A Z-generáció Teleshopja – hatalmas üzlet az élő közvetítés

Kamera forog, indulhat a vásárlás

Kínában hatalmas sikere van az olyan live streaming alkalmazásoknak, amiken keresztül a vásárlók a közvetítés közben vásárolhatnak meg különböző termékeket. Vajon az új trend az egész világot meghódítja majd?

Napjainkban már nem számít eget rengető szenzációnak, hogy a live streameknek köszönhetően olyan zártkörű eseményekbe is bepillantást nyerhetünk, ahova valószínűleg sosem jutottunk volna el. Ez lehet egy online sportközvetítés, egy koncert vagy a legnagyobb divathetek bemutatóinak forgataga. Akár saját nappalinkból élő adásban nézhetjük végig a Chanel, a Ralph Lauren és a Givenchy legfrissebb kollekcióját felvonultató fashion showt. Mi több, a see-now buy-now, avagy a „nézd és vedd” vonalnak hála, már a bemutató után lecsaphatunk a legújabb darabokra.

Azt hittük, az online vásárlásban rejlő lehetőségeket már teljesen kimaxolta társadalmunk – a különböző webshopok mellett, már a közösségi oldalakon (Facebook, Instagram) is bőven akadnak olyan ajánlatok, amik a pénzköltésre csábítanak minket. Kínában viszont egy újabb trend jelent meg és vált népszerűvé  – az élő közvetítések alkalmával vásárolhatunk is. Sőt, kifejezetten erre a célra kifejlesztett alkalmazásokat is piacra dobtak. Üdv a 21. században!

Történetünk szereplője Yangyang, aki pontosan egy ilyen app (ShopShops) segítségével jelentkezett be egy New York-i áruházból. A közvetítés több, mint két órán keresztül tartott és nagyjából 1000 ázsiai néző követte, ahogy Yang bemutatja az általa kiválasztott termékeket és akciókat. A live stream végére számos szépségápolási termék és ruha gazdára talált, amiket az alkalmazás emberei kézbesítettek Ázsiában. 

Ez a vásárlási mód Kínában már évek óta népszerű, sokan azt jósolják, hogy hamarosan Amerikában is elterjedtté válik. Éppen ezért az egyik legismertebb kínai start-up cég, a ShopShops azt tervezi, hogy az alkalmazást angol nyelvű verzióban is elérhetővé teszik. Természetesen az USA-ban sem nézik tétlenül az élő közvetítésekben rejlő lehetőségeket. A Dote például 15 perces „shopping partikat” szervez, amikor bárki kikérheti híres influenszerek véleményét egy-egy streaming alatt. Summer Mckeen és Emma Chamberlain, akik a tinik nagy kedvencei (2 és 8 millió feliratkozóval) például több milliós hasznot generáltak a cégnek.

A live stream applikációkat sokan a televíziós vásárláshoz hasonlítják. Abban viszont különbözik elődjétől, hogy a fiatalabb generációnak szól és sokkal közvetlenebb, személyesebb hangnemben szólítja meg nézőit. Pontosan ebben rejlik a sikere. Úgy érezhetjük, hogy a telefon túloldalán álló személy (aki képzett eladó és mindent tud a termékekről) személyre szabott ajánlatokkal készült nekünk és közben nem skandálja a fülünkbe, hogy tárcsázzon most, már csak néhány darab maradt.

Nyitókép: sergey causelove/Shutterstock

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: