Létezik olyan alternatíva, ami megadja az üdítők élményét, ám emellett teli van a szervezetünk számára fontos vitaminokkal és ásványi anyagokkal is. Ráadásul mindezt egy magyar márka nyújtja.
Alig egy évvel ezelőtt, épp egy (egészségügyi) diéta kellős közepén álltam tanácstalanul a boltban, gyötört a nyári kánikula okozta szomjúság és bár tisztában voltam vele, hogy a cukros üdítők abszolút tiltólistásak, megevett volna a fene valami ízesített löttyért. Aki még nem próbált meg túlélni egy ilyen szigorú keretek közé szorított étkezési tervet, talán nem is érti, milyen gyermeki boldogság fogott el, amikor felfedeztem a vitaminvizeket. El sem tudtam képzelni, hogy létezik olyan üdítő kivétel (ezúton is bocsánat a szóviccért), ami beépíthető a mindennapjaimba. Márpedig ezek a funkcionális italok megfeleltek minden kritériumnak: szénsavmentesek voltak, természetes édesítőszereket tartalmaztak és az már csak hab volt a tortán, hogy teli voltak olyan különböző ásványi anyagokkal és vitaminokkal, amire – egyébként – minden embernek szüksége lenne. A VIWA Vitaminwater épp ezt a piaci rést ismerte fel: a megfelelő hidratálás és a vitaminbevitel ugyanis a rohanó mindennapjaink egyik legnagyobb kihívása, ha az egészséges életmódról van szó.
„Azt mindenki tudja, hogy hidratálni kell, viszont a sima ásványvíz egy idő után borzalmasan unalmas, ha bevalljuk magunknak, ha nem – osztja meg termékeik inspirációját Kaszás Attila, a VIWA Vitaminwater társtulajdonosa és ügyvezetője, aki szerint egyre többen ismerik fel, főleg a fiatalok körében, hogy a cukros üdítők hosszú távon nem a legjobbak a szervezet számára. – Közel tizenegy éve vagyunk a piacon, s ezalatt nemcsak a termékeinket árultuk, de folyamatosan edukálunk is. Sokat változott a világ, amióta elkezdtük, az aktívan élők tudják, hogy szükségük van ezekre a bevitt tápanyagokra, amiket a mi termékeink is kínálnak, legyen az ásványi anyag vagy vitamin.“
A VIWA kínálatában hat különböző ízben, más-más vitamin- és ásványianyag-összetétellel érhetőek el a funkcionális vizek, így többek között választhatunk citrom vagy guava-narancs ízűt, C- és D3-, illetve magnéziumtartalommal, de narancs-maracujás vizet is, aloe verával.
„Amiben a mi termékünk különbözik a többi vitaminvíztől, az, hogy valóban benne van egy átlagos, 80 kilogrammos felnőtt ember számára javasolt vitaminszükséglet – mondja a cégvezető, aki szerint az, hogy ma már több mint tíz európai országban jelen lehetnek a termékeikkel, elsősorban a pozitív fogadtatásnak köszönhető. – Mindig azt mondjuk, hogy egy fogyasztó rossz esetben kétszer vásárol: először és utoljára. Természetesen fontos az ár, amiben mi európai szinten versenyképesek vagyunk, másrészt fontos az íz, hiszen amikor leveszi valaki a terméket a polcról, eldönti, hogy ízlik-e neki vagy sem.“
Márpedig ezek a vitaminvizek finomak – és ezt nem(csak) mi mondjuk, hanem a spanyolok is. Tavaly decemberben ugyanis a VIWA vitaminvizeit az Év Termékének választották Spanyolországban, ahol 79 városban tízezer elégedett vásárló és dietetikus szavazata alapján zsebelhették be a rangos elismerést. Ám nemcsak külföldön, hazánkban is sikeresek a termékek, 2021-ben és 2022-ben is elnyerték az Inno d’Or ”Az év innovációja” díját, 2022-ben pedig az év vitaminvizének választották a Viwát. Kaszás Attila szerint azonban az igazi sikert a fogyasztói visszajelzésekben mérik, ezért pedig akár házhoz is mennek. Szó szerint.
„Ácsorgok a boltokban, mint egy rossz biztonsági őr és figyelem, hogy mit csinál a fogyasztó – vallja be Kaszás Attila, aki épp egy újabb európai körutazásra készül: akárcsak a nemzetközi piacra történő kilépéskor, újra körbevonatozza az európai nagyvárosokat, hogy visszajelzéseket gyűjtsön a termékeikről. – Van, hogy megkérdezem az embereket, mi alapján döntenek, miért azt a terméket vették le a polcról, miért nem a másikat. Ezt Magyarországon is megcsinálom, nagyon sokszor állok a hipermarketekben, boltokban és beszélgetek az emberekkel. Vagy üldögélek egy kávézóban, a miénk az egyetlen vitaminvíz ugyanis, amelyik ott van a legnagyobb kávézóláncok kínálatában.“
A vállalat szlogenje, a „Love yourself“, vagyis „Szeresd magad“, pedig mutatja, hogy nem csupán az egészséges életmódra való törekvés és az edukáció, de alapvetően az öngondoskodás is a Viwa egyik kifejezett küldetése.
„Napjaink egyik legfontosabb feladata, hogy próbáljunk meg többet foglalkozni magunkkal, egy kicsit belülre figyelni. Ezért találtuk ki az általunk támogatott olimpikonoknak egy mentális programot is, ami tipikusan ezt az üzenetet közvetíti – mondja a vállalat vezetője. – Nemrég például elvittük az úszóválogatott versenyzőit a Renoir-kiállításra, egy muzeológus és egy pszichológus vezette körbe a csapatot és lefordította nekik a képeket a saját életükre vonatkozóan. Zárás után, az üres múzeumban csodálni azokat az alkotásokat, azt hiszem, maradandó élmény volt.“
Ahogy a fenti sztori is mutatja, a VIWA Vitaminwater évek óta a magyar sport elkötelezett támogatója, a hazai élsportolók mellett pedig most már a nemzetközi porondon is képviseltetik magukat: a spanyol labdarúgás első osztályában, a La Ligában is támogatói és beszállítói szerepet vállaltak. A VIWA termékcsalád lett ugyanis a RC Celta Vigo hivatalos vitaminitala, ami új lehetőségeket nyit meg a magyar vállalat előtt. Ám nem csupán az élsport területén töltenek be fontos szerepet, egyfajta kulturális nagykövetként a magyar művészetet is támogatják.
„Rendszeresen szervezünk különböző mecénásgyűjtő programokat kortárs táncra, komolyzenére, de ott vagyunk a képzőművészetben és a filmiparban is, számos vizsgafilm elkészültét támogatjuk, hogy a fiatal, feltörekvő tehetségeket segítsük az elindulásban – árulta el Kaszás Attila, akinek személyes szívügye ez a tevékenység. – Kifejezetten fontos ez a számomra, hiszen ilyen közegben szocializálódtam, már fiatalon magamba szívtam az operaház és különböző komolyzenei egységek légkörét, így látom, hogy milyen nehéz helyzetben vannak a színházak, zenekarok, táncosok. Igyekszünk a magunk módján segíteni, legyen szó akár a termékeink biztosításáról vagy egyéb, más eszközökről. Mondhatjuk, hogy ez számomra egyfajta szenvedély, bár cégvezetőként hazudnék, ha azt mondanám, nincs meg benne az üzleti szemlélet.“
S ha már üzleti szemlélet, a hazai és nemzetközi sikerek ellenére nem ülnek a babérjaikon a VIWAnál, hanem folyamatosan a megújulásra és innovációra törekednek. A vitaminvizek mellett már vitaminteákkal is kiegészült a palettájuk, amelyek organikus, prémium minőségű zöld, illetve fekete teával készülnek, s a tea jótékony hatásai mellett ugyancsak gondoskodnak a vitaminszükségletünkről is. Tavasszal pedig új ízvariánsokkal is jelentkeznek, így azt mondjuk, érdemes nemcsak magunkra, de rájuk is figyelni.
Nyitókép: VIWA Vitaminwater