Az ősz slágere, amivel sokat tehetünk az egészségünkért: a körte

Kevésbé népszerű, mint az alma, pedig ez a gyümölcs is megérdemli a figyelmet. A körte kihagyhatatlan, ha fontos számunkra az egészség megőrzése, a szép bőr, és esetleg néhány felesleges kilótól is szeretnék megszabadulni.

Ha kiegyensúlyozott és tápláló étrendre törekszünk, akkor a körtét feltétlenül iktassuk be. Fogyasztásával csökkenthetjük a cukorbetegség és a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát, rostokban és antioxidánsokban gazdag, ráadásul teljesen koleszterin- és zsírmentes, ami segíthet a fogyásban is. Egy 2019-es tanulmányban olyan embereket figyeltek meg, akik 12 héten keresztül minden nap elfogyasztottak két körtét. Az eredmények nagyon biztatóak voltak, ugyanis a résztvevők, akik korábban magas vérnyomással küzdöttek, jobb értékeket produkáltak. A körtének magas a víztartalma is, ami segít a szervezetnek megszabadulni a felhalmozódott méreganyagoktól. Sokféleképpen építhetjük be a mindennapi étrendünkbe, legyen szó fűszeres, sült körtével készült zabkásáról vagy körtekrémlevesről. Ha turmixot készítünk, akkor se feledkezzünk meg a körtéről, nagyon jól passzol a kedvenc gyümölcseinkhez is.

Az alma vagy a körte az egészségesebb?

Minden nap egy alma az orvost távol tartja. Vajon elmondhatjuk ugyanezt a körtéről is? Fontos megemlíteni, hogy a körte egészségügyi előnyeiről jóval kevesebb tanulmány készül, mint az almáéról. Az almafogyasztás csökkentheti számos betegség kockázatát, nehéz felvenni vele a versenyt. Mégsem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a körtének magasabb az ásványi anyag tartalma, több benne a kalcium, a magnézium és a vas. Több benne a rost, viszont kevesebb a cukor, mint az almában. Mindkét gyümölcs hasonló tápanyagtartalommal rendelkezik és hasznos a betegségek megelőzésében. De ha az a kérdés, hogy a körte vagy az alma a jobb, akkor ebben a versenyben mindig az alma fog nyerni.

A körte jót tesz a bőrnek?

A körte nagy mennyiségű A-vitamint tartalmaz, ami jótékony hatással lehet a bőrre, a hajra és a körmökre. Emellett a körte gazdag olyan tápanyagokban is, mint a lutein és a zeaxantin, ami segíthet a ráncok és az öregségi foltok csökkentésében. Ha egészségesebb bőrre vágyunk, akkor a körtének feltétlenül szorítsunk helyet az étrendünkben, mert olyan ásványi anyagokban gazdag, amikre a bőrnek szüksége van. Ne feledjük, hogy a bőr egészsége szempontjából sokkal fontosabb, hogy mit eszünk, mint az, hogy mit kenünk rá.

Hány körtét ehetek naponta?

A táplálkozási irányelvek szerint napi két körte fedezi a napi gyümölcsszükségletet. Ez a gyümölcs gazdag tápanyagokban, de a rostok nagy része a körte héjában található, ezért fontos, hogy hámozás nélkül együk meg. Sokakban felmerülhet a kérdés: a túl sok körte fogyasztása káros? A körtének enyhe hashajtó hatása lehet, így ha túl sokat eszünk belőle, az hatással lehet az emésztőrendszerre, de egyáltalán nincs ok aggodalomra. Ha bármiből túl sokat fogyasztunk, az jellemzően nem előnyös. Napi két körte elegendő ahhoz, hogy élvezzük a gyümölcs rendszeres fogyasztásának csodálatos hatásait.

Segít a fogyásban?

Ha szeretnél lefaragni a testsúlyodból, akkor a körte remek választás. Mivel nagyon gazdag rostokban, hamar jóllakottnak érzed magad tőle, így segíthet fogyni is. A diéták során mindig fontos, hogy ásványi anyagokban, rostokban és antioxidánsokban gazdag, de kalóriában, zsírban és koleszterinben szegény ételeket válasszunk. A körte ebből a szempontból is tökéletes választás, ráadásul kiválóan helyettesíthető vele az édesség, tökéletes étkezések közti nassoláshoz. Ezzel a gyümölccsel garantáltan kordában lehet tartani a fogyókúra alatt rád törő falánkságot és sóvárgást.

Forrás: gildshire.com
Nyitókép: Dan Gold/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: