A népszerű sportszermárkánál évről-évre egyre többet tesznek azért, hogy csökkentsék a brand ökolábnyomát, természetesen a 2021-es évre is ambiciózus célokat tűztek ki maguk elé. Ezek közé tartozik legújabb vegán bőr modelljük bemutatása is.
Az Adidas néhány napja jelentette be, hogy elkezdte a micéliumból – a gombák gyorsan növekvő gyökérzetéből – készült vegán cipők fejlesztését. A német sportóriás októberben kötött megállapodást a Bolt Threads biotechnológiai startup céggel, amely a micéliumalapú vegán bőrt, azaz a Mylo-t biztosítja nekik. Arról egyelőre nincs információ, hogy az új modellt mikor dobják piacra, de nem kizárt, hogy már a nyáron debütálhatnak a fenntartható sportcipők.
Az egyik legismertebb vegán bőrre specializálódott vállalat, a Bolt Threads 2020 októberében több sport- és divatmárkával lépett együttműködésbe: az Adidas mellett Stella McCartney, a Lululemon és a Kering csoport – amely olyan márkák irányításáért felelős, mint a Gucci, a Saint Laurent, a Balenciaga, az Alexander McQueen és még sok más – számára is elérhetővé teszi az innovatív alapanyagot. A Mylo számos szempontból felülmúlja az állati bőrt: előállítása során kevesebb üvegházhatású-gáz keletkezik, kisebb a vízigénye és etikus megoldást kínál.

Az új, növényi alapú anyagok felhasználása mellett az Adidas célja, hogy idén még több óceáni hulladékot hasznosítson újra. 2020-ban 15 millió pár cipőt gyártott az óceánokban begyűjtött műanyagokból, ezt a számot 2021-ben 17 millióra szeretnék növelni. A cég közleményéből az is kiderült, hogy másik fontos céljuk, hogy a termékcsaládok minimum 60 százaléka újrahasznosított poliésztert tartalmazzon, és hasonló terveik vannak a pamut újrafelhasználásával is.

Az Adidas már évek óta a fenntartható divat úttörőjének számít, 2018-ban az első vegán sportcipőjüket is bemutatták: Stella McCartney tervezővel közösen piacra dobták az ikonikus Stan Smith modell vegán változatát. A kollekció 2019-ben egy színes csillagmintákkal és szivárványos cipőfűzővel ellátott verzióban is elkészült, tavaly pedig az „Our Icons Go Vegan” kezdeményezéssel arattak hatalmas sikert. Ebben a sportmárka történetének legnépszerűbb cipőit készítették el vegán változatban. Többek között az Adidas Samba és a Continental 80 oldalán is ott díszelgett az „Adidas Originals Vegan” logó, amelyet az állati eredetű alapanyagoktól mentes termékekre tesznek.
Forrás: VegNews
Nyitókép: Adidas