Egészséges strandkajára vágysz? 4 alternatíva, amiket könnyedén magaddal vihetsz a partra

Ki mondta, hogy a strandon csak és kizárólag hamburgert, jégkrémet, palacsintát lehet enni? Az egészséges strandkaják például legalább olyan finomak lehetnek! Mutatjuk, melyik kedvenced helyett milyen egészséges finomságot csomagolj.

Ha nyár, akkor strandolás, de ki mondta, hogy a strandon muszáj mindenképp hamburgert, jégkrémet, palacsintát, cukros és alkoholos italokat fogyasztani? Ma már szép számmal akadnak olyan egészséges strandkaják, amelyeket akár otthon is összedobhatsz, és egy hűtőtáskában magaddal vihetsz, így egész nap el leszel látva tápláló, energiát adó, kalóriában az átlagos beach kajáknál jóval szegényebb falatokkal a strandon is.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ziva to go Mallorca (@zivatogo) által megosztott bejegyzés

Ha pedig ez nem jönne össze, adunk néhány tippet, hogyan variáld meg a tipikus ebédedet, illetve mit egyél uzsonnára a parti büféből.

Egészséges strandkaják: 4 szuper alternatíva a megszokott ízek helyett

1. Hamburger és sült krumpli helyett házi lencsefasírt édesburgonyával Év közben még csak-csak sikerül ellenállni a hamburger és sült krumpli csábításának, na de a strandon, amikor mindenki ilyesmiket eszik körülöttünk, szinte lehetetlen. Vagy mégsem? Ha elkészíted ezt az isteni lencsefasírtot, és kisütsz mellé egy kis édesburgonyát, meglátod, nem érzed majd úgy, hogy bármiből is kimaradtál volna.

2. Jégkrémek helyett különleges formájú, hideg gyümölcsfalatkák Bármit megadnál egy gombóc fagyiért vagy egy százezerkalóriás jégkrémcsodáért a strandon, de inkább mégis egészségesebb alternatívát választanál ezek helyett? Akkor még indulás előtt feltétlen tedd meg a következőt: egy dinnyéből vágj ki fagyis kanállal néhány golyócskát, dobd fel némi bogyós gyümölccsel és mentalevéllel, ezeket tedd egy ízléses ételtartó dobozba, hűtsd le, majd közvetlen indulás előtt mehet a hűtőtáskába. A strandon mindenki azt kérdezi majd, hol vetted ezt az ínycsiklandó finomságot, ami ráadásul egészséges is.

3. Palacsinta vagy gofri helyett energiagolyók Az egészséges strandkaják legnagyobb rajongói is elgyengülnek egy kis palacsintától vagy gofritól. De mutatunk valamit, ami legalább ilyen finom: készíts mennyei energiagolyókat, amelyekben nincs liszt, se finomított cukor, viszont édes élvezetet jelentenek a strandon is!

4. Cukros és alkoholos italok helyett a kedvenc ízesített vized Ha az egészséges strandkaják már a hűtőtáskában, van még egy dolog, amiről nem szabad megfeledkezni, ez pedig az innivaló kérdése. A cukros és alkoholos italok ugyanis nemcsak túl sok pluszkalóriát jelentenek, hanem összességében sem tesznek jót neked, és nem is frissítenek olyan jól, mint a víz. Ha viszont a tiszta, hideg vizet unalmasnak tartod, otthon két perc alatt összedobhatsz egy finom ízesített vizet. A legegyszerűbb, ha veszel egy olyan kulacsot, aminek gyümölcstartó betétje is van. Infuser bottle vagy limonádékészítő kulacsként is megtalálod ezeket a neten, és már pár száz forintos ártól kaphatók. A recept pedig nagyon egyszerű: a gyümölcstartóba mehet a kedvenc gyümölcsöd (ananász, citrom, dinnye, stb.), a víz is a maga helyére. Lehűtöd, addig áll egy kicsit, és már kész is!

szabadstrand barátok piknik
Egészséges strandkaják? Miért ne! Ugyanolyan finomak lehetnek, mint a beach verziók, csak sokkal kevesebb kalóriát, cukrot, zsírt tartalmaznak. Fotó: GettyImages / The Good Brigade

Egészséges strandkaják a parton: lehetetlen küldetés?

Előfordulhat, hogy spontán ötletként álltok meg a kedvenc partotokon egy kis fürdőzésre. De az is, hogy indulásnál a társaságnak nincs türelme kivárni, hogy egészséges strandkaják is kerüljenek a hűtőtáskába. Aggodalomra viszont semmi ok: többnyire ott helyben is tudsz egészségesebb alternatívát választani.

Például lángos helyett egyél hekket (nyomkodd meg kicsit egy papírtörlővel vagy szalvétával, így minimális olaj marad rajta). Hamburger és sült krumpli helyett pedig válaszd inkább a csirke gyrost salátával, szósz nélkül. Olyan helyen álltok meg enni, ahol natúr sülteket vagy grillezett húsokat, grillsajtot és -zöldségeket is lehet enni? Kérd ezeket bátran, köretnek friss salival vagy görög salátával. De öntet helyett inkább csak egy kis olívaolajjal vagy citromlével locsold meg a salátádat. Kalóriában szegényebb, viszont nagyon jól fog esni a melegben!

Uzsonnára sem muszáj feltétlen palacsintát, gofrit, fagyit vagy jégkrémet enni, inkább egy gyümölcssaláta vagy egy főtt kukorica csússzon le. Bár ez utóbbi sokak szerint egészségtelen (ahogy nagyanyáink mondták: a disznókat is azzal hízlalják), arról ne feledkezz meg, hogy a kukoricában sok a rost. Ha pedig magadnak sózhatod meg, még attól sem kell tartanod, hogy emiatt lenne egészségtelen választás a főtt kukorica.

Ha mégsem az egészséges strandkaják közül választottál

Végül úgy jött ki a lépés, hogy nem tudtál magaddal vinni semmi egészségeset a strandra, vagy ott csábultál el egy lángosra, jégkrémre, pohár sörre? Akkor is fontos, hogy tudd: ez nem a világ vége. Nyilván, ha egészségügyi okokból olyan diétát kell követned, amihez mindig és minden körülmények közt ragaszkodnod kell, az más helyzet. De ha a beach body elérése vagy megtartása a cél, az tényleg nem azon fog múlni, hogy egy adott napon belefért-e pár édesebb vagy zsírosabb falat.

És ezzel most nyilván nem arra akarunk bátorítani, hogy a strandon szegd meg a diétádat, szó sincs erről. Ha viszont úgy alakulna, önmarcangolás helyett inkább gondolj arra: mikor máskor férne bele egy kis lazítás, ha nem nyáron?

Nyitókép: frantic00/GettyImages

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Legnépszerűbb cikkek: