A japán nők titka, a boldog és kiegyensúlyozott életért

Rengetegen próbálják megfejteni, hogy a japán nők kortalansága és hibátlan porcelánbőre minek köszönhető.

Ha van olyan kultúra, amelyiknek van igazán fontos mondanivalója a boldogságról, az egyértelműen Japán. Az ország, amelynek ősi filozófiája az elvont életfogalmak megértésére és gyakorlati válaszaira épül, nem hagyja figyelmen kívül az egyik legtranszcendentálisabb kérdést: hogy mit jelent boldognak lenni, és mindenekelőtt, hogyan lehetnénk boldogok? A japánok messze földön híresek hosszú élettartamukról, illetve a kortalanságukról. Természetesen  a mindennapi szokásaik nagyban hozzájárulnak a boldogságukhoz, illetve hibátlan, porcelánszerű bőrük megőrzéséhez.

A japánok számára a boldogság szorosan összefügg az ikigaival (ami szó szerinti fordításban a létezés okát jelenti), vagyis azzal a céllal, amely megadja az értelmét, hogy minden reggel érdemes legyen felkelni az ágyból. Ennek az állapotnak a folyamatos keresése egy csendes élethez kapcsolódik, amely önvizsgálathoz és az apró részletekre való odafigyeléshez vezet. Ez a filozófia az egyik oka annak, hogy a japán társadalom az egyik leghosszabb életű a világon.

Ez az életszemlélet pedig továbbmegy és jelen van a hétköznapi életük minden területén: a munkához, társas kapcsolataikhoz való viszonyuktól kezdve az étrendjükig és a bőrápolási szokásaikhoz.

A japán nők 3 szokása a fiatalos megjelenésért

1. Könnyű vacsorák Hara Hachi Bu módszerrel

A „has nyolc része” módszernek is nevezik, ami abból áll, hogy csak addig esznek, amíg a gyomruk 80%-ban meg nem telik. Vagyis soha nem éheznek, de amikor esznek, 80 százalékos jóllakottságnál megállnak. Ez a módszer nem valamiféle diétás trükk a hízás elkerülésére, mert a japánoknál gyerekkoruktól része az életüknek, így nem is nagyon vannak elhízva. Sokkal inkább a kapzsiság tagadásán van a hangsúly, és azon, hogy ne egyenek annyit, amitől már mozdulni sem bírnak.

Teli hassal ugyanis sokkal kevésbé hatékony az ember, a terhelt gyomor az egész emésztőrendszert kihívás elé állítja és lassabbá, kimerültebbé is teheti. Ennek a gyakorlatnak nagy szerepe van a szervezetük „készenlétében” és tökéletes állapotban tartásában is, de az is fontos, hogy szerepet játszik a bőr, mint legnagyobb kiválasztó szerv faggyútermelésében is.

 2. Forró fürdő lefekvés előtt

Bizonyos országokban csak nemrég kezdték tanulmányozni az elalvás előtti meleg víz előnyeit, de a japánok évtizedek óta népszerűsítik a forró fürdőket, sőt, ez náluk egyenesen kulturális kérdés. A meleg víz nagymértében hozzájárul az izmok ellazításához, a gyulladások csökkentéséhez, valamint oldja a mindennapi stresszt és feszültséget, ennek köszönhetően pedig nyugodtabb, pihentetőbb alvást is biztosít. Ezenkívül a forró víz antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek jelentősen javítják a keringést, megnyitják a bőr pórusait és eltávolítják az elhalt hámsejteket, így sokkal egészségesebb és fiatalabb megjelenésű lesz az arc.

3. Korai fekvés, és kora reggeli sport

A japánok általában korán vacsoráznak és viszonylag korán is fekszenek. Így könnyebben biztosítják maguknak a WHO által is ajánlott 7-8 órányi alvást, ahogy azt is, hogy pihenten ébredjenek és hatékonyabban aktivizálják reggelenként a szervezetüket.

Mielőtt belemerülnének a napi rutinba és felszállnának a metróra, hogy szembenézzenek az aznapi feladatokkal, valamilyen fizikai tevékenységgel indítják a reggelt: sétálnak vagy kocognak, a hangsúly pedig ilyenkor azon van, hogy ezt a korai mozgást a természetben végezzék.

S mivel nagyon komoly jelentőséget tulajdonítanak a hálának, fontos reggeli tevékenységük a meditáció és a hála gyakorlása is. Ennek olyan pozitívumokat is tulajdonítanak, mint a vérnyomás csökkentése, a bőr elvékonyodásának megakadályozása és a ráncok vagy foltok esetleges megjelenése az arcon.

Forrás: instyle.com

Nyitókép: filadendron/ Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: