A method dressing története: így váltak a sajtóturnék divatbemutatókká

Hol vannak már azok az idők, mikor a színészek egy-egy premieren csak néhány interjúval vagy poénnal népszerűsítették új filmjeiket? A legnagyobb sztárok már sokkal kifinomultabb módszerekkel gondoskodnak arról, hogy mindenki rájuk figyeljen.

A „method dressing” trendje ugyanis már szinte elengedhetetlen annak érdekében, hogy a  mozik készítői és az abban szereplő színészek a lehető legszélesebb körben népszerűsítsék filmjeiket. Persze, Greta Gerwig Barbie-ját valószínű Margot Robbie mesés lookjai nélkül is megnéztük volna, azonban tény, hogy a Challangers vagy éppen a Dűne nem minden körben hódított volna Zendaya zseniális, a filmek által inspirált szettjei nélkül. Viszont a trend mégsem olyan újkeltű, mint azt mi gondoljuk, hiszen a method dressing már jóval a Barbie előtt is létezett. Lássuk hát, ki és hogyan keltette életre az általa játszott karaktert a vásznon túl – Margot Robbie előtt és után.

A method dressing hajnala

Az irányzatot, mondhatni, a ’90-es évek hívta életre, hiszen az 1992-ben, Tom Hanks főszereplésével készült Micsoda csapat! premierjén Geena Davis egy baseball-labda által ihletett fehér miniben jelent meg. Akkoriban ugyan ez még nem nyűgözte le annyira a sajtót, viszont tagadhatatlan, hogy az outfittel egy igazi hullámot indított el. Davis tette le annak alapkövét, hogy a sztárok később is ehhez az egyszerű, de annál inkább figyelemfelkeltő trendhez nyúljanak.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Neens (@sweetneensworldwide) által megosztott bejegyzés

A legnagyobb marketingfogás

Így történt tehát, hogy Angelina Jolie a Demóna 2014-es bemutatóján egy fekete bőrből készült Atelier Versace kreációban és szegecsekkel díszített karkötőkben idézte meg a vörös szőnyegen az általa játszott karaktert és népszerűsítette Hollywoodban a Disney adaptációját.

2018-ban a mindig hibátlan stílusáról emlegetett Blake Lively viszont már egészen új szintre emelte a method dressinget. A színésznő Az egy kis szívesség egyik főszereplőjeként nemcsak a thriller képkockáin, hanem a film teljes kampányában karakterben maradt. Lively akkor ismét a legmenőbb trendek közé helyezte a nadrágkosztümöket. A premiereken és az interjúk szinte végeláthatatlan sorozatában pedig a legnagyobb tervezők segítettek neki abban, hogy külsőleg a valóságban is Emily Nelson maradhasson. A Ralph Lauren, a Versace, a Brunello Cucinelli, a Roland Mouret és a Zimmermann is mind-mind zseniális kreációkkal járultak hozzá ehhez a projekthez.

Lively után a marketingszakemberek bizonyosságot kaptak arról, hogy a színészek vörös szőnyeges megjelenése mennyit dobhat egy-egy alkotás népszerűségén, így egyre többen és gyakrabban nyúltak ehhez a mára már jól bevált módszerhez. 2022-ben például a Tim Burton által rendezett, óriási hype-ot kapó Wednesday esetében is alkalmazták. Jenna Ortega már jóval a sorozat premierje előtt feketébe burkolózott és díjátadókon, valamint különböző műsorokban jelent meg a Dolce&Gabbana, a Saint Laurent, a Valentino és az RVN éjfekete darabjaiban. Ennek köszönhetően pedig azok is értesültek az akkor hamarosan bemutatásra kerülő szériáról, akik nem tartoztak kifejezetten annak célközönségéhez.

Margot Robbie és Andrew Mukamal páratlan párosa

Tavaly nyáron aztán feje tetejére állt a világ, Greta Gerwig Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült mozija ugyanis mindent felforgatott. Andrew Mukamal stylistnak köszönhetően ugyanis mindenki megismerhette a method dressing fogalmát. A szakember kiemelt projektje ugyanis Margot Robbie öltöztetése volt a film népszerűsítése alatt. Mukamal senkinek sem okozott csalódást, a színésznő igazi, élő Brabie-ként járta körbe az egész világot.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Andrew Mukamal (@andrewmukamal) által megosztott bejegyzés

Kifejezetten imádtuk, hogy nem csupán tetőtől-talpig rózsaszínbe öltöztette őt, hanem az általa összeálított szettek inspirációjául minden idők legnépszerűbb Barbie-modelljeinek outfitjeit választotta. Többek közt láthattuk Day-to-Night, Enchanted Evening, Earring Magic, Sparkling Pink, Totally Hair és Pink Fabulous Barbie-ként is. Margot Robbie Barbie érája azonban nem ért véget a mozi sajtókörútjával, hiszen a sztár olyannyira karakterben maradt, hogy azt követően is többször idézte meg az ikonikus baba szettjeit. A Barbiecore pedig olyannyira belopta magát a szívünkbe, hogy mind ujjongva fogadtuk a hírt, hogy Andrew Mukamal Barbie: The World Tour címen még egy fotókönyvet is megjelentetett. Annak lapjain pedig nemcsak a vörös szőnyegen látott lookok, hanem számunkra egészen új szettek is feltűntek.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Andrew Mukamal (@andrewmukamal) által megosztott bejegyzés

Zendaya és Law Roach a kikövezett úton

Látva Margot Robbie Barbie-hadjáratát, számítottunk arra, hogy ez az irányzat bebetonozza magát a vörös szőnyegre. Így a Zendaya szereplésével készült Dűne 2., valamint a Challangers premierjei is igazi kifutókká változtak. A színésznő stylistja, Law Roach pedig még a legvadabb álmainkat is túlszárnyalta, mikor ügyfelét futurisztikus Givenchy és Mugler vintage vagy a Louis Vuitton, a Torishé Ju, a Bottega Veneta custom kreációiba öltöztette.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Law Roach (@luxurylaw) által megosztott bejegyzés

Azonban szinte még fel se ocsúdtunk az év eleji ámulatból mikor már újabb nagy divatdobásra készültek. Nemrégiben bemutatásra került ugyanis az év egyik legjobban várt filmje, a Challangers, mely 15 millió dolláros bevétellel nyitott. Utóbbi összeghez pedig jócskán kellett Zendaya is, aki a film teljes népszerűsítése alatt a tenisz világára emlékeztető szettekben parádézott. Erről korábban már mi is írtunk, viszont egy, a method dressingről szóló cikkben szintén meg kell hogy említsük az általa prezentált Thom Browne, Brunello Cuccinelli, Loewe vagy Ralph Lauren darabok nagyszerűségét. Na, és persze azt is, hogy enélkül a tematikus sajtóturné nélkül valószínű nem került volna újra reflektorfénybe a tenniscore.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Law Roach (@luxurylaw) által megosztott bejegyzés

Folytatódik az őrület

Az pedig, hogy a method dressing 2024-ben is virágzik, nem csak Zendaya megjelenései bizonyítják. Év végén ugyanis bemutatásra kerül a Wicked Part 1., melyben Ariana Grandéval térünk majd vissza Óz csodálatos birodalmába. Ugyan a novemberi premier még igencsak távolinak tűnhet, viszont Grande már most elindult a sárga köves úton, melyen Cynthia Erivo is elkíséri őt. A mozi szereplői már a Super Bowlon is alkalmazták ezt a trükköt, ott debütált ugyanis annak első előzetese, ahol a két sztár egyedileg tervezett, zöld és pink színben pompázó Louis Vuitton flitteres ruhákban jelentek meg. A kreáció hátán a november 27-i premierre utaló „27”-es szám, valamint az általuk megszemélyesített Elphaba és Glinda karakterek nevei szerepeltek.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Louis Vuitton (@louisvuitton) által megosztott bejegyzés

Persze, amit elkezdtek az év egyik legfontosabb sporteseményén, azt a filmes világ legnagyobb estéjén is folytatták, Az Oscarra ugyan nem burkolóztak flitterekbe, viszont megjelenésüket így sem bízták a véletlenre. A színésznők díjátadóként érkeztek márciusban a Dolby Theatre-be, Ariana Grande egy rózsaszínben pompázó, drámai Giambattista Valli couture-ben keltette életre Óz földjének legerősebb varázslóját, míg kolléganője egy smaragd árnyalatú Louis Vuittonban idézte meg a Nyugat gonosz boszorkányát.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Xrik Grande (@xrikgrande) által megosztott bejegyzés

Nyitókép: Joe Maher/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)