Az egészséges kinézet a “Zoom-korszak” fő értékévé vált, a hölgyek kétszer nagyobb eséllyel vásároltak bőrápolási termékeket a járvány kezdete óta. Legalábbis ez derült ki a FOREO és a OnePoll közös kutatásából, amelyben 2000 nő vett részt.
Nők milliói fordítottak hátat egy sor kozmetikai terméknek az elmúlt csaknem egy évben, ugyanakkor egyre népszerűbbek a természetes szépséget kiemelő beauty eszközök. Egy friss felmérés szerint a többlépcsős szépségápolási rutinunk is megváltozott a járványhelyzet miatt: 10-ből 6 válaszadó jelenleg a megfelelő bőrápolást tartja kiemelkedően fontosnak. A karantén helyzet óta a nők kétszer nagyobb valószínűséggel vásároltak bőrápolási terméket, mint bármilyen más szépségápolási cikket. A folyamat eredményeként tízből négy nő alakította át otthoni kozmetikai készletét az elmúlt hónapokban.
Kevesebb idő a tükör előtt
A nők 59 százaléka szerint ma a bőrápolási rutinjuk bonyolultabb és időigényesebb, mint 10 évvel ezelőtt. Manapság átlagosan napi 23 percet töltünk bőrápolással, ugyanakkor folyamatosan keressük a könnyebb, gyorsabb és hatékonyabb megoldásokat. Így már nem meglepő, hogy a hölgyek háromnegyede (73%) azt vallotta, inkább csökkentené a bőrápolási termékei számát, és szívesebben használna multifunkcionális szépészeti eszközöket. „A hálószobákat, fürdőszobákat, neszesszereket elárasztó kozmetikai márkák kollekcióinak lehet, hogy leáldoztak. A trendek azt mutatják, hogy a nők a korszerűbb, de kevésbé bonyolult megoldásokat keresik, ha a bőrükről van szó” – mondja svéd beauty-tech cég, a FOREO szakértője.
„Kikapcsolom a kamerát”
A felmérésben résztvevők – 18–34 év közötti nők – ötöde beismerte, hogy az olyan napokon, amikor videóhívása volt, inkább a korán kelést választotta, hogy a képernyőre kerülés előtt felkészítse a bőrét. Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezettek 40 %-a az online meeting közben inkább kikapcsolta a kameráját, mert nem volt elégedett a külsejével. A FOREO szakértője így kommentálta az eredményeket: „A bőrünk iránt érzett elégedettségünk az elmúlt időszakban minden eddiginél fontosabbá vált. A legjobbat szeretnénk kihozni magunkból, kevesebb idő alatt.”
Egy kis extra
A válaszadók több mint fele (58%) úgy nyilatkozott, hogy szívesen használ olyan bőrápoló terméket, amely a jótékony hatás mellett extra funkcióval is bír, például pihentető a használata. A megkérdezett hölgyek több, mint egyharmada (a nők 37%) mutatott nyitottságot a beauty-technológiák, ezen belül a LED fényterápiával működő eszközök iránt. A felmérésében megkérdezettek 60%-a választ olyan termékeket, amelyekkel nemcsak szebbnek, hanem magabiztosabbnak is érezheti magát. A válaszadók közel kétharmada szeretné fejleszteni bőrápolási rutinját.
Forrás: Sajtóanyag
Nyitókép: Carol Yepes/GettyImages