„A közvetlen környezetem inspirál, amikor új ruhát tervezek” – Oláh Zsigmond divattervezővel beszélgettünk

Soha nem készült divattervezőnek, vendéglátóipari iskolát végzett, és abban a szakmában képzelte el a jövőjét. Szülővárosát, Debrecent hamar „kinőtte”, ezért tanulmányai után a fővárosba költözött kalandvágyból és szerencsét próbálni.

Rajz tagozatos általános iskolába jártam, nagyon szerettem rajzolni. Versenyeket is nyertem, de egy percig meg nem fordult a fejemben, hogy ebben lehetne bármilyen potenciál vagy jövőkép is a számomra” – meséli a kezdetekről Oláh Zsigmond, aki később a divatszakmában a ZIGGI márka, alapító- tervezőjeként lett ismert.

Eladóként került közel a ruhákhoz

Amikor Budapestre költözött, praktikus okokból a legegyszerűbb lehetőséget választotta a megélhetéshez: egy divatüzletben lett eladó, ott került közelebbi kapcsolatba a ruhákkal.

Szerettem öltözködni és vásárolni is, de főként a saját szórakoztatásomra. Érdekelt a divat, de csak annyira, amennyire egy korombeli fiatalt. A barátaimmal viszont folyamatosan ötleteltünk, hogy mihez kezdjünk magunkkal, majd szembejött velünk egy ígéretesnek tűnő üzleti lehetőség, amihez viszont nem volt elég pénzünk. Bekopogtam a főnökömhöz, hogy munkáltatói igazolást kérjek a hitelhez, akit a pénznél sokkal jobban izgatott, hogy mire kérem. De azt nem akartam elárulni, s mivel előző este a metrón olvasott valaki előttem egy újságot, amiben kiszúrtam egy stylist tanfolyamot, jobb híján ezt dobtam be a valódi ötlet helyett. A vicces az, hogy akkor azt se tudtam, hogy ez a kifejezés mit jelent. A főnököm viszont teljesen belelkesedett az ötlettől és még azt is felajánlotta, hogy kifizeti a tanfolyamot. Nagyon elkeseredtem, mondtam is a többieknek, nemhogy pénz sincs, még járhatok iskolába is” – meséli ma már nevetve, az akkor drámainak ígérkező helyzetről Zsigmond.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@ziggibridal által megosztott bejegyzés


Pár nap múlva már a Budapesti Divatiskolában ült, s bár az elején nem sok kedve volt az egészhez, becsülettel lerajzolt mindent, amit kértek tőle. Ott dőlt el, hogy a rajz, mint egyfajta kifejezőeszköz, sokkal több számára, mint amit erről valaha is gondolt. „Annyira lekötött a rajzolás, hogy szinte elvesztettem az időérzékemet is. Szinte megvilágosodás volt számomra, hogy nekem ezzel dolgom van. De nyilván az is sokat lendített a folyamaton, hogy nagyon jó tanáraim voltak és kitűnő tervezők mellé kerültem már rögtön az elején is. Ott, a kényszerből választott iskolában dőlt el minden, azóta csak tervezek, rajzolok, alkotok.

A saját márkáját 2012-ben hozta létre, de sokáig ennek is ellenállt. „Szerettem más márkáknak dolgozni, nem vágytam mindenáron arra, hogy a saját nevem alatt fusson egy kollekció. De egy idő után mégiscsak azt éreztem, hogy ha a személyes elképzeléseim, ötleteim megvalósításához nem akarok kompromisszumot kötni, akkor muszáj ezt meglépnem.

Különleges, de hordható ruhák

Először nyolc ruha készült a ZIGGI márkanév alatt, aztán tizenhat, és így folyamatosan bővült a kollekció. Az mindig fontos volt számára, hogy hordható ruhákat alkosson, és a folyamatosan növekvő törzsvásárlók igényeit is mindig szem előtt tartotta. Az elegáns és koktélruhák mellé megjelentek az alkalmi és menyasszonyi ruhák is, de gyakran tervezett személyre szabottan is. Neve elég hamar a minőség, az elegancia és a magabiztosság szinonimájává vált. A kreativitásnak teret engedő, mégis könnyed és kényelmesen hordható kollekcióinak darabjai a kifinomult nők ruhatárának nélkülözhetetlen kellékeivé váltak, emellett pedig a szakma elismerését is kivívták. Az országos siker új kapukat nyitott Zsigmond életében. Különleges látásmódja, valamint kompromisszumot nem ismerő maximalizmusa 2020-tól a ZIGGI Luxury Bridal & Evening menyasszonyi és alkalmi ruháiban köszön vissza.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@ziggibridal által megosztott bejegyzés


Tervezéskor, az új darabok megvalósításakor mindig a közvetlen környezetéből választ olyan nőt, aki a stílusával, kommunikációjával vagy a mindennapi megjelenésével, akkora erővel hat rá, amiből inspirálódni tud. Nincs fix korszak, vagy stílus, ami kizárólagosan vonzaná, az alkotás összetett folyamatában mindaz adódik össze, ami éppen aktuálisan hatást gyakorol rá. Ebből adódóan a vásárlóit se lehet bekategorizálni, több korosztály is szívesen viseli a ruháit és nagyon sok a külföldi vásárlója is.

Zsigmond a tavalyi kollekciója és több nagysikerű bemutató után az idei évet a megújulásnak is szenteli, aminek jegyében egy fővárosi szalonban kézzel foghatóvá váltak az alkotásai. Nemcsak a saját kollekciója elérhető a MySelfben, hanem több nemzetközi márka darabjai is. „Úgy éreztem, hogy jót tesz az üzletnek, ha a márkám mellett van egy kis merítés népszerű nemzetközi tervezők kínálatából is.” Sőt, a nőnapon nyílt üzlet egyfajta kikapcsolódásként is értelmezhető: a ruhákon kívül ugyanis van kozmetika, borbély, pilates-stúdió és japán szauna is egy helyen.

Nyitókép: Oláh Zsigmond

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk: