Egy angliai márka a buszok oldalán kampányol a menstruációval kapcsolatos stigmák eltörléséért

A DAME. úgy döntött, ideje éppen olyan természetesnek tartani azt, hogy egy tamponról és annak zsinórjáról látunk fotót nyilvánosan, mintha csak egy csomag papírzsebkendőt nézegetnénk.

Hiába írunk már 2020-at, a menstruáció még mindig szégyellnivalónak és tabutémának számít, éppen ezért egyre többen akadnak olyanok, akik úgy döntöttek, nyíltan felveszik a harcot a női ciklussal kapcsolatos stigmákkal szemben. Az amerikai színintézet, a Pantone Color Institute a svéd márka, az Intimina közreműködésével például a piros egy új árnyalatával, a skarlátvörössel bővítette a palettáját, amivel őszinte és nyílt kommunikációra szeretne sarkallni mindenkit. A lépésüknek egyfajta szimbolikus jelentést is tulajdoníthatunk, hiszen a reklámokban az évek során legtöbbször kék árnyalatú folyadékkal szemléltették a menstruációs vérzést.

Most pedig egy fenntartható márka, a DAME. szállt be a küzdelembe, méghozzá az angliai piros buszok segítségével. A céljuk az, hogy normalizálják a tampon használatát, ezért egy olyan kültéri reklámmal rukkoltak elő, amin egyáltalán nem rejtegetik azokat a „bizonyos zsinórokat”. A kampányukat találóan a normálishoz vezető útként emlegetik, amelyet közel 200 busszal tesznek meg nap mint nap Londonban és környékén. „A tamponok és a menstruációs termékek túl régóta rejtőznek az árnyékban” – vallja a DAME. társalapítója, Celia Pool.

Fotó: Facebook/@DAME.

„A menstruáció nem szégyen. Normális, és az élet természetes velejárója. A tamponzsinór a busz oldalán nagyon jelentőségteljes abban a tekintetben, hogy még sosem történt ilyen, de valójában teljesen unalmas és normális is. Senki nem kapja fel a szemét arra, ha papírzsebkendőt lát egy buszon és pontosan ennek kellene történnie a tampon zsinórját illetően is” – mondja Celia, aki szerint egyáltalán nem helyes, hogy számos cég még mindig a diszkrét csomagolással reklámozza a menstruációs termékeit.

A DAME. azonban nemcsak a buszon szereplő plakáttal, hanem magával a kampányfotóval is azt szerette volna üzenni mindenkinek, hogy a pirosbetűs napok az élet természetes velejárói, így beállított képek helyett felkérték az egyik vásárlójukat, egy állatorvosi asszisztens, joghallgató és vegán szépségbloggert, hogy készítsen nekik egy szelfit. Celia szerint a felvétel olyan hozzáállást képvisel a menstruációval szemben, amit, ha minden szülő és nevelő átvenne, egy generáción belül eltörölhetnénk a női ciklus stigmáit.

Forrás: PopSugar
Nyitókép: Facebook/@DAME.

Ha tetszett a cikkünk, ezeket is ajánljuk:

Tedd meg a befizetéseidet, mi pedig megnöveljük a nyerési esélyeidet maximum 275 000 forintig. (x)