A sztárok kedvenc ékszerészei: a Tiffany, a Cartier és a Bvlgari lehengerlő története

A legnagyobb sztárok nemcsak mesés ruhakölteményekkel, hanem káprázatos ékszerekkel is rendszerint elvarázsolnak minket. De kik állnak a ragyogó gyémántok, a szikrázó smargdok és a varázslatos gyöngysorok mögött?

Egy-egy gála vagy díjátadó során rendre megcsodálhatjuk, hogy Hollywood legnagyobb sztárjai milyen hihetetlen értékeket képviselő nyakékeket, fülbevalókat, gyűrűket és karkötőket viselnek. Ezek a darabok pedig szinte kivétel nélkül a legnagyobb ékszermárkák műhelyeiből kerülnek Blake Lively fülébe, Anne Hathaway nyakába vagy éppen Taylor Swift ujjaira. A Cartier, a Tiffany, a Chopard és Lorraine Schwartz nevei pedig mindannyiunknak ismerősen csengenek, de sztorijukat talán kevesebben ismerjük. Azonban utóbbi most megváltozik, hiszen bemutatjuk a sztárok kedvenc ékszerészeinek történeteit. Kezdjük is az elején, egészen a múltban, az 1800-as években.

Tiffany & Co.

A máig ikonikus ékszermárkák közül a mindenki által ismert Tiffany & Co. története nyúlik vissza a legrégebbre, hiszen annak alapítása 1837-re datálható. Ez már nem is történet, hanem igazi történelem, annak tükrében pedig főleg, hogy a Tiffany a kezdetben korántsem a gyémántokban látta a jövőt. Charles Lewis Tiffany és John B. Young ugyanis írószer- és díszáru boltként kezdték meg működésüket New Yorkban, és mindössze 1000 dolláros tökével indították útjára vállalkozásukat. A Tiffany, Young and Ellis a Broadway-en nyitott meg és igen széles termékpalettával rendelkezett egészen 1853-ig, amikor is Charles Tiffany átvette és Tiffany & Company-re keresztelte az üzletet, egyre nagyobb hangsúlyt fektetve az ékszerekre. A cég hamar megkezdte terjeszkedését és sorra nyitotta üzleteit a világ legjelentősebb városaiban. Így történhetett meg az is, hogy 1867-ben a Tiffany volt az első amerikai cég, amely kitüntetést nyert ezüstáru kategóriában a Párizsi Egyetemes Kiállításon. 1870-ben pedig már egy John Kellum által tervezett, 500.000 dollárt kóstáló ékszerpalotába költöztették vállalkozásukat.

(Fotó: Tiffany & Co.)

Ilyen büdzsé mellett pedig már értelemszerű volt, hogy a Tiffany & Co. a legmagasabb minőséget képviseli majd. Ennek bizonyítékaként 1879-ben megvásárolták a világ legnagyobb, 287.42 karátos sárga gyémántját, melyet azóta is Tiffany-gyémántként ismerünk. Utóbbit egyébként csak néhány alkalommal láthattuk. Audrey Hepburn az Álom luxuskivitelben című film promóciója kapcsán, míg Lady Gaga 2019-es Oscar-gálán viselhette. 1887-ben pedig már a francia koronaékszerek aukcióján licitálhattak hasonlóan ritka és értékes darabokra. 1902-ben az alapító halálát követően annak fia, Louis Comfort Tiffany virágoztatta tovább a vállalkozást, aki nemcsak tulajdonosa, hanem annak első hivatalos tervezési igazgatója is lett. 1919-ben pedig már az Amerikai Haditengerészet Becsületérmét tervezték újra.

Audrey Hepburn
(Fotó: Bettmann/Getty Images)

1940-ben elhagyták régi székhelyüket és jelenlegi bázisukra költöztek a Fifth Avenue-ra, melynek kirakata előtt Audrey Hepburn is elfogyasztotta reggelijét. A Tiffany Jean Schlumberger designer égisze alatt a ’60-as években méginkább magasabbra tört, nők millió álmodtak és álmodnak az apró kék dobozba rejtett ékszerekről. A brand pedig igyekezett is kiszolgálni őket. Katalógusaikban már 850 dollártól is kínáltak eljegyzési gyűrűket. Ettől függetlenül továbbra is a  luxus volt a védjegyük, ennek érdekében 1998-ban bejegyezették a „Tiffany Blue” árnyalatot, melyet a Pantone-nal együttműködve 2001-ben „837 Blue”-ra módosítottak. Ha a Tiffany & Co. márkát halljuk egyértelműen Audrey Hepburnnel társítjuk, de a rajongóik között szerepel Charlize Theron, Anya-Taylor Joy, Rosie Huntington-Whiteley és Lady Gaga is.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Tiffany & Co. (@tiffanyandco) által megosztott bejegyzés

Cartier

Az 1800-as években persze nemcsak az Amerikai Egyesült Államokban, hanem Európán belül is virágzott az ékszertervezés. Az egyik legnevesebb brandet pedig Louis-François Cartier alapította 1847-ben, aki mestere, Adolphe Picard műhelyét átvéve hamar sikeressé vált. 1856-ban óriási lépés volt, hogy III. Napóleon unokahúga, Mathilde Bonaparte francia és montforti hercegnő is tőlük vásárolt. Ezután persze, nem kérdés, hogy melyik lett a francia elit egyik kedvenc ékszerüzlete. Az alapító halálát követően fia, Alfred vette át az irányítást, azonban világszerte Louis-François unokái, Louis, Pierre és Jacques tették ismertté. Az első Cartier órát például Louisnak köszönhetjük, hiszen 1904-ben barátja, Alberto Santos-Dumont pilóta neki panaszkodott a zsebórák megbízhatatlanságáról és arról, hogy mennyire nem funkcionálisak azok az ő számára. Nos, a designernek nem is kellett több és megalkotta a brand első férfi karóráját, mely máig példátlan, hiszen az volt az egyetlen, melyet annak viselőjéről neveztek el. Pierre mindeközben azon dolgozott, hogy a Cartier mindenhol ott legyen. Üzletet nyitott New York-ban, Szentpéterváron és Londonban is, sőt már a királyi udvarok is elhalmozták őket megrendelésekkel.

(Fotó: Cartier)

1924-ben elkészült a máig egyik legikonikusabb darabjuk, a Trinity gyűrű, melyet nem kisebb név viselt, mint a párizsi társaság csillaga, Jean Cocteau. Nemsokára pedig megérkezett Jeanne Toussaint is, aki a ház tervezőjeként egészen az 1970-es évekig diktálta az ékszerdivatot. Ő készítette el Windsor hercegének megrendelésére a Cartier első párducos ékszerét is, majd 1969-ben az ikonikussá vált The Love bracelet karperecet, illetve utóbbinak „párjaként” 1971-ben a The Nail „szöges” karkötőt is. A brandért ekkor már Elizabeth Taylor is rajongott, hiszen az sorra gyűjtötte be azokat a drágaköveket, melyekre a színésznőnek is fájt a foga. A Cartier pedig azóta sem vesztett fényéből, hiszen óráik, nyakékeik rendre a legnagyobb hírességeken tűnnek fel: Demi Moore, Julianne Moore és Lily Collins is rajonganak érte.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Cartier Official (@cartier) által megosztott bejegyzés

Bvlgari

Továbbra is maradunk az 1800-as években, hiszen még bőven van miről beszélnünk: leginkább a Bvlgariról, mely már megalapításakor is nemzetközinek volt mondható. A céget ugyanis 1884-ben egy Sotirio Bulgari nevezetű görög ezüstműves alapította Rómában. A márka ékszerei hamar népszerűvé váltak, hiszen azok nemcsak szemet kápráztatóak, hanem magas minőségűek is voltak. Így az ékszerész első üzlete után sorra nyitotta az új boltokat, melyekben már fiaira, Giorgiora és Costantinora is számíthatott. Az ezüstöt hamar aranyra cserélték és termékskálájukat egyre csak növelték a luxusékszerek területén. A márka egyedi, ókori görög és római művészetek által inspirált, geometrikus mintákkal és fényes drágakövekkel díszített ékszerei hamarosan a gazdagok és a hírességek kedvenceivé váltak.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

BVLGARI Official (@bvlgari) által megosztott bejegyzés

Az 1940-es évekre fokozatosan alakult ki a máig összetévesztethetetlen Bvlgari-stílus, mely az a ’70-es évekre az egész világot meghódította. A brand terjeszkedni kezdett. Az európai nagyvárosok után megcélozták az Egyesült Államokat is, és sikerük mindenhol elsöprőnek bizonyult. Színes drágakövekkel díszített, szikrázóan ragyogó darabjaik máig megmaradtak a hagymányoknál, mégsem tűnnek divatjamúltnak, sőt. Anne Hathaway, Zendaya és Priyanka Chopra más és más stílusa tökéletesen példázza mindezt.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

BVLGARI Official (@bvlgari) által megosztott bejegyzés


Nyitókép: CBS via Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)