A kézfertőtlenítőtől kiszáradt kézfejek ápolásához: masszázs növényi olajjal

A feszülő, száraz bőr hidratálása

A masszázsok egészségre gyakorolt hatása megkérdőjelezhetetlen, a kézmasszázs sem kivétel ez alól. Segít relaxált állapotba kerülni és nem utolsósorban az olajok mély beszívódásával maximálisan hidratálhatjuk a kézfejeket.

A magas alkoholtartalmú kézfertőtlenítők megsérthetik a bőr külső hidrolipid rétegét, amelynek következtében kiszáradás, égő, csípő, viszkető érzés jelentkezhet. Hogy ezt megelőzzük nem árt otthonra beszerezni egy kevés növényi olajat: a jojobaolaj összetétele mivel hasonló az emberi bőr felületét védő faggyúéhoz a legjobb választás lehet. Ha nincs kéznél jojoba, akkor a mandula- vagy a kókuszolaj is helyettesítheti. Használat előtt fontos, hogy kissé nedves legyen a kézfejünk, mivel így az olajok sokkal hatékonyabban tudják táplálni a bőrt. Persze sokat segíthetünk azzal is, ha alkalmazásukkor finoman és odafigyelve, jó alaposan bemasszírozzuk őket!

Mi mindenre jó egy rövid kézmasszázs?

Nemcsak az ízületeknek teszel jót vele, ez egy igazi mindful-szeánsz is lehet, amely során mérsékelheted a stressz-szintedet. Segít egy kicsit megnyugodni, relaxálni, és közben csökkented az esélyét az ízületi gyulladások kialakulásának is. Egy 2011-es kutatás szerint a következő előnyei lehetnek egy kézmasszázsnak:

  • megszünteti a kezeknél jelentkező ízületi fájdalmakat
  • segít csökkenteni a szorongást
  • a pihentetőbb alvást is elősegíti
  • felfrissít

Hogyan masszírozd a kézfejed, ha úgy érzed, szükségük van az extra ápolásra?

A legjobb az egészben az, hogy semmilyen extra felszerelésre nincs szükséged. Elég hozzá egy kevés növényi olaj (amihez extraként akár 1-2 csepp mandarin, vagy grapefruit illóolajat is adhatsz). Ahhoz, hogy a legnagyobb hatást érd el, masszírozz legalább 10-15 percig, ha a pihentetőbb alvás elérése a cél, akkor érdemes lefekvés előtt alkalmazni a következő technikát:

  • Miután alaposan megmostad a kezed és szárazra törölted, egy pici vízzel újra nedvesítsd be az egyik tenyered. Vigyél fel a másik kezeddel mogyorónyi mennyiségű olajat, majd a csuklódtól a vállcsúcsig alaposan nyomkodd át az alkarod és a felkarod a tenyered segítségével.
  • Ha ezzel megvagy, akkor masszírozz be egy pici olajat a csuklódtól egészen az ujjbegyekig. Használd ehhez is a másik tenyered, és figyelj arra, hogy a kezed mindkét oldalára jusson az olajból.
  • Ezután szorítsd át az alkarod az egyik kezeddel hüvelykujjal lefelé, és miközben lassan, a csuklódtól a könyököd felé haladsz, fejts ki nyomást a bőrödre.
  • A hüvelykujjadat és a mutatóujjadat – vagy az összes ujjadat – használva fejts ki körkörös nyomást lassan felfelé haladva a kezedtől egészen az alkarodig a bőrödre.
  • A hüvelykujjad segítségével fejts ki nyomást a tenyeredre, valamint a kézfejedre. Haladj végig az ujjaid mindkét oldalán, és ne felejtsd el a a hüvelykujjad és a mutatóujjad körüli területet sem átnyomkodni.
  • Végezd el a masszázst mindkét kezeden!

Forrás: healthline.com
Nyitókép: Sorrasak Jar Tinyo/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: