A Lush anti-szociálissá válik: új anti-social media irányelvével friss szemmel néz rá a közösségi médiára

November 26-tól a globális Lush brand hátat fordít a Facebooknak, Instagramnak, TikToknak és Snapchatnek addig, míg nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóknak. Az irányelv mind a 49 országban érvénybe lép, ahol a Lush jelen van.

Ugyanúgy, ahogyan a klímaváltozással kapcsolatos bizonyítékokat is évtizedek óta érdektelenség és ignoráció övezi, a közösségi média súlyos hatásaival kapcsolatos aggodalmakat is figyelmen kívül hagyja a világ. A Lush, amely közismerten inkább utat mutat, mint követ, úgy döntött, hogy már most foglalkozni kezd ezekkel a komoly problémákkal, és változtatni kezd a saját működésén ahelyett, hogy arra várjon, hogy mások is észrevegyék, hogy bizony valós problémáról van szó.

A Lush ezért:

  • Hátat fordít a Facebooknak, Instagramnak, TikToknak és Snapchatnek.
  • Addig, amíg nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóik számára.
  • A kiszivárgott Facebook-aktáknak köszönhetően a Lush-nak végre elege lett.
  • Világszerte minden brand, kereskedelmi és személyes Lush-fiók inaktiválódik.
  • Megígéri, hogy új kommunikációs megoldásokba fog fektetni, és hozzájárul a jobb kommunikációs csatornák építéséhez.

Céges állásfoglalás

Olyan sok tinihez hasonlóan a Lush is megpróbált már lejönni a közösségi médiáról, de a FOMO nagyon erős, úgyhogy azért, hogy kihasználjuk a különböző felületeket, a legjobb szándékaink ellenére végül megint fent találtuk magunkat. Szóval itt vagyunk megint, és megpróbálunk lejönni a cuccról. Ezt 2019-ben már megpróbáltuk, a szándékunkat pedig ez alkalommal megerősíti mindaz a friss információ is, amit bátor bennfentesek hoztak nemrég nyilvánosságra. Ezek egyértelműen leírják mindazt a kárt, aminek a fiatalok a jelenlegi algoritmusok és hiányos szabályozások miatt ki vannak téve.

„Fürdőbomba-feltalálóként abba fektetem minden erőfeszítésemet, hogy olyan termékeket készítsek, amelyek segítenek az embereknek kikapcsolni, lazítani és azzal foglalkozni, hogy jól legyenek. A közösségimédia-felületek azonban ma már úgy vannak kialakítva, hogy az emberek a lehető legtovább görgessenek rajtuk, az algoritmusok pedig éppen úgy vannak megtervezve, hogy megakadályozzák, hogy az emberek kikapcsoljanak és lazítsanak, vagyis pontosan az ellenkezőjét teszik annak, mint ami a fürdőbombáink és minden termékünk célja.” Jack Constantine, CDO és termékfeltaláló

Sosem kérnénk arra a vásárlóinkat, hogy egy sötét és veszélyes sikátorban találkozzanak velünk, bizonyos közösségimédia-felületek azonban egyre inkább olyan érzést keltenek, ahova senkinek sem lenne tanácsos bemerészkednie. Valaminek változnia kell. Reméljük, hogy ezek a platformok közzé fognak tenni a legjobb gyakorlatra vonatkozó útmutatókat, és reméljük, hogy nemzetközi szabályozások fognak életbe lépni. De nem várhatunk. Úgy érezzük, rá vagyunk kényszerítve, hogy mi magunk cselekedjünk azért, hogy megóvjuk a vásárlóinkat azoktól a károktól és manipulációtól, ami érheti őket, ha a közösségi médián keresztül próbálnak kapcsolatba lépni velünk.

A Lush ezért kijelentkezik a Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp és TikTok felületeiről addig, amíg nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóik számára.

„Az egész életemet azzal töltöttem, hogy a termékeimben elkerüljem a káros összetevőket. Mára óriási mennyiségű bizonyíték van arra, hogy a közösségi média használatával kockázatnak vagyunk kitéve. Nem vagyok hajlandó kitenni a vásárlóimat ennek a kárnak, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt.” Mark Constantine OBE, társalapító, vezérigazgató és termékfeltaláló

A Lush azonban megígéri, hogy nem lesz teljesen anti-szociális. Mindent meg fogunk tenni azért, hogy új módokat találjunk arra, hogy kapcsolódni tudjunk, és hogy jobb kommunikációs csatornákat hozzunk létre amellett, hogy továbbra is használni fogjuk a jól bevált megoldásokat. Egyelőre a Youtube-on változatlanul megtalálhatók vagyunk – nem kell hozzá se like-olni, se feliratkozni, se értesítéseket kérni. Az emberek egyszerűen megnézhetnek minket, amikor éppen kedvük van hozzá. A honlapunkon található elérhetőségeink mellett itt a teljes lista arról, hogy hol találhattok meg minket.

Hogy mindig képben legyél és elsőként értesült a Lush izgalmas bejelentéseiről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

A tech nem kell, hogy etikátlan legyen; szolgálhatja a közös jót, és pozitív társadalmi változásokat is elérhetünk vele. Mi a Lush-nál olyan világot akarunk, amelyben a friss, kézzel készült technológia a regenerációt szolgálja, és nem a pusztítást. Készen állunk arra, hogy digitális forradalmat robbantsunk.

Forrás: Sajtóanyag
Nyitókép: LUSH

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk: