Hol is kezdjem? 5 egyszerű gyakorlat, amivel formába lendülhetsz

Tavaszi megújulás csak fokozatosan!

A rendszeres testmozgásnak érdemes lassabban nekikezdened, és fokozatosan növelni a tempót, így folyamatos kihívás elé állíthatod a tested. Találtunk egy szuper videót, ami 5 alapgyakorlatával segít formába lendülni! Akár már ma este leutánozhatod!

Ledobnál néhány pluszkilót? Hosszabb kihagyás után vágsz neki ismét a sportolásnak? Ne támassz irreális elvárásokat magaddal szemben! Tartsd szem előtt, hogy könnyen az életmódváltásod feladásához vezethet, ha kapásból egy kemény, szigorú mozgástervvel kezdesz. Hogy ezt elkerüld, lassan, fokozatosan növeld az edzések tempóját, nehézségét. Ez több szempontból is kedvező:

  1.  a szervezeted eleinte csak kis akadályokat teljesít, tehát nem fog teljesen kimerülni már a kezdeti szakaszban
  2. a kitűzött, apróbb célok után nem marad el a sikerélmény

 

Kezdésnek elég, ha ezt az 5 alapgyakorlatot ismétled a saját tempódban:

Az 1-es számmal jelölt gyakorlatok haladóknak ajánlottak, míg a 2-es számú, könnyített feladatok a kezdők számára ideálisak. Mi most az utóbbiakhoz adunk tanácsokat:

  1. Négyütemű fekvőtámasz: lassíts a tempón, ne ugorj, csak állj lábujjhegyre, amint a kiálláshoz érsz
  2. Fekvőtámasz: tedd le a térded, viszont figyelj arra, hogy a feneked ne told ki, és ne is hagyd, hogy beessen
  3. Biciklizés helyett: hagyd el a folyamatos tekerést, helyettesítsd váltott térdhúzással
  4. Váltott kitörés: ne ugorj, inkább csak ereszkedj bele lassan a pozícióba; tartsd egyenesen a hátad, a térded ne menjen a bokád elé
  5. Guggolás ugrás nélkül: a szökkenés helyett szimpla széles guggolást végezz, és figyelj arra, hogy egyenes háttal ereszkedj le, a lábfejed nézzen kifelé, a térded legyen a bokád felett

 

Ha nem is próbálod ki az általunk ajánlott gyakorlatokat, fontos megjegyezned, hogy feleslegesen kár megerőltetni a tested, mert azzal pont a célod ellen dolgozol: az edzést nyűgnek érzed majd, és nem leled örömödet benne. A túlterhelésnek ráadásul komoly egészségügyi következményei is lehetnek– például a fáradásos törés. Ilyenkor a fáradt izmok a nyomást a csontra terhelik, ennek következtében az megreped.

A biztonságos és eredményes edzés kulcsa tehát a fokozatosság!

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked: