„Aki a testünket érinti, minket érint” – De vajon hány érintés kell a boldogsághoz?

Szeretetnyelv-sorozat - 3. rész: Testi érintés

„Legbensőbb énünk elválaszthatatlan a testünktől. Aki a testünket érinti, minket érint. Aki fizikailag távolságot tart tőlünk, az érzelmileg is távol tart magától.” – írja Gary Chapman. Előzd meg, hogy elhidegüljetek egymástól!

Ha a szeretetnyelvek kerülnek szóba, a férfiak nagyrésze tévesen egyből rávágja, hogy az övé biztosan a testi érintés. Valamiért a testi érintést a szexualitással azonosítjuk, pedig több annál. Aki a testi érintés nyelvét beszéli, annak sokkal kifejezőbb egy-egy apró gesztus, simogatás vagy ölelés, mint egy „szeretlek”. Gondoljunk csak bele, hányszor érintünk meg embereket napközben: kézfogás az új kollégával, ölelés egy régi baráttal való találkozáskor vagy egy bátorító hátbaveregetés egy szomorú ismerősnek. Aztán fáradtan hazaérkezünk egy nehéz munkanap után, dobunk egy puszit a párunknak, és ezzel le is zártuk a napi érintkezéseket. Hát nem pont annak kellene tartogatnunk a legtöbb gyengéd érintést, akit a legjobban szeretünk? Nem ő érdemli meg leginkább azt, hogy a szeretetteljes mozdulatokon keresztül érezze a szeretetünket? Ha az érintések elmaradnak, könnyen eltávolodhatunk egymással a párunktól, végül arra ébredünk, hogy csak élünk egymás mellett, mint két idegen. Lássuk hát, mik azok az apróságok, amiket már ma megtehetünk azért, hogy még szilárdabb alapokra helyezzük a kapcsolatunkat!

1. Mindennapi eledelünk

Arra, hogy nap mint nap kimutassuk a szeretetünket ugyanolyan szükségünk van, mint az ételre. Ha a párod szeretetnyelve a testi értintés, fontos, hogy saját, rendszeres érintési szokásokat vezessetek be. Ezek olyan apró mozdulatok, amik szótlanul kifejezik, mennyire szereted őt. Például soha nem mulasztod el a „jóéjt csókot”, vagy az autóban mindig a combján pihenteted a kezed. De jöhet egy lágy, „jó, hogy itthon vagy” ölelés is, amikor hazaér a munkából.

2. Szerelem óra

Biztosan hallottál már a csendes óráról. Ez az óra az énidőről szól, amikor meditálsz, csendben megérkezel a pillanatba vagy éppen csak gondolkozol az élet nagy dolgain. Ma már nem kérdés, hogy szükségünk van időnként arra, hogy csak magunkkal foglalkozzunk. Az énidő során új erőre kapunk, és kiegyensúlyozottabbá válunk. Ugyanezeket az áldásos hatásokat fedezheted fel a kapcsolatodban is, amikor fenntartasz a napodból egy szűk órányit a szerelmedre, vagyis kettőtökre. Lehet ez este, lefekvés előtt, amikor mondjuk vesztek egy forró fürdőt és közben cirógatjátok egymást és beszélgettek, vagy reggel, még mielőtt elkezdődne a napotok, bújjatok össze. Találjátok meg a nektek legmegfelelőbb időt és időtöltést, és ne tágítsatok mellőle!

3. Kéthetente egy kis plusz kényeztetés

A szürke hétköznapokat bearanyozzák az apró érintések. Ha az előző tippeket megfogadod, akkor máris van mindennapi szerelemszokásotok és szerelemórátok. Ezek segítenek legyőzni a nehézségeket. Ha ennél is többre vágysz, akkor megéri beiktatni igazi ínyencségeket is időnként. Tudod, hogy a partnered már ezer éve szeretne elmenni egy masszőrhöz a fájós nyaka miatt? Szervezz neki egy otthoni relaxálós napot, amikor illatos olajokkal megmasszírozod. Tervezzetek be olyan napokat, amikor egymás kívánságait teljesítitek!

4. Játékos (újra)felfedezés

Emlékszel még a kapcsolatotok elején arra a bizsergető izgalomra, amikor felfedeztétek egymás testét? Hogy mennyire vérpezsdítő volt már csak a kezét is megérinteni? Az évek múlásával az izgalom csökken, mert már úgy ismeritek egymást, hogy talán csukott szemmel is meg tudnád mondani, hány anyajegy van a karján. De egy kis kreativitással felidézhetitek a kezdeti időket. Erre segítségként itt egy játék: a lényege az, hogy egyikőtök egy sál segítségével kösse be a szemét. Ezután a másik, különböző testrészeit érinti a bekötött szemű fél ujjához (vagy akár ajkához), akinek aztán ki kell találnia, hogy mit érzett. Az, hogy meddig mentek el és mennyire viccesre vagy romantikusra veszitek a játékot, csak rajtatok múlik. Biztosan lesznek nagyon könnyű feladatok is, de akár meg is dolgoztathatjátok egymást, ha olyan kevésbé érintett területeket kell kitapintanotok, mint a könyök, boka vagy éppen a lábujjak közti rés.

5. Külön, de mégis együtt

A kapcsolat elején szeretnénk minden percünket a párunk közelében tölteni és legszívesebben folyton a karjaink között tartanánk. A későbbiekben aztán mindenkinek akad saját elintéznivalója, és ez a távolság egyre csak nő. Te a szoba egyik sarkában olvasol, ő a másikban dolgozik. Csökkentsétek a köztetek lévő fizikai távolságot, és akkor az érzelmi is csökkenni fog. Délután még mindkettőtöknek van egy kis munkája? Üljetek le egymás mellé a kanapéra, ahelyett hogy két különböző asztalnál fejeznétek be a dolgotokat. Igaz, hogy különböző dolgokra koncentráltok, de a fizikai közelség által mégis együtt lehettek közben.

6. Válsághelyzetben is egymás mellett

Az életben sokszor adódnak olyan helyzetek, amiket nagyon nehezen élünk meg: egy trauma, egy haláleset vagy munkahely elvesztése. Ilyenkor van a legnagyobb szükség arra, hogy támogassátok egymást, hogy legyen kinek a vállán kisírni a bánatotokat. Felejtsd el a világmegváltó mondatokat, a legjobb, amit tehetsz egy szívből jövő vigasztaló ölelés. Sok ember hajlamos a nehéz terhek cipelése közben eltaszítani a szeretteit, de ez csak még inkább megnehezíti az elviselést és a kapcsolatra is negatív hatással van, ezért inkább ne engedd. A testi közelség gyógyítja a lelket. Szerelmes szeretkezésre, szívgyógyító csókokra és léleksimogató ölelésekre van szükségük ilyenkor az embereknek, nem pedig üres szavakra és távolságra.

Szerző: Szakács Betty

Nyitókép: Alex Bocharov/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: