 53 mg C-vitamint, valamint kalciumot, magnéziumot, káliumot és rostot tartalmaz. A C-vitamin nélkülözhetetlen a szervezet számára, fontos szerepe van az immunerősítésben, véd a szabadgyököktől, és elengedhetetlen a kollagén képződéshez.

2. Eper

A második legegészségesebb gyümölcs az eper: 100 grammonként 62 mg C-vitamin tartalommal. Ezen felül folsavban, vasban, magnéziumban és kalciumban is gazadag.  A vas nagymértékben hozzájárul a vörösvértestek normál képződéséhez és elősegíti az oxigénszállítást.

3. Narancs

A dobogó harmadik helyén a narancs áll, ami egy valóságos C-vitaminbomba, de kalciumban is gazdag. Ezen kívül káliumot és magnéziumot is tartalmaz. Ez utóbbi alapvető fontosságú ásványi anyag a szervezet különböző biokémiai reakcióinak és sejtfunkcióinak szabályozásában.

4. Lime


A dobogóról ugyan lecsúszott, de ez cseppet sem veszít a lime értékéből. A C-vitaminon kívül foszfátot, káliumot és kalciumot tartalmaz, de a magnéziumtartalma is kiemelkedő. Ezek a tápanyagok összességében a szív egészségét támogatják. A lime-nak a héja is tartalmaz értékes antioxidánsokat, amelyek csökkenthetik az érelmeszesedés kialakulásának kockázatát.

5. Grapefruit

Az ötödik helyen is citrusféle áll, a grapefruit. Egészen pontosan a vörös és rózsaszín grapefruit. Télen különösen hasznos a fogyasztása, hiszen három grapefruit fedezi a napi C-vitamin szükségletet. A grapefruitban található A-vitamin és béta karotin különösen fontos az immunrendszer és a látás szempontjából.

6. Szeder


A hatodik helyet egy bogyós gyümölcs, a szeder foglalja el. Az apró finomság kalciumot, káliumot, magnéziumot, vasat és mangánt is tartalmaz. Sötét színét az antocianinoknak, az antioxidáns, gyulladáscsökkentő, öregedésgátló és szabadgyökölő tulajdonságokkal rendelkező flavonoidoknak köszönheti.

7. Fehér grapefruit

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valerie Ward (@au_naturel_oh) által megosztott bejegyzés


Végül, de természetesen nem utolsósorban a lista helyén a fehér grapefruit áll. A héj alatti fehér réteg különféle élelmi rostokat tartalmaz, amelyek fontosak a bélrendszer és az emésztés szempontjából. Több ezer éve használják különböző betegségek kezelésére, megelőzésére, a jótékony hatású, kissé fanyar ízű gyümölcsöt.

Forrás: vogue.it

Nyitókép: twomeows/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: