„Mindig őszintén írunk és zenélünk” – A Bagossy Brothers Company zenekar tagjai meséltek

Megjelent az együttes „Otthontól Fűtött Tél - Tájak, Ízek, Bagossy” című könyve, amellyel a szülőhelyükre, a gyergyói tájra kalauzolják el az olvasókat. Bagossy Norbert és Tatár Attila elárulta nekünk, miért volt fontos számukra a kötet megjelenése.

Bár a 2020-as év nem adott sok lehetőséget a zenészeknek a turnézásra, a Bagossy Brothers Company tagjai megpróbáltak minden helyzetben arra fókuszálni, hogy a pohár sokkal inkább félig tele legyen, mintsem üres. Bár idén a megszokotthoz képest kevesebb és kisebb létszámú koncertet tudtak szervezni, más utat is találtak arra, hogy meglepjék a rajongóikat. November 30-án megjelent az együttes „Otthontól Fűtött Tél – Tájak, Ízek, Bagossy” című téli hangulatkönyve, amelyben a zenekar személyes sztorijai mellett csodás gyergyói tájakat és ételeket ismerhetnek meg az olvasók. A helyszínválasztás természetesen egyáltalán nem véletlen, hiszen a 2013-ban megalakult banda története éppen Gyergyószentmiklóson kezdődött el.

Egyszer volt, hol nem volt…

„A Bagossy Brothers Company egy különleges vidékről származik, ami nem feltétlenül kap elég figyelmet” – tudtuk meg a banda gitárosától, Tatár Attilától. „A gyergyói világ (a medence és a környéke) olyan specifikumokat hordoz, amikről úgy gondoltuk, jó lenne megosztani a tágabb közönséggel is” – mesélte és azt is hozzátette, a kötet egyáltalán nem csak a zeneszeretőknek szól. „Én lifestyle könyvnek szoktam nevezni, mivel a gasztronómia, a tájak és a történeteink útján bemutatja azt a világot, ahonnan érkeztünk.” Attila szerint az „Otthontól Fűtött Tél” segít továbbépíteni a róluk kialakult képet, miközben rengeteg olyan gyergyói sajátosságot konzervál, amit a gyermekkoruk során megéltek. A múltidézés ellenére a kötet mégis előremutató, ugyanis megkérték a séfeket, hogy a tradicionális receptek mellett modernebb ételeket is készítsenek. „Ezáltal azt is bebizonyíthatjuk, hogy a gyergyói gasztronómia nemcsak régen létezett, hanem van benne potenciál is.”

Fotó: Bagossy Brothers Company

Otthon, édes otthon

A Bagossy Brothers Company két részre bontotta a könyvet: az első fejezetben a tájhoz kapcsolódó személyes történeteiket osztották meg a gyerekkoruktól kezdve egészen a már zenekarban töltött évekig, ezeket azok a képek illusztrálják, amelyeket az elmúlt közel 15 évben Attila készített a tájról hobbifotósként. A kötet második fele már a gasztronómiáé, ehhez séf, cukrász és pék segítségét is kérték. A szakemberekhez ők maguk is csatlakoztak és részt vettek a sütés-főzésben. „Olyan ételeket ismerhetnek meg az olvasók kicsit modernebb változatban, amiken mi felnőttünk. Nálunk például nem halászlé a menü karácsonykor, hanem töltött káposzta. Ezekbe a hagyományokba szerettünk volna bepillantást engedni mindenkinek” – emelte ki Bagossy Norbert, az együttes énekes-gitárosa.

Fotó: Bagossy Brothers Company

A tél varázsa

Attila úgy látja, az év leghidegebb évszaka az, ami a leginkább karakteres a gyergyói vidéken, ekkor válik igazán különlegessé a táj, de elméletben már felmerült köztük az is, hogy kiadják a kötet nyári változatát is. Norbi pedig azt is hozzátette, hogy a tavasz és a fesztiválszezon sűrű számukra, így a tél az, amikor lehetőségük van arra, hogy a munkát félretéve tölthessenek együtt időt. „Gyergyószentmiklóson tulajdonképpen a december teljes egészében az ünnepléssel telik. Mivel Szent Miklósról nevezték el a szülőhelyünket, ekkor tartják a városi ünnepeket is. Ezt a máshoz nem fogható érzést próbáltuk megfogni és átadni, ami hóesés és finom ételek nélkül szinte lehetetlen lett volna, így állt össze ez a könyv” – fejtette ki Norbi.

„Visszajövök én egyszer még
az esőt ha elfújja a szél
minden ember hazatér!
Meleg az otthontól fűtött tél
csak az kell, hogy jó legyél,
hogy te mindig itt legyél!” – Bagossy Brothers Company: Visszajövök

Szabadság, gyere haza!

Az otthon idén talán minden eddiginél nagyobb szerepet töltött be az életünkben, Attila azt mondja, a Bagossy Brothers Companynek jót is tett a tavaszi karanténidőszak, mert végre volt lehetőségük arra, hogy kipihenjék az elmúlt 7 év pörgését, így ezt a közel 3 hónapot mindannyian pozitívan zárták. „Nyáron szerencsére koncertezhettünk is az előírások betartása mellett. A mostani szünetet egyelőre még pont ideálisnak tartjuk, mert új dalokon dolgozunk, utána jönnek az ünnepek, akkor szintén minden a nyugalomról szól.” Azt azonban kihangsúlyozta, hogy az otthon attól válik igazivá, hogy egyszerre szabadságot is jelent. „Nemcsak a saját otthonunkat kell, hogy jelentse, hanem egyfajta közösségi élményt és együttlétet is a szeretteinkkel – a könyvünk éppen erről szól.”

Fotó: Bagossy Brothers Company

A pohár mindig félig tele van

Norbi abba is beavatott minket, hogy jelenleg a következő lemezükön dolgoznak, amivel 2021 elején szeretnének debütálni. „Nálunk alapvetően sosem áll le a kreatív munka, ezen az albumon is már a tavaszi karantén óta dolgozunk, de most még több időnk van rá a koncertek híján. Folyamatosan próbálunk egy kicsit újítani, kíváncsiak vagyunk, hogyan reagál majd a közönség ezekre a dalokra.” Norbi azt vallja, hisznek abban, hogy mindig meg kell próbálni maximálisan kihasználni a lehetőségeiket, ami most az új dalok írását és hangszerelését, a klipek leforgatását jelenti. „A logisztikát nehéz kitalálni, mert 2 különböző országban tartózkodnak a zenekar tagjai és a határátkelések is korlátozottak. Így előfordulhat, hogy a számok felvevését valamilyen új módon kell megoldanunk, de ezt is kíváncsian várjuk. Tényleg úgy kell ezekre az akadályokra tekinteni, mint legyőzendő kihívásokra, és ha ezt tesszük, akkor még erősödhetünk is általuk. Mi így állunk az élethez.”

Fotó: Bagossy Brothers Company

Szívvel-lélekkel a siker felé

Norbiék hozzáállásának sikere pedig nem is lehet kérdéses, hiszen a DUE Médiahálózat 14 és 24 év közötti fiatalok körében végzett kutatása szerint míg a Tankcsapda lett a legismertebb zenekar Magyarországon, addig a legkedveltebb együttes címét a Bagossy Brothers Company nyerte el. A srácokat olyan bandák követik az élmezőnyben, mint például a Quimby, a Punnany Massif, a Margaret Island vagy a Follow The Flow. Attila kifejezetten örül annak, hogy a 14-18 éves korosztályhoz is eljutott a mondanivalójuk, a dallamviláguk, nagyon kellemes és kedves meglepetésnek tartja az eredményt. „A legismertebb együttesek listáján az első helyet elfoglaló Tankcsapda esetében egyértelműen megfigyelhető, hogy több generáció és felnőtt a dalaikon, mi is ezt szeretnénk elérni hosszú távon” – fejezte ki reményeit Norbi. Az énekes-gitáros úgy gondolja, ehhez több tényező szerencsés együttállására is szükség van: egyrészt az aktuális korosztályban trendi zeneiség adaptálására, de leginkább olyan halhatatlan dalszövegekre és üzenetekre, melyek generációtól függetlenül megérinthetik a hallgatókat és évtizedeken át megállják a helyüket.

„Mindig őszintén írunk és zenélünk, azt csináljuk, amit szeretünk, ezt pedig a közönségünk is megérzi. Talán ezért ilyen szoros a viszonyunk velük.”

Nyitókép: Bagossy Brothers Company

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: