A híres olasz divatmárka, az Ermenegildo Zegna már nem először veszt részt jótékonysági akcióban. A legújabb ‚‚A-tól Zegnáig’’ névre keresztelt projektjükben az elmaradott térségek oktatási rendszerének fejlesztését támogatják.
Az egyik legnépszerűbb férfi luxusmárka, az olasz Ermenegildo Zegna története során már számtalan alkalommal bizonyította, nemcsak a termékeivel, hanem jótékonysági kezdeményezéseivel is kiemelkedik a többi brand közül. 1930 óta áll különféle fontos ügyek mellé, ráadásul 2000-ben megalapította saját jótékonysági szervezetét. Azóta a Fondazione Zegna cégcsoport profitjának 5 százalékát minden évben környezetvédelmi kezdeményezések támogatásába fekteti. 2014-ben pedig saját ösztöndíj-programját is elindította, amivel a tehetséges fiatal tervezőket segíti.
A Zegna legújabb, 2019-es őszi/téli kampányában az Oscar-díjas színésszel, Mahershala Alival fogott össze. A #WhatMakesaMan kampányában egy komoly társadalmi probléma került a középpontba, hiszen azt üzenik, itt az idő komolyan venni a ‚‚mérgező maszkulinitás’’ fogalmát és eltörölni a kártékony, mentális betegségeket okozó normákat. Ez a probléma leginkább az USA területén, Ausztráliában és Nagy-Britanniában figyelhető meg. Az említett országokban ugyanis háromszor több 45 év alatti férfi követ el öngyilkosságot, mint nő. Ennek pedig az egyik legnagyobb oka a társadalmi elvárások okozta szorongás és depresszió.
Egy hónap sem telt el és újabb jótékonysági kezdeményezéssel jelentkezett az olasz divatház. A brand ezúttal a világ elmaradott országainak oktatási helyzetén próbál javítani és ezt köti össze előző kampányával. Az ‚‚A-tól Zegnáig’’ néven futó projekt keretein belül piacra dobták a különböző feliratokkal díszített kapszulakollekciójukat. A „Freedom makes a man’’, a „Change makes a man’’ és a „Love makes a man’’ üzenetekkel újra a tradicionális értelemben vett férfiasság definícióját próbálják erősíteni. A pólókból befolyt összegből egy olasz humanitárius szervezet, a Cesvi támogatásával különböző oktatásügyi programokat indítanak el a világ több országában. A workshopoknak, csoportos foglalkozásoknak és az egyetemekkel közös összefogásoknak köszönhetően olyan fiataloknak is esélyük nyílik a tanulásra, akik eddig álmodni sem mertek erről.
Nyitókép: Unsplash
Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:
- A Chez Dodo ezúttal a női egyenjogúságért harcol: debütált a #rebelgirls projekt
- Bréking: az innovatív vezetők 100-as listáján csupán 1 nő szerepel
- Stella McCartney a klímaváltozás krízisére hívja fel a figyelmet legújabb kampányában