Mi más is lehetne egy igazi divatrajongó legfőbb vágya, minthogy elsők között láthassa kedvenc brandje legújabb kollekcióját? Nos, ez az álom ritkán ugyan, de valóra válhat.
Egy kedves olvasónk esetében is így történt, mi pedig abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy megosztotta velünk az élményeit. Nemrég ugyanis Milanóban tekinthette meg a Fendi őszi-téli ready-to-wear kollekciójának bemutatóját és mivel tényleg csak kivételes esetekben fordul az elő, hogy olyan nagymúltú divatház show-jának „kulisszái mögé” tekinthetünk be, mint az olasz brand, rögtön meg is ragadtuk az alkalmat, hogy kicsit kifaggassuk őt. Neki köszönhetően nemcsak a bemutatott kreációkról, hanem a show exkluzivitásáról is érdekes részleteket tudhattunk meg.
„A milánói Fashion week egy hete alatt nyüzsög a város, tele van izgalmasabbnál izgalmasabb figurákkal, ruhakölteményekkel. Egy divatrajongó számára ez az egy hét maga a paradicsom egy ilyen városban. Lépten-nyomon világszerte ismert influenszerekkel találkozni, akik a legnagyobb divatmárkák sokszor legújabb és a legtöbb esetben legkifinomultabb ruhakölteményeiben indulnak a különböző divatbemutatókra. Számomra felfoghatatlan élmény volt mind a show, mind a körülötte levő hatalmas felhajtás.
Ilyenkor valóban megérti az ember, hogy ez nem csak arról a tizenöt-húsz percről szól, amíg a modellek végigmennek a kifutón egy-egy ruhakölteményben, hanem rengeteg előkészületet és szervezést igényel, amíg ez a “párperces” élmény így összeáll.
A kollekció és a show összeállításán kívül szintén a divatház feladatai közé tartozik ilyenkor a vendégek elszállásolása a hotelekben, sminkes, fodrász biztosítása majdnem minden vendégnek, akik a sorokban ülnek, a névre szóló meghívók, az utak megoldása a meghívottak számára és az ezen az egy délutánon ott dolgozó több száz ember koordinációja. Mindezeknek köszönhetően valóban úgy érzi magát egy ilyen eseményen az ember, mintha egy igazi sztár lenne egy kis időre.”
Persze nemcsak az előkészületek igényeltek ilyen óriási odafigyelést. Mint az minden luxusdivatház esetében megfigyelhető, nagy hangsúlyt kapnak a díszletek, a kifutó kialakítása, sőt még az aláfestő zene is.
„Káprázatosan volt kialakítva a showroom. Már amikor megérkeztünk, megjelentek az ikonikus feliratok és falak, melyek előtt az influenszerek és sztárok is fotózkodtak. A bemutató kezdete előtt, a kifutón végigsétálva tudtuk elfoglalni a helyeinket és ekkor már bepillantást nyerhettünk a dekoráció kialakításába is, ami igazi színházi élményt nyújtott az óriási selyem drapériákkal. Minden évben más és más koncepciót követnek a divatházak. Az idei év a Fendinél az 1900-as évek végére jellemző, londoni szubkultúra jegyeit viselte, melyből számomra leginkább a japán vonások voltak izgalmasak. Ez visszaköszönt a ruhák egy részének megjelenésében és a divatbemutató zenéjében egyaránt.”
Így a fent említett elemek harmóniájából, illetve a kifutókon végigvonulú modellek lookjaiból áll össze egy divatbemutató. De, hogy milyen a Fendi 2024-2025-ös kollekciója? Arról ezúttal nem mi mesélünk, hanem olvasónk számol be róla:
„Mint látjuk, a nagy divatmárkák ebben az évben visszatértek az egyszerűbb, letisztultabb, könnyen kombinálható, utcán is viselhető vonalakhoz és ezt a Fendi is követi a maga stílusában. A burgundi, a barna, a khaki, a szürke és a kék sötétebb árnyalatait választották a 2024-es év őszi-téli színeinek. A divatbemutató után lehetőségünk volt résztvenni egy after party-n a kulisszák mögött, ahol a modelleken levő ruhákat már vállfákra felakasztva nézhettük meg, alaposan szemügyre véve az anyagokat és színeket. Kedvenc lookjaim egyike a divatbemutató első darabja, egy csodálatos burgundi kabát japán vonásokkal, illetve egy nemesi, londoni úrihölgy viseletére emlékeztető szürke kosztüm volt.”
És hogy kikkel találkozhatunk egy ilyen volumenű eseményen? Nos, természetesen a divat igazi nagyágyúi, főszerkesztők, modellek, színészek és influenszerek is helyet foglalnak a bemutatók sorai között. Aki pedig igazán szerencsés, még a tervezőket is elcsípheti a színfalak mögött.
„Bár ez a show a 2024 őszi-téli kollekció bemutatója volt, azokkal a darabokkal, amik a Fendi boltok vásárlói számára majd elérhetőek lesznek, és nem egy couture show, ahol valóban hemzsegnek a sztárok, itt is nagyon sok ismert arcot sikerült elcsípnem. Aki számomra talán legemlékezetesebb volt, az maga Anna Wintour, az amerikai Vogue főszerkesztője. Jessica Biel és Amber Valletta színésznők is a nézők soriban ültek ezen az eseményen, de az ismertebb influenszerek közül ott volt Tamara Kalinic, Leonie Hanne, Caroline Daur, Heart Evangelista is, őket sikerült látnom személyesen is. A bemutatót követő after party-n pedig többek között a márka vezetőivel, így például Silvia Venturini Fendivel, valamint a Fendi ékszereit tervező Delfina Delettrez-el is volt szerencsénk találkozni.”
Ezeknek az információknak tudatában pedig, azt kell mondanunk, hogy még a legmerészebb elképzeléseinket is bőven túlszárnyalta a Fendi bemutatója.
Amikor elkezdődött a show és elindult a zene, az első modell kilépésénél volt egy pillanat, amikor úgy éreztem, hogy ez lehet az életem egyik legmeghatározóbb momentuma.
„Már egész fiatalon is mindig nyomon követtem ezt az időszakot a FashionTV-t nézve. Az a felismerés, hogy ennek most részese lehetek, számomra a leginkább különleges és megható pillanata volt az eseménynek. A show végén természetesen megjelent a kifutón Kim Jones kreatív igazgató, aki a maga egyszerűségével és alázatosságával engem teljesen magával ragadott. Hatalmas tapssal értékelte a közönség a munkáját, személyes véleményem szerint teljesen méltán.”
Ha tetszett a cikkünk, ezek is érdekelhetnek:
- A nagybetűs divat megnyilatkozása a Milano Fashion Week-en
- Kim címkéje, Victoria Beckham mankója és Eva Mendes inspirációja
- Kedvenc pillanataink a divathetekről