A népszerű tornacipő márka szerint is a fenntartható divaté a jövő.
Szerencsére évről évre egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság, a környezetünk védelme, a pazarlásmentes életmód. Amíg kezdetben ez a fajta odafigyelés olyan tevékenységekben merült ki, mint a szelektív szemétgyűjtés, a műanyagok elhagyása, vagy a benzinhasználat csökkentése, mára már az élet minden területén lehetünk öko-tudatosak. A zöld életmódhoz szinte elsőként csatlakozott a divatipar, hiszen évente hatalmas mennyiségű ruhát, cipőt és kiegészítőt vásárolunk, amik csak gyűlnek a szekrényben, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb – főleg fast fashion cégektől érkező – anyag távolról sem környezetkímélő összetevőket tartalmaz.
Az utóbbi időben több nagy márka is átállt az öko-textilek és újrahasznosított anyagok használatára, például a két óriás, az Adidas és a Nike is. Tavaly már a Converse is csatlakozott hozzájuk egy kollekció erejéig, most pedig máris itt a folytatás. A legújabb Chuck Taylor modellek a zero waste jegyében születtek meg: nulla százalék szénfelhasználással és hulladéktermeléssel.
A fenntartható vonal három cipőből áll: két világosabb tónusú és egy teljesen fekete modellből. Felsőrészük 100%-ban újrahasznosított vászonból és a gyárak maradék anyagaiból készült, sőt, a cipők kaptak egy szintén újrahasznosított poliészter hálót, a jobb szellőzés érdekében. A megszokott, hófehér talpak is eltűntek: most koszos fehér, már-már szürkés színt kaptak, apró, színes pöttyös mintával, ráadásul nem színtiszta gumiból készültek, hanem részben habszivacsból, hasonlóan a Nike Space Hippie modelljeihez.
A cipők tervezése egyébként grandiózus feladat volt: összesen 100 kreatív dolgozott rajtuk azzal a céllal, hogy olyan terméket hozzanak létre, amivel felhívhatják a figyelmet a környezetvédelem fontosságára. Az új modelleket ma, azaz július 23-án este 10 órakor mutatják be a Converse.com-on, és innentől már meg is lehet vásárolni őket, körülbelül harminc ezer forintért.
Forrás: solecollector.com; footwearnews.com
Fotók: converse.com
Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk neked:
- ‚‚Reméljük, a krízishelyzet után nagyobb szerephez jut a fenntarthatóság’’ – A világjárvány örökre megváltoztathatja a divatipart is
- 5 feltörekvő magyar divatmárka, amire érdemes odafigyelni
- „Miért ne képviselhetne értéket az, amit szemétként azonosítunk?” – Ferencz Borbála a fenntartható divat jövőjéről (is) mesélt