Bemutatták a hajózás környezetbarát verzióját: ilyen egy napenergiával működő, bambuszból készült vízitaxi

A Hari Pontoon nevet viselő bambuszból készült hajó a vízi közlekedés új, környezetbarát alternatívája lehet.

Néhány évvel ezelőtt egy brit dizájnstúdió, a Duffy London nagy népszerűségre tett szert miután bemutatta a Solaris Global Cruiser névre hallgató, napenergiával működő luxusjachtot. A tervezői csapat nemrég ismét a fenntarthatóság jegyében alkotott és egy hasonló, de még ennél is „zöldebb” ötlettel állt elő: új projektjükkel energiatakarékos, környezetbarát alternatívát kínálnak a benzinmotoros hajókkal szemben. A Hari Pontoon névre keresztelt vízitaxi tervezése közben a hagyományokat a modern technológiával ötvözték: a jármű szerkezete bambuszból készült és egy napelemes rendszer működteti.

Fotó: Duffy London

A különleges hajót az Indonéziában található Living Waters szálloda számára tervezték, nem véletlen, hogy egy könnyen elérhető helyi nyersanyagra, a bambuszra esett a választásuk. Nemcsak az alapanyag, a jármű formavilága is az ázsiai tradíciókat idézi meg. Ehhez párosul a modern technika, vagyis az a napelemes villanymotor, amely lehetővé teszi a közlekedést és körülbelül 15 ember szállítását.

Fotó: Duffy London

A Duffy London főként gyorsan növő bambuszt használ a Hari Pontoon felépítéséhez, amely széles körben és olcsón beszerezhető nyersanyag, de mellette szólt az is, hogy a könnyű szerkezete miatt a víz felszínén úszik. Ráadásul a növény hihetetlen sebességgel szaporodik. Amikor a bambuszt más természetes szálakkal és gyantákkal kombinálják olyan erős anyag képződik, amelynek a szerkezeti tulajdonságai hasonlóak a modern üvegszálas és szénszálas kompozitokéhoz. „A bambusznak napfényre, vízre és szén-dioxidra van szüksége. Felhasználhatjuk arra, hogy egy olyan járművet hozzunk létre, amely a napfénynek köszönhetően jött létre, a napfény hajtja és nem bocsát ki szén-dioxidot, mi több valójában elnyeli a mérgező gázt.” – mondta Chris Duffy, a stúdió alapítója.

Fotó: Duffy London

Indonéziában és világszerte a legtöbb kishajó továbbra is fosszilis üzemanyaggal működik. A Hari Pontoont eredetileg az indonéz szigetek közötti utazásra tervezték, de elegendő napfény mellett bárhol használható, és a napelemes rendszer folyamatos fejlesztésével alkalmazásának nincsenek korlátai.

Forrás: designbloom
Nyitókép: Duffy London, designbloom

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)