Egészséges snackek, 100 kalória alatt

Ne a nassolásról mondj le, csak az egészségtelen falatokról!

Nassolni jó, még akkor is, ha éppen nem vagy éhes, csak megszokásból, pótcselekvésből, esetleg unalomból teszed. De sajnos ilyenkor többnyire cukros, vagy sós finomság jutnak eszünkbe, hiszen ezek tűnnek a legkézenfekvőbbnek, és természetesen ezek mindenhol karnyújtásnyira ott vannak.

Azt már számos kutatás igazolta, hogy hiába eszünk egészségesen, esetleg számolgatjuk a kalóriákat, a nassolás a legtudatosabban felépített étrendet is képes hazavágni. Egy ártatlan sütemény ugyanis nagyon gyakran több kalória-bevitelt is jelent, mint az egész napi adagod. A legkisebb bűnbeeséssel pedig azonnal elindul a körforgás, vagyis a vércukorszint ingadozás, tehát onnantól kezdve állandósul az éhségérzet.

Több felmérés azt is alátámasztotta, hogy azok az emberek, akiknél nagyobb vércukorszint-csökkenés tapasztalható, nagyobb éhségérzetről számolnak be, és általában több kalóriát esznek, mint azok, akiknél kisebb a vércukorszint. Idővel pedig az összes extra kalória alattomosan gyarapítja a testsúlyt. A nassolás segít abban, hogy a vércukorszint ne csökkenjen túl alacsonyra, így nem következik be az ebből adódó szédülés, gyengeség, vagy ingerlékenység. Valamint a rendszeresen beiktatott, tudatos „miniétkezések” hasznos tápanyagokkal járulhatnak hozzá az étrendhez, megelőzhetik a túlevést, és segíthetnek fenntartani az egészséges testsúlyt.

Az alábbi snackek jó választásnak bizonyulnak, mivel kalóriaértékük 100 alatt van:

1 csésze áfonya

Az áfonya elképesztő egészségügyi előnyökkel rendelkezik, magas antioxidáns tartalma mellett sok C-vitamint is biztosít a szervezetnek. Érdemes egy kicsit lefagyasztani, így ropogós, édes csemege lesz.

1 kemény tojás

tojásallergia
Fotó: Claudia Totir/Getty Images

A tojás rendkívül sokoldalú élelmiszer, amely akár a főétkezések között is könnyedén bevethető. Főz meg egy tojást, amikor kicsit kihűlt, tedd egy rövid időre hűtőbe, és máris fogyaszthatod. A fehérje biztosítja a jóllakottság-érzést és megelőzi a további éhséget. 6,3 gramm fehérjetartalma mellett mindössze 78 kalóriát és D-vitamint is tartalmaz, ami kulcsfontosságú a csontok és az általános egészség szempontjából.

1 Narancs

A narancs ideális nassolnivaló, magas a vitamin- és rosttartalma, és csupán 72 kalória. Egyetlen narancs közel 3 g rostot, valamint 82 mg C-vitamin tartalmaz. A C-vitamin fontos tápanyag az immunrendszer működéséhez, a bőr és a tüdő egészségéhez. Ráadásul kellemes az illata is, ami az általános jó közérzeten is javíthat.

1 darab sajtrúd

Az előre adagolt, csökkentett zsírtartalmú sajtrudak olyan finom és praktikus snackek, amelyeket könnyedén magaddal vihetsz egy utazás során is. A magas fehérjetartalom mellett kalciumforrás is, ami kulcsfontosságú a csontok egészségéhez.

Egy marék mandula

Mandula

A mandula kiváló növényi fehérjeforrás, valamint nagy mennyiségben tartalmaz E-vitamint is, ami fontos antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. Egy tanulmány megállapította, hogy a mandula szénhidrát helyett történő fogyasztása (pl. kenyér vagy muffin helyett) csökkenti a koleszterinszintet és a hasi zsírtérfogatot azoknál, akiknek magas az LDL-, vagyis a rossz koleszterinszintjük.

3 csésze levegőn pattogatott kukorica

A csészénként mindössze 31 kalóriát tartalmazó, vajazatlan, levegőn pattogatott kukorica is tökéletes variáció a nassoláshoz. Fontos azonban, hogy a megfelelő rosttartalomhoz csak a levegős készülékek használata alkalmas és kerülni kell az ízesített, extrán sós fajtákat is.

Zsírmentes görög joghurt

Egy fél csésze görög joghurtban magas a fehérje és a kalcium, valamint tele van probiotikumokkal, amelyek a bélrendszer egészségét támogatják. A natúr, cukor és ízesítés nélküli verzió is kifejezetten finom, ha túl üresnek találod, pár szem mandulával fokozhatod az ízeket.

Forrás: everydayhealth.com

Nyitókép: MelkiNiImages/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Regisztrálj most, és tedd meg első befizetésed, mi megduplázzuk 100 000 Ft-ig! (x)
Legnépszerűbb cikkek: