13 jel, ami arra utal, hogy nem jó irányba halad az életed

Ha magadra ismersz, változtass!

Ha az ember orvoshoz megy, akkor a legtöbb esetben el tudja mondani, hogy mik a tünetei. Az életünk más területein viszont sokszor nem tudjuk pontosan, hol a probléma, csak érezzük, hogy baj van.

A változás csak akkor lehet sikeres bármiben is, ha felismered, hogy miben szeretnél előrelépni. Vannak időszakok és helyzetek, mikor lassan belesüppedünk egy olyan sötét lelkiállapotba, amiből csak nehezen tudunk kievickélni. Nemtörődöm módon viselkedünk, és közben észre se vesszük, ahogy széthullik körülöttünk minden. Olyan ez, mint, amikor az ember mocsaras területre téved, és a lába belesüllyed, majd lassan elmerül a vizes sárban. Sokszor észre sem veszed, hogy baj van. Összeszedtünk pár intő jelet, ami arra figyelmeztet, hogy rossz irányba tart az életed, és segítünk pár ötlettel, hogy hogyan érhetsz el változást.

1. Állandóan dühös vagy, és minden bosszant

Folyton feldúlt vagy? Mindenben csak a rosszat látod, és szinte már keresed az életben azokat a szituációkat, amiken felhúzhatod magad? Elég erős intő jel ez arra, hogy valami nincs rendben. Persze mindenki életében vannak olyan időszakok, amikor egymást érik a problémák, de ha ezeket eltúlzod és sorcsapásoknak látod, plusz még olyan helyzeteken is kiakadsz, amikre régen legyintettél, akkor a probléma gyökere benned van.

2. Elnyelt a lakásod, mint egy fekete lyuk

Intő jel, ha a kirándulás szó hallatán már csak a bokaficamra tudsz asszociálni. Hagyd, hogy kirobbantsanak téged otthonról a barátaid vagy a családtagjaid, de ami még ennél is jobb, ha nem vársz másra. Mozdulj ki egyedül, lépj ki a komfortzónádból!

3. Lehangol a munkád

Átlagos esetben a munkahelyünkön töltjük a napunk jelentős részét. Ha nem szereted a feladataidat, a kollégáidat és/vagy a főnököd, akkor az romboló hatással lehet a lelkiállapotodra. Érdemes elgondolkoznod azon, hogy vajon tényleg minden ennyire bajos a munkahelyeden, vagy benned van a hiba? Ha úgy érzed, hogy már semmi örömöt sem lelsz a munkádban, akkor igyekezz váltani!

4. Visszaránt a múltad

Minden reggel megbotlasz a folyosón tornyosuló karton vízben, mert a szakítás előtt a pasid vitte be a kamrába. Te pedig csak állsz, és nem mozdítod, ahogy a múlt egyéb dolgait sem vagy hajlandó elengedni. A napod azzal kezded és azzal fejezed be, hogy gondosan számba veszed és leltározod a sérelmeket a gyerekkorod első nem akarom sóskájától az utolsó szakításig. Szerinted meddig mehet ez így tovább?

5. Nem törődsz az otthonoddal

Ha az otthonod rendetlen és elhanyagolt, akkor nem fogod magad komfortosan érezni benne, ráadásul a mosatlanok és a porcicák a lelkedet is falják… Tegyél be valami pörgős zenét, vegyél egy mély levegőt, és söpörj végig tornádóként a lakásodon! Ha úgy érzed, egyedül nem megy, hívd fel az egyik barátnődet és essetek neki együtt!

6. Egy nagy csipetnyi paranoia

Az idős és szenilis nagymamád elfelejtette a születésnapod? Persze, hogy utál! Nem nevetett a morbid és cinikus vicceden a főnököd? Nyilván ki akar rúgni! A szomszédodban baba született? Csakis azért vállalták, hogy bosszantsanak az éjjeli sírással. Jobb, ha próbálsz kicsit elvonatkoztatni, és objektíven szemlélni a körülötted lévő dolgokat. Be kell látnod, nem lehet mindennek az a célja, hogy téged kiakasszon.

7. Nem törődsz magaddal

Rendszertelenül és csakis egészségtelen ételeket eszel, a sport szó hallatán pedig egyből rád tör az álmosság? A ruhák, amiket régen olyan izgatottan vásároltál meg, hónapok óta a szekrényben várakoznak felakasztva, mert a kinyúlt, szürke pulcsi kiütötte őket? Ha a sminkkészletedre pillantva arra asszociálsz, hogy egy festő költözött be hozzád, akkor nagy a baj. Ne keress több kifogást, állítsd magad újra a középpontba!

8. Az ismeretlen világ

Nem érdekelnek a hírek, és fogalmad sincs, hogy mi történik körülötted? Nagy a baj! Ha úgy érzed, le vagy maradva a világ eseményeivel, akkor szánj rá egy kis időt, hogy újra képbe kerülj! Ha munkába menet átfutsz pár híroldalt, rögtön tájékozottabb leszel.

9. A feltöltődés csupán álom

Ha a barátaid elrabolnak, és kényszeredetten elhagyod a biztonságos lakást, akkor sincs semmi örömöd benne. Az erdőben nem a téged körülvevő környezetben gyönyörködsz, hanem azon gondolkozol, milyen teendők várnak rád otthon, a színházban pedig bosszant a vastaps, mert te már indulnál? Te is érzed, hogy valami nincs rendben, igaz? Ha olyan nagy erőfeszítés kitenned a lábad otthonról, akkor pláne próbálj meg jelen lenni, ha mégis sikerül. Megérdemled, hogy kicsit ellazulj és jól érezd magad: ne hagyd, hogy te magad rontsd el a saját örömöd!

10. Kommunikációs problémák

A legjobb barátod kérdéseire is hónapok óta csak hümmögsz, és a hogy vagy?”-ra adott, szokásos semmi különös” választ is úgy mondod, mintha felvételről szólna. Nincs kedved megszólalni a munkahelyeden sem, ha pedig valaki megemlíti bent, hogy hallgatag vagy, akkor a nem csacsogásért kapom a pénzt” mondatot mormogod bosszúsan. A munkahelyi bájcsevejek néha tényleg kicsit fárasztóak, de ha a hasznodra fordítod őket, akkor sokat segíthetnek rajtad. Egy elejtett mondat egy számodra kecsegtetően hangzó új pozícióról segíthet abban, hogy előrébb lépj.

11. A kézben ragadt mobil

Már nem is emlékszel arra, hogy milyen volt az az idő, amikor mindkét kezed szabad volt. Reggel észrevétlenül beugrik a kezedbe az okostelefon, és csak éjjel esik ki belőle, amikor álomba facebookoztad magad. Ráadásul már örömöd sincs benne, csak megszokott automatizmus, ugyanazokat az oldalakat pörgeted, és nem is vagy már kíváncsi az újdonságokra. Több alkalmazás is létezik, amely monitorozza a telefonhasználati szokásaidat. Tegyél az egyikkel próbát, és hidd el, meg fogsz döbbenni rajta, hogy egy héten hány órát töltesz meghitten a telefonoddal. Tényleg nincs időd például a sportra? Most kiderítheted, hogy ez igaz-e!

12. Rossz szokások

A cigaretta csak azért nincs folyton a kezedben, mert akkor nem tudnál olyan hatékonyan mobilozni? Az energiaitalra immunissá vált a szervezeted: már nem stimulál, csak életben tart? Néha azon kapod magad, hogy a problémákra nem megoldást keresel, hanem egy pohár bort? Ezek mind intő jelek, hogy a probléma kezd elhatalmasodni rajtad. Te vagy a legjobban tisztában azzal, hogy ezek a szokások milyen hatással vannak a testedre. Ha nem tudsz éjjel aludni a sok kávétól és energiaitaltól, vagy a reggeli készülődésed szokásos része a cigaretta okozta köhögőroham, akkor ideje tenned valamit magadért!

13. Majd holnaptól változtatok

Ha folyton halogatsz, akkor az a bizonyos holnap igen sűrű lesz. A problémák felismerése fontos, de ez csak az első lépés. Ha nem társul hozzá cselekvés, akkor tulajdonképpen teljesen felesleges. Ideje elindulni, nem gondolod?

Nyitókép: Cecilie_Arcurs/E+/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, akkor ezeket is ajánljuk neked:

Legnépszerűbb cikkek: