Antropológiai portrék, távoli tájak alakjai, akik a természet legkülönbözőbb elemeit öltik magukra: mohát, kagylókat, gallyakból készült koronát. A két skandináv fotóművész arra keresi a választ, hogy kik vagyunk, és hová tartozunk.
Láttál már olyan természetfotót, amin a vadállatok az észrevétlenségig beleolvadtak az őket körülvevő környezetükbe? Az álcázás a vadvilág önvédelmi módszere, egy olyan képesség, ami által az élőlények láthatatlanná válnak ellenségeik számára. De amikor egy fényképész idős embereket a táj szerves részeként kap lencsevégre, az maga az önkifejezés életigenlő kinyilatkoztatása.
Az Eyes as Big as Plates két skandináv művész, a finn Riitta Ikonen és a norvég Karoline Hjorth közös projektje. Az izgalmas munkát a skandináv folklór karakterei inspirálták, ami a modern ember és természet kapcsolatának folyamatos megértésére törekszik.
A fotósorozatok a legkülönbözőbb háttérrel rendelkező, idős emberek közreműködésével készültek. Van köztük nyugdíjazott halász, vízvezeték-szerelő és operaénekes is. A két fotóművész 2011 óta dolgozik együtt, és Skandinávián kívül – rendkívüli munkájuknak köszönhetően – készítettek fényképeket más európai országokban, valamint Japánban, és Grönlandon is.
A sorozat minden egyes képe magányos alakot jelenít meg a tájban, aki olyan természeti elemeket visel magán, ami független időtől és tértől. A természet ezeken a fotókon egyszerre jelenik meg tartalomként és háttérként. A képen szereplő emberek szó szerint a természetben élnek, és mozdulatlan szoborként olvadnak bele a tájba.
A két művész nem titkolt célja, hogy a modern társadalom újra felfedezze azt a demográfiai csoportot, akiket gyakran elhanyagol és perifériára helyez. Ikonen és Hjorth erősen hisznek abban, hogy a projektjük segítségével új nézőpontból közelíthetjük meg azt a kérdést, hogy kik vagyunk és hová tartozunk.
Forrás: Good News Network
Nyitókép: Eyes as Big as Plates