A designer, akiről saját színt is elneveztek: 6 legendás Valentino-pillanat Picciolitól

Egy igazán hosszú fejezet zárult le nemrégiben a legendás olasz divatház, a Valentino életében. A brandtől ugyanis huszonöt év után búcsúzott Pierpaolo Piccioli.

A designer 1999-ben tíz, a Fendinél eltöltött év után magának a brand alapítótervezőjének, Valentino Garavaninak a hívására mondott igent, amikor Maria Grazia Chiurival együtt a divatház kiegészítőkért felelős részlegéhez csatlakozott. Ezt követően mindkét divattervező fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy a ranglétrát végigjárva a csúcsra érhessenek. Először a kiegészítőket megálmodó és elkészítő szekció vezetői lettek, majd 2008-ban kéz a kézben foglalhatták el a Valentino kreatív igazgatói pozícióját. Chiuri azonban 2016-ban nem mondhatott nemet a szintén ikonikus, francia Dior kérésének, így kollégája azt követően egyedül volt kénytelen a divatház szekerét húzni. Az ötvenhat éves Pierpaolo Piccioli azonban nemhogy megbirkózott a feladattal, de neki köszönhetően a Valentino ismét megkerülhetetlenné vált. A designer viszont úgy döntött, hogy a csúcson hagyja abba és nemrégiben bejelentette, hogy távozik a brand éléről. Helyét a Guccinál már maradandót alkotó Alessandro Michele veszi át, aki eddigi munkásságát ismerve remek utódja lesz.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli) által megosztott bejegyzés

Viszont ne rohanjunk ennyire előre, hiszen mi is méltó búcsút kívánunk venni PPP Valentino érájától, hiszen számtalan feledhetetlen vörös szőnyeges lookot, vezető trendet és nagyszerű kampányt köszönhetünk neki. Így össze is gyűjtöttünk néhány, a nevéhez fűződő emlékezetes pillanatot és mérföldkövet.

Valentino Rockstud

2010-ben még a kiegészítő részleg vezetőiként gondoltak egy nagyot Maria Grazia Chiurival és létrehozták a márkával mára teljesen eggyé vált és sosem látott sikereket megélt „Rockstud” motívumot. Ez lényegében egy szegecses díszítés, ami először cipőkön debütált, majd a divatház által piacra dobott táskákon és ékszereken is megjelent. Az elem egyébként a római építészetből eredeztethető és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a brand bevételei meghaladják az 1 milliárd eurót, valamint hogy a Valentino újra a középpontba kerüljön.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino (@maisonvalentino) által megosztott bejegyzés

Zendaya mint nagykövet

2020-ban a fiatalabb generáció megcélzása érdekében nagykövetként szerződtették az Eufória sztárját, a napjainkban már igazi A-listás hírességnek számító Zendayát. A színésznő és a divatház gyümölcsöző kapcsolatának olyan emlékezetes pillanatokat köszönhetünk, mint a 2022-es Oscaron viselt, flitteres maxiszoknyából és crop ingből álló szettet. De sok sztárt is inspirált a 2023-as SAG Awardson látott mesés, halványrózsaszín, rózsa applikációkkal díszített estélyi, s ugyancsak maradandó volt a 2022-es Emmy-re kifejezetten Zendaya számára, mindössze egy hét alatt megálmodott, Grace Kelly eleganciáját megidéző fekete ruha is.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli) által megosztott bejegyzés

Lady Gaga, a reklámarc

2020-ban a Valentino Voce Viva illatának arca a csodálatos hangú, minden tekintetben zseniális Lady Gaga lett. Persze, a közös munka nem merült ki pár fotóban és egy kisfilmben, így Pierpaolo Picciolinak köszönhetően több lenyűgöző Valentino-kreációban is megcsodálhattuk az énekesnőt. Hogy is tudnánk elfeledni a Velencei Filmfesztiválon általa viselt, csupa toll rózsaszín estélyit vagy a 2019-es Golden Globe-on rajta látott halványkék, haute couture darabot.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli) által megosztott bejegyzés

PP Pink

Mutassatok még egy designert, akiről egy saját színt is elneveztek. Nehéz dolgotok lesz, hiszen eláruljuk, hogy ezt a kiváltságot csak Pierpaolo Picciolinak sikerült elkönyvelnie. A tervező a 2022-es őszi-téli kollekciójában használt élénk pink árnyalatnak köszönhetően érdemelte ezt ki. Ezzel pedig már akkor útjára indította a Barbiecore-t, mikor a filmet kis híján még forgatni sem kezdték el. Micsoda időzítés!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli) által megosztott bejegyzés

Beyoncé reneszánsza

Tudjuk, már a cowboy-érát éljük, azonban ne feledkezzünk meg az énekesnő nagyszabású Renaissance turnéjáról sem. Annak olvasatában pedig főleg ne, hogy ez jóval több volt, mint egy koncertsorozat, hiszen az Beyoncé állomásról állomásra igazi divatbemutatót rendezett a színpadon. Ezeknek a „catwalkoknak” pedig szerves részét képezték a PPP által megálmodott Valentino-darabok is. Egyik legemlékezetesebb volt ezek közül ez a PP Pinkben pompázó, a csillogást kicsit sem nélkülöző body és csizma kettőse is. Mi imádtuk!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino (@maisonvalentino) által megosztott bejegyzés

A MET-gála sztárja

A 2023-as MET-gálát Karl Lagerfeld emléke előtt tisztelegve rendezték meg, az est legnagyobb sztárja azonban nem egy Chanelben megjelent híresség volt, hanem az az énekesnő, akit a Valentino öltöztetett. Már az esemény előtt beindultak a találgatások, hogy a kamerák előtt egyre ritkábban mutatkozó Rihanna a Super Bowl-fellépése után egyáltalán részt vesz-e majd a divatvilág legfontosabb estjén. Nos, nem hagyta ki a „sztárok jelmezbálját” és egy igazán emlékezetes Valentino lookban lépett a Metropolitan Művészeti Múzeum lépcsőire. RiRi menyasszonynak öltözve a már-már túlzónak ható, de igazán mutatós, 3D-s rózsamotívumokkal díszített ruhája őt és a divatházat is az est szenzációjává tette.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Pierpaolo Piccioli (@pppiccioli) által megosztott bejegyzés

Nyitókép: @pppiccioli – Pierpaolo Piccioli Instagram

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)