Amikor egy új helyre utazunk, az útitervünk tele van múzeumlátogatásokkal, éttermi foglalásokkal és kulturális eseményekkel. Néhányan azonban új megközelítést választottak arra, hogy személyesebb betekintést nyerjenek a helyiek életébe.
A TikTok felhasználói egy egészen új módját találták meg annak, hogy jobban megismerjék az általuk meglátogatott országokat és városokat. A közösségi platformon ugyanis egyre népszerűbbé válik bevásárlóturizmus (grocery store tourism) nevű trend, amely szerint érdemes egy szupermarketet is beiktatni az úti céljaink közé. Ez pedig pontosan olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. Az utazók egy kis időt szánnak a nyaralásukból arra, hogy körülnézzenek a környék nagyobb boltjaiban, így nem csak egy-egy éttermi vacsorával gondoskodnak arról, hogy megismerjék a helyi kultúrát. Egy TikTok-felhasználó például egy malajziai szupermarketben tett látogatásáról készített videót, melynek leírásában így fogalmazott: „ez talán ellentmondásos, de szerintem a legjobb dolog, amit utazás közben csinálhatsz, az, ha elmész a szupermarketbe. Technikai értelemben ez is városnézés, nem igaz?”
Mi van a trend népszerűsége mögött
Bár otthon gyakran nyűgnek érezzük a bevásárlást, egy ismeretlen szupermarket sorait bejárni viszont nem egy szükséges rossz, amit minél előbb ki akarunk húzni a teendőink listájáról, hanem sokkal inkább szórakoztató felfedezés. Egy új helyen ugyanis, különösen külföldön, a polcokon olyan termékekre bukkanhatunk, amelyekkel otthon nem találkozunk vagy olyan ételeket találhatunk, melyeket már régóta meg szeretnénk kóstolni. Ráadásul, ha sikerül valami érdekesre bukkani, az nemcsak kulturális élményként marad meg, hanem akár szuvenírként is hazavihetjük. A TikTok-on többen élnek is ezzel a módszerrel és a trend által inspirált videók közt még olyan is szembejött velünk, ahol az egyik felhasználó például Malajzia legnépszerűbb csokoládéitalából, a Milo-ból vásárolt néhány dobozzal, hogy hazavigye és megkóstoltassa azt barátaival. Egy másik pedig egy görög szupermarketben tett látogatásáról készített videót, ahol összehasonlította az amerikai és a görög termékeket. Az országban pedig meglepődve fedezete fel a számára ismeretlen zöldségeket és más érdekességeket. A „bevásárlás” mindemellett lehetőséget ad arra, hogy megértsük, milyen is lehet helyinek lenni. Bár az éttermek és kávézók is nyújthatnak hasonló élményt, a szupermarket kínálata tükrözi legjobban, hogy mit is esznek ott az emberek a mindennapokban.
A bevásárlóturizmus mindenkit meghódít
Ugyan a trend a TikTok amerikai felhasználóitól indult, viszont már nem csak ők élvezik a bevásárlóturizmus élményét. Hiszen a külföldi turisták számára ugyanolyan izgalmas felfedezni az amerikai szupermarketeket. Sokan közülük megosztják élményeiket a közösségi médiában, kiemelve azokat a dolgokat, amelyek meglepik őket – például az óriási választékot vagy az amerikai boltok európaiaktól jóval eltérőbb elrendezését. Egyikük, például arról készített videót, hogy milyen meglepő számára, hogy egy teljes folyosót a Coca-Colának szentelnek, és milyen sokféle Oreo keksz közül lehet választani. Egy másik felhasználó azt hangsúlyozta, milyen különös számára, hogy az amerikai boltokban a tojást a hűtőpultban tartják, és hogy milyen széles a vény nélkül kapható gyógyszerek választéka.
Próbáld ki te is!
Nyitókép: jchizhe/GettyImages
Forrás: First for women
Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:
- Így lesz olcsóbb a nyaralás
- Ez a nyaralóhely lehet a magyarok új kedvence
- Gondoltad volna? 2040-re ez az ország lesz a leglátogatottabb úti cél