A New York-i és londoni Fashion Weekek után a legnagyobb olasz divatházak is prezentálták Milánóban a legújabb, 2024/2025-ös őszi-téli kollekcióikat.
A Milano Fashion Week minden divatrajongó szívében különlegesen helyet foglal el, hiszen a következő évi trendek gerincét az ottani kifutón látott darabok határozzák majd meg. Donatella Versace, Giorgio Armani és a Dolce & Gabbana is ezt bizonyították az elmúlt napokban bemutatott darabjaikkal.
Dolce & Gabbana
Domenico Dolce és Stefano Gabbana kollekcióikban rendre törekednek a nőiesség teljes kifejezésére, így nincs ez másként az idei őszi-téli szezonra megálmodott darabjaik esetében sem. A milánói divathéten prezentált gyűjteményünk minden egyes részletében ezt a törekvésüket kívánja kifejezésre juttatni. A bemutatott kreációk talán éppen ezért is emlékeztetnek minket a ‘90-es évekre. A Dolce & Gabbana új kollekciójában a színek helyett ismét a formák és a textúrák kapták a főszerepet. Lágy csipkék, könnyed ingek és maszkulinnak tűnő, de mégis a legbelső nőiséget kiemelő együttesek is helyet kaptak kifutójukon. A fekete erejére épülő, elegáns ruhák sorát bemutató show-n egy erőteljes üzenetet közvetítettek a csendes magabiztosságot sugárzó nők felé.
Tom Ford
Peter Hawkings Milánóban második alkalommal mutatott be kollekciót a Tom Ford égisze alatt és azt kell mondanunk, hogy a designer tökéletesen teljesíti a rábízott a feladatot és hiba nélkül viszi tovább a márka és annak alapítójának esszenciáját. Tom Ford zsenialitása sosem volt vita tárgya, de Hawkings is bizonyította, hogy vezetésével a brand továbbra is a divat élvonalában marad. Akárcsak a Dolce & Gabbana esetében, a hangsúly itt is a textúrákra és a szabászati megoldásokra került. A színek itt sem kaptak szerepet, a paletta az örök klasszikus fekete és a mindig elegáns bézs palettáján mozgott, melyet azonban mégis minden túlzást nélkülözve tört meg néhány lilában pompázó kreáció. A kifutón látott darabok új fejezetet nyitottak a márka lassan történelemmé váló történetében. Hawkings úgy szakított a Tom Ford olykor provokatív stílusával, hogy a hangsúlyt annak múltjának a jövőbe vetett hite kulcsaként értelmezte.
Gucci
A hétköznapi csoda megélése kapta a központi szerepet a Gucci Sabato De Sarno által tervezett 2024-2025-ös őszi-téli kollekciójában, mely egyszerre tiszteleg a márka bő száz éves történelme előtt és törekszik annak hagyományaival valami innovatívat csempészni a kifutóra. A klasszikus és a kortárs ötvözése ebben a gyűjteményben pedig tökéletes összhangra talált. A Gucci a modern nő gardróbját kívánja felfrissíteni, viszont mindezt úgy szándékozik megtenni, hogy abban megmaradjon az időtálló elegancia. Sabata De Sarno ezt a törekvését szem előtt tartva jó érzékkel nyúlt olyan textúrákhoz, mint a bőr, és remekül választotta meg a színeket, illetve a kiegészítőket.
Versace
Donatella Versace-től már rég megtanultuk, hogy “a több az több” és a legendás olasz divatház feje erre legfrissebb kollekciójában is emlékeztetett minket. A Versace bemutatója pedig ismét egy igazi csemege volt a divathét nyüzsgő forgatagában. Donatella karcsú sziluettekkel hangsúlyozta a nőiséget, melynek erejét a színekkel – vagy éppen annak hiányával – kívánta prezentálni. A gyűjtemény részleteiben megfigyelhető az ókori Róma inspirációja, viszont ezt olyan remek érzékkel ültette át darabjaiba, hogy nemcsak meghatároznia sikerült vele a trendeket, hanem is túl is lépett azokon. A női függetlenség kinyilvánítása eszközeként egészen új értelmezést kaptak a fűzők, miközben a szintén ókori inspirációjú, drapériás ruhák is újjászülettek a kifutón.
Giorgio Armani
Giorgio Armani legfrissebb kollekciójának a “Winter Flowers” fantázianevet választotta, így hirdetve azt, hogy a szépség legzordabb körülmények között is virágozhat. A designer a természetből nyert inspirációja megkérdőjelezhetetlen, azonban mindezt az idei ihletforrását nagyszerűen építette be a márkáját meghatározó, végtelen eleganciát sugalló alapokba. Armani most is a harmónia erejére törekedett. Mind színeiben, mind formáiban igazán lenyűgöző gyűjteményt prezentált, amiben mindennek megvolt a saját mögöttes tartalma. Példának okáért említsük meg a virágos printeket, amik nemcsak gyönyörködtetnek, hanem emlékeztetnek minket a természetes örökös körforgására is.
Roberto Cavalli
Donatella Versace-hoz hasonlóan a Roberto Cavalli sem a minimalizmus erejében hisz és ez a 2024-2025-ös őszi-téli kollekciójukban is megbizonyosodott. Sem a mintákkal, sem a színek sokaságával nem spóroltak legfrisebb gyűjteményük megtervezésekor. A brand kreatív igazgatója, Fausto Puglisit azonban az alapítóval ellentétben most sem a vadállati printek mellett tette le voksát. A designer inkább a nemes, olasz márványból merített ihletet, így annak különböző megnyilvánulásai kaptak helyet a könnyed ruhákon és a funkcionalitást egyáltalán nem nélkülöző kabátokon is. A kollekcióban persze nemcsak az újra való törekvés jelent meg, hiszen Puglisit a klasszikus Cavalli-sziluetteket felhasználva értelmezte új a brand múltját is.
Prada
Miuccia Prada és Raf Simons közös irányítása alatt a Prada továbbra is az az avantgárd és a nosztalgikus között ingadozik. Legfrisebb kollekciójukban egyszerre láthattunk az 1950-es évek haute couture kollekcióiból merített elemeket találkozni a modern szabászati megoldásokkal. A duó egy nem titkoltan a történelem által inspirált, viszont kicsit sem nosztalgikus gyűjteményként írta le a Milano Fashion Weeken látott darabjait. A kifutón a múlt ihletése tökéletes összhangba került napjainkkal.
Nyitókép: Versace Facebook
Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:
- Újjászületett a múlt a London Fashion Week kifutóin
- Az időtállóság kapta a főszerepet a New York Fashion Weeken
- Haute couture csodák a kifutóról