Beetetés, pontybölcső, spiccbot – Úgy döntöttem, elkísérem a pasimat horgászni

24 órás horgászkaland női szemmel

- Légyszi, írd meg ezt az „Egyszer elmentem horgászni anyagot!"- kérte tőlem a főszerkesztőm, én meg igent mondtam, pedig utólag rájöttem, egy egynapos pecatúráról írni sokkal nehezebb, mint az úszót készre súlyozni. Jelentés a vízpart mellől.

Még az elején szögezzük le: engem nem elrángattak, nem kellett könyörögni sem, magam döntöttem úgy, hogy elkísérem a következő pecatúrára a vőlegényemet. Miért csinálok ilyen őrültséget? Mert tudni, látni és átélni akartam azt, amiért ő annyira rajong, hogy havonta egyszer éjszakai horgászatra indul.

Nem volt ismeretlen az évről-évre egyre népszerűbb hobbi, gyerekkoromban gyakran mentem a nagypapámmal horgászni a lakóhelyünkhöz közeli tóhoz. Ő hozta a legfélelmetesebb eszközeit – úszót, botokat, bottartót -, nekem pedig szuper kis kézipecát készített, aminek a végére paprikás-vizes kenyérgalacsint akasztottunk, amivel közvetlenül a vízpart mellett kishalakra vadászhattam.

Éppen ezért nem tartottam olyan eget rengető dolognak azt, hogy szombaton hajnalban kocsiba üljek a barátommal és elmenjek egy másnap reggelig tartó túrára, bár az előkészület sokkal hosszabb volt, mint a horgászattal töltött nettó idő.

Észrevétel: csilliárdokat elkölthetnénk egy horgászboltban

Ha te is úgy döntenél egyszer, hogy horgászni indulsz a pároddal, ne lepődj meg, ha legalább annyi cuccot visztek magatokkal egy-másfél napra, mint egy egyhetes tengerparti nyaralásra. A készülődést itt is napokkal azelőtt el kell kezdeni, hogy biztosan ne szenvedjetek sem ti, sem a halak semmiben hiányt. Első utunk a horgászboltba vezetett, ahol még a plafonról is szákok, horgok és mindenféle pecakütyük lógtak, a kényelmi kiegészítőkről nem is beszélve: csak az a szék a jó, ami majdhogynem fotel és csak olyan sátrat érdemes vásárolni, ami hosszú távra szóló befektetés és felér egy glamping szolgáltatással. Míg én nőként azon gondolkodom, hogy merjek-e kiadni 10 ezer forintnál többet egy új cipőre, addig a barátom például szó nélkül befektet egy húszezres pontybölcsőre (?!), hogy a hal kényelmesen feküdjön és ne sérüljön a nagy fogás után. És akkor még a csodás etetőanyagokról nem is beszéltem.

A mai halak igazi gourmet-k

Nem azon lepődtem meg, amikor a mézes bojlit (etetőanyag) felfűzte, hanem amikor ezt az ínycsiklandó falatot még megspékelte egy ananászos pop-uppal és az egészet belemártotta egy csokoládé ízesítésű dipbe. Szeretnék most egy kicsit visszautalni a korábban leírt paprikás-vizes kenyérgalacsinjaimra –  emlékeim szerint a horgászok régen nem flancoltak ennyit. Vagy a mai halak már igazi ínyencek? Esküszöm, még én is elcsábultam a finom illatú etetőanyagokra.

Ezt megtanulni egy élet is kevés

A damilt én például eddig maximum gyöngyfűzésre használtam, de aztán a barátom felvilágosított, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy a horgászat során melyik zsinórra tesszük le a voksunkat. A választás attól is függ, hogy hol és milyen halakra vadászunk. A botok fajtái még hagyján, de annál a résznél végképp elvesztettem a fonalat, amikor az orsók fajtáira kérdeztem rá. Elsőfékes, harcifékes, nyeletőfékes – te jó ég, ezt megtanulni egy élet is kevés.

De a reggeli ébredés mindenért kárpótolt

Az érkezés után az első dolgunk volt kiszedni a kocsiból a botokat, a különböző méretű és színű műanyagvödröket, a bottartót, az elektromos kapásjelzőt. Bő másfél óra után újra lehetett a barátomhoz szólni, de az összeszerelés alatt én is hasznossá tettem magam, az én reszortom volt a sátor és az egy hadseregnek is elég kaja előkészítése. Amikor végre mindennel végeztünk, elégedetten süppedtünk a kis horgászszékeinkbe és vártuk a nagy kapást. Azt hiszem, ez a várakozás az egész kirándulás legnehezebb része, de csak abban az esetben, ha nincs a tarsolyodban a kedvenc könyved. Úgy már sokkal elviselhetőbb a tétlenkedés, nekem, aki utál huzamosabb ideig egy helyben ülni. Félre ne érts, azért volt jó része is a dolognak: a hajnali madárcsicsergésre ébredés, a friss levegő, a békák brekegése mindenért kárpótolt. Azt hiszem, azóta sem aludtam olyan jót, mint azon az éjszakán. Szóval, menjünk csak horgászni.

Nyitókép: Adam Sherez/Unsplash

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)