A csicseriborsón túl: hummusz alternatívák, amik pozitív hatással vannak az egészségedre

Az edamame babtól a cékláig

Akárcsak a különböző tészták, úgy a hummusz is elkészülhet alternatív hozzávalókból. Mire cserélheted a csicseriborsót és miért érdemes kipróbálnod ezeket? Most elmondjuk!

Néhány hónappal ezelőtt volt egy időszak az életemben, amikor nevetségesen sok hummuszt fogyasztottam. Volt olyan nap, hogy mindhárom főétkezésre ettem egy kis kis csicseriborsókrémet – reggel répával és uborkával majszoltam el, délben a buddha tálamba került egy jó nagy kanállal, este pedig magában kanalazgattam. Mit nekem változatos étkezés? Persze azóta visszavettem a tempóból és nem fogyasztok el egy hét alatt akkora mennyiséget, mint amennyit más egész évben. Ráadásul felfedeztem néhány alternatívát is, amelyekkel helyettesíthetem a csicseriborsót.

A következő hüvelyeseket és zöldségeket te is bevetheted a hummusz készítés során. Csak fogd a jól bevált receptedet és a csicseriborsót egyszerűen cseréld le vagy egészítsd ki egy másik hozzávalóval. Nem tudsz választani? Adunk néhány tippet, és azt is eláruljuk, milyen pozitív hatást gyakorolnak az egészségedre ezek az alternatívák.

Rostokban gazdag: fekete bab hummusz

A csicseriborsóból és a fekete babból készült krém is remek fehérjeforrás, de ha a rostbevitelre is szeretnél figyelni, akkor az utóbbi változat lesz a nyerő. A fekete babnak egy kicsit magasabb a rosttartalma – egy csészében 15 gramm, míg a csicseriborsóban 12 gramm található – ráadásul kevesebb kalóriát tartalmaz. A fekete bab vastartalom terén egy kicsit alulmarad a csicseriborsóhoz képest – igaz még így is kétszer több van benne, mint egy szelet húsban.

A legjobb fehérjeforrás: edamame bab hummusz

Ha a legjobb fehérjeforrást keresed, akkor érdemes az edamame babból készült változatot választanod. Ez a hüvelyes ugyanis nemcsak rostokban és fehérjében gazdag, hanem a szervezetünk számára szükséges aminosavak közül mind a kilencet tartalmazza. Az már csak hab a tortán, hogy a telített zsírtartalma is igen alacsony. Egy szempontot azonban érdemes figyelembe venned: az edamame általában genetikailag módosított élelmiszer. Ha az ilyen élelmiszereket mellőzöd az étrendedből, akkor vásárlás előtt olvasd el a címkét és csak akkor tedd a kosaradba, ha az áll rajta, GMO-mentes.

Szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez: cékla hummusz

A cékla nitrátokat tartalmaz, ezért pozitívan befolyásolja véráramlást és csökkentik a magas vérnyomást. Ráadásul ez a zöldség enyhíti a menstruációs görcsök okozta fájdalmat és a migrén megszüntetésében is a segítségedre lehet. De! Ha valamilyen vesebetegséggel küzdesz, akkor semmiféleképp ne a céklát válaszd, hiszen magas káliumtartalma miatt nem tenne jót neked.

Az ellenálló immunrendszerért: vöröslencse hummusz

Ha a téli napokat nem náthásan vagy lázasan az ágyban szeretnéd tölteni, akkor fel kell turbóznod az immunrendszeredet. Ehhez tökéletes választás a vöröslencse. A lencsefélék magas folsav- és szeléntartalmuk miatt elegendő energiával látnak el és a szervezeted ellenálló képességét is növelik. Mondjunk még egy indokot, miért kellene ma este vöröslencse hummuszt vacsoráznod? A csicseriborsóhoz képest több rostot, vasat és káliumot tartalmaznak, valamint alacsonyabb a szénhidráttartalmuk

Nyitókép: sveta_zarzamora/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: