Bújj egy asztronauta bőrébe! Elkészült az első űrillatú parfüm

Az űrkutató központnak köszönhetően mostantól neked is földönkívüli élményben lehet részed - természetesen nincs szó semmilyen ufó észlelésről vagy spirituális tapasztalatról, „csupán” az űr illatát fújhatod magadra.

A kozmikus illat kifejlesztésén több mint 10 éve kezdett el dolgozni Steven Pearce, amerikai vegyész miután a NASA megbízta ezzel a feladattal. Az űrkutató központ célja az volt, hogy a kiképzéseihez pontosan olyan körülményeket teremtsen meg, amelyekkel az asztronauták az űrben találkozhatnak. Ehhez szükségük volt egy olyan koncentrátumra is, amely tökéletesen reprodukálja az űr illatát, így amikor sor kerül a tényleges utazásra, a legénység egyetlen tagját sem éri váratlan meglepetésként az új inger. Pearce az asztronauták beszámolói alapján készítette el a végterméket: Peggy Whitson, a Nemzetközi Űrállomás (ISS) legénységének egykori tagja azt nyilatkozta, leginkább egy frissen elsütött fegyverhez, vagyis a lőporszaghoz tudná ezt hasonlítani. Azzal mindenki egyetértett, hogy az űrben füstös, égetett szagot éreztek, de néhányan a steakhez, a rumhoz és a málnához is hasonlították az élményt. Ezért Pearce pontosan ezeket az illatjegyeket elevenítette fel a receptúrában.

Az összetevőket évekig titokban tartották, amíg Matt Richmond – az Eau de Space termékmenedzsere – meg nem szerezte a listát, majd hamarosan legyártotta az illat palackozott, stílusos üvegben kínált prototípusát. Richmond június 18-án elindította a projekt Kickstarter oldalát, amelyen az 1969 (az első holdra szállás éve) dolláros összeghatárt tűzte ki célul és azt ígérte, ha összegyűlik, valóban piacra dobja az illatot. A termék hatalmas sikert aratott: a finanszírozás összege 24 órán belül elérte a 124%-ot. Egy hónap sem telt el a beharangozó óta, de az összeg ma már 240 ezer dollár felett jár és majdnem hatezer rendelést adtak le a 29 dollárért (9000 forint) kínált üvegcsére. 

Az Eau de Space eladásaiból befolyt összeggel a parfümgyártó a K-12 STEM oktatási programot támogatja, amelyet a tudományos, a technológiai, a mérnöki és a matematikai tantárgyai tettek világszerte elismertté. A készítők másik célja, hogy felhívják a fiatalok figyelmét a természettudományokra és így népszerűsítsék tovább. 

Nyitókép: Eau de Space/Kickstarter

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: