Vulvaszobrok, amelyekkel a gyártók a nők sokszínűségét és különbözőségét ünneplik

A Callaly felmérése alátámasztotta, hogy sokan szégyenkeznek, szoronganak a nemi szervük kinézete miatt. A márka legújabb kampányának célja, hogy eltörölje a „tökéletes vulva mítoszát”.

Bátran kijelenthetjük, hogy a szexuális wellness forradalmának korát éljük – egyre több olyan reklámmal, termékkel és kampánnyal találkozhatunk, amelyek arra összpontosítanak, hogy megszüntessék a menstruációs stigmákat, valamint őszinte, szórakoztató és felszabadult beszélgetéseket kezdeményezzenek a szexuális életet érintő kérdésekben. Ez a törekvés a karantén időszaka alatt még inkább felerősödött – elég csak egy pillantást vetnünk a szexjáték-, valamint a vibrátoreladások robbanásszerű megugrására –, hiszen a lezárások alatt rengeteg nő szánt (újra) időt arra, hogy felfedezze a testét, a vágyait. Ennek ellenére a legújabb felmérések azt mutatják, még mindig van hova fejlődnünk. 

Callaly, a női egészségügyi piac úttörő márkája

A Callaly márkanév nem ismeretlen az újhullámos női higiéniai termékek piacán, hiszen a vállalat 2019-ben hatalmas rajongótáborra tett szert, amikor bemutatta a tampon és az egészségügyi betét ötvözéséből kifejlesztett termékét. A cég azóta több olyan kampányt, illetve előadást is indított, amelynek a menstruáció normalizálása volt a célja. Most egy újabb fontos témára hívják fel az emberek figyelmét, ugyanis a legújabb kutatásuk alátámasztotta, hogy a legtöbb nőben még mindig rengeteg kétely és tévhit lakozik. Ezeket pedig csak úgy oszlathatjuk el, ha nyíltan beszélünk a szexualitásról.

Fotó: Callaly

A Callaly felméréséből kiderült, hogy a 16-35 éves nők egyharmadának problémája van azzal, hogyan néz ki a nemi szerve. A 16-24 évesek 40 százaléka, a 25-34 évesek 37 százaléka kívánta azt, bárcsak „szépek, szimmetrikusak lennének a szeméremajkai”. Ráadásul az előbbi csoport 22, az utóbbi 15 százaléka még azon is elgondolkodott, hogy szépészeti beavatkozással formálja át az alakját vagy a színét – és 13 százalékuk biztos abban, hogy a jövőben szeretne ilyen műtéten átesni. A 16-24 évesek több mint fele és a 25-34 évesek 40% százaléka egyetértett abban, túl nagy nyomás nehezedik rájuk és itt az ideje annak, hogy megszüntessük a „tökéletes vulváról” kialakított képet. Ugyanis pont olyan ártalmas, mint a modern társadalom irreális szépségideálja.

„Beszélnünk kell a vulvákról”

A felmérés eredménye megerősítette a Callaly vezetőit, hogy ismét cselekedniük kell a változás érdekében. A márka nemrég bemutatta a We Need to Talk About Vulvas, azaz a Beszélnünk Kell A Vulvákról című kampányát, amely arra ösztönzi az emberek, hogy felejtsék el a „tökéletes vulva mítoszát”. A kampány új, naprakész információkkal ellátott oktatási anyagot biztosít a szülőknek, az oktatóknak és minden érdeklődőnek. Valamint különleges módon, öntött vulvaszobrokkal ünnepli, hogy milyen sokszínűek és különbözőek vagyunk.

Fotó: Callaly

A #VulvaTalk kampányában 10 inspiráló embert ismerhetünk meg, akik megosztják saját tapasztalataikat és elmesélik, hogyan változott meg a kapcsolatuk saját testükkel, miután megértették, hogy minden nemi szerv egyedi. Történeteikben a nemváltással járó átmeneti időszakról, a kulturális megbélyegzésről, a szexuális tapasztalataikról, a fogyatékosságról és a labiaplasztia iránti vágyról (a szeméremajkak méretét csökkentő műtét) is szó esik. Mindegyikük gipszbe öntötte saját nemi szervét, és a kampányfotók segítségével az egész világnak megmutatják a szobrokat. Ezzel hívják fel a figyelmet arra, mennyire változatos a vulva – és épp ettől olyan gyönyörű.

Fotó: Callaly

A nagykövetek abban is egyetértettek, hogy a pornóipar, illetve a felvilágosítás hiánya is felelős azért, hogy az emberek már fiatalon azt érzik, szégyenkezniük kell a nemi szervük külseje miatt. Ezért indították el a #VulvaTalk digitális platformját, ahol reális, informatív képek mutatják be a vulva sokféleségét, valamint szakértői vélemények, megnyugtató történeteket és hasznos útmutatások segítik az érdeklődőket, hogy felfedezzék testük szépségét. A Callaly reméli, hogy ezzel hozzájárulhat a felesleges szégyenérzet és szorongás csökkentéséhez, illetve kikövezheti az önelfogadás felé vezető utat.

Forrás: Glamour UK
Nyitókép: Teraphim/Getty Images

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk: